Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@15:46:41 GMT

مشکلی برای نامگذاری معابر و خیابان ها نداریم

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۸۵۴۱

مشکلی برای نامگذاری معابر و خیابان ها نداریم

به گزارش خبرنگار مهر، محسن هاشمی روز یکشنبه پس از پایان جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح جلسه امروز شورای شهر پرداخت و در پاسخ به این سوال که شائبه سیاسی بودن شورایاری‌ها در دوران قالیباف نیز مطرح شده بود، افزود: آن موقع هم نباید تهمت می‌زدید.

هاشمی همچنین درباره تصویب اساسنامه شورایاری‌ها در صحن شورای شهر تهران گفت: ۱۲ نفر از اعضای شورای شهر طرح دو فوریتی را در این خصوص مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم انتخابات شورایاری‌ها در موعد مقرر خود انجام شود، گفت: در گذشته سازمان بازرسی کل کشور نسبت به انتخابات شورایاری‌ها انتقاداتی داشت و هر بار مطرح می‌کرد که این اعتراضات حل می‌شود.

هاشمی افزود: از آنجا که چهار دوره انتخابات برگزار شد این دوره نیز با مخالفت روبه‌رو نشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: برداشتن پل گیشا نباید موجب ایجاد ترافیک شود.

هاشمی در پاسخ به این سوال که برداشتن سازه پل از سوی شهرداری موجب ترافیک شدید در آن محدوده می‌شود، اظهار داشت: باید پس از تکمیل زیر گذر گیشا و امکان تردد خودروها از این زیرگذر، پل روگذر برداشته شود تا مشکل ترافیک در شهر ایجاد نشود.

وی افزود: حناچی (شهردار تهران) مسابقه‌ای برای تبدیل پل گیشا به مناطق اطراف برای پیاده روها در نظر داشت و تلاش داشت که بر روی پل فعالیت‌های فرهنگی انجام شود.

هاشمی در ادامه با اشاره به بازدید از کارخانه واگن سازی تهران گفت: این بازدید پیرو فعالیت ستاد فعال کردن مترو برای رسیدن از دو میلیون سفر به ۷ میلیون سفر انجام شده است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر از ۱۳۰۰ واگن که در مترو فعال است تنها ۲۱۷ خارج از کشور وارد شده و بقیه آنها در کارخانه‌های واگن‌سازی کشور تولید شده است.

وی ادامه داد: در این بازدید بر این موضوع تأکید شد که می‌توان با کمک ۴ کارخانه واگن سازی در کشور و امکان سنجی آنها واگن‌های مورد نیاز را در کشور تولید کرد.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا شورای شهر برای نامگذاری‌ها و اجرای مصوبه شورا اقدامی انجام می‌دهد یا خیر، گفت: شورای شهر برای نامگذاری معابر و خیابان‌ها بر اساس مصوبه شورا به نام مشاهیر و هنرمندان مشکلی ندارد.

کد خبر 4614691 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن هاشمی شورای شهر تهران شهرداری تهران نامگذاری معابر نامگذاری خیابان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۸۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری از انجام کار‌های هزینه بر و بی تاثیر خودداری کند

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران و در واکنش به گزارش معاون خدمات شهری شهرداری تهران و با اشاره به رنگ زدن جداول خیابان‌ها گفت: در اکثر کشور‌های دنیا به جز برخی کشور‌های عربی همسایه، از رنگ خود بتن برای جداول استفاده و این رنگ به عنوان رنگی سازگار با محیط زیست شناخته می‌شود، اما متاسفانه در کشور ما سالیانه صد‌ها میلیارد تومان برای رنگ آمیزی جداول کنار خیابان‌ها و معابر هزینه می‌شود. 

وی ادامه داد: تقاضای بنده از شهرداری و معاونت خدمات شهری این است که رنگ زدن جداول را از دستور خارج کنند و اگر قرار است رنگ آمیزی هم صورت گیرد، باید از رنگ‌های ترافیکی که دارای معنا، پیام و استاندارد هستند استفاده شود. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به رفیوژ‌های وسط خیابان‌ها بیان کرد: با وجود تذکر‌های قبلی متاسفانه شاهد این هستیم که هر روز رفیوژ‌های جدیدی که بسیار هزینه بر هستند وسط خیابان‌ها سبز می‌شوند علاوه بر آن در در خیابان کریم خان می‌بینیم که در نرده‌های کناری گلدان‌هایی نصب می‌شوند نه تنها زیبایی خاصی به شهر نمی‌دهند بلکه بسیار هم نا ایمن هستند و برای آب دادن به این گلدان‌ها حوادث متعددی ایجاد می‌شود.

تشکری هاشمی افزود: تقاضای بنده این است از کار‌هایی که چندان زیبایی برای شهر ندارند، اما هزینه بسیاری به بار می‌آورند جلوگیری کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ورود واگن‌های وارداتی به تهران به اما و اگر رسید
  • وضعیت آسفالت شهر قزوین مناسب نیست
  • شهرداری از انجام کار‌های هزینه بر و بی تاثیر خودداری کند
  • نامگذاری ۳۱ میدان در تهران به نام ۳۱ استان کشور
  • تشکری هاشمی: پلیس راهور از ورود موتور به پیاده رو ممانعت جدی کند | موانع فلزی در پیاده روها بازدارنده نیستند
  • واکنش چمران به جوابیه سازمان شهرداری‌ ها؛ تأیید واگن‌ ها را به تأخیر نیندازید
  • تاکید رئیس شورا براقدام جهادی درخصوص واردات واگن های مترو
  • واکنش چمران به جوابیه سازمان شهرداری‌ها درباره واگن‌های مترو
  • یکی از خیابان‌های شهر قزوین به نام شهید آتش‌نشان نامگذاری شود
  • وزارت کشور در بحث واگن‌های وارداتی جهادی عمل کند نه اداری