Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@17:16:20 GMT

توصیه های ترافیکی پلیس به شهروندان در ماه رمضان

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۹۴۲۸

توصیه های ترافیکی پلیس به شهروندان در ماه رمضان

مرادی گفت: با توجه به افزایش تراکم ترافیک در ساعات نزدیک به افطار بهتر است شهروندان سفرهای درون شهری خود را به ساعات پیک ترافیک موکول نکنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سرهنگ «مراد مرادی» معاون اجتماعی پلیس پایتخت در یادداشت خود آورده است: مطالعات ترافیکی نشان می‌دهد که نحوه رانندگی در فصول مختلف سال و همچنین در مناسبت‌های ویژه به دلایل گوناگون از جمله دگرگونی در الگوی ترافیک شهری و برون شهری تغییر کرده و به تبع آن میزان تخلفات و تصادفات رانندگی تغییرات محسوسی پیدا می‌نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

در جوامع اسلامی، یکی از این مناسبت‌ها روزه داری در ماه مبارک رمضان است که طی آن فضای ویژه‌ای بر جامعه حاکم‌ شده و تغییرات فراوانی در زندگی فردی و اجتماعی افراد ایجاد می‌شود. 

 

در این ایام خاص، با توجه به تغییرات بارزی که در شیوه زندگی افراد حاصل می‌شود موجب تغییر در الگوی رفتارهای ترافیکی نیز می‌شود که میتوان به کاهش بار ترافیکی در ساعات روز، تراکم ترافیک در ساعات حوالی افطار و افزایش احتمالی بار ترافیک در ساعات شب اشاره نمود.

 

 یافته های پزشکی نشان میدهد روزه‌داری منجر به کاهش قند خون به ویژه در ساعات پایانی روز و معمولاً بعد از ظهرها می‌شود که این امر تاثیر مستقیمی بر افزایش زمان واکنش (کاهش سرعت عمل در حین مقابله با خطر) و کاهش توانایی تشخیص افراد شده و در نتیجه ممکن است موجب بروز رفتارهای پرخطر همراه با خشونت در رانندگی گردد.

 

کاربران ترافیکی باید با بهره گیری از آموزه های دینی و اخلاقی، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نموده و بدین ترتیب به حقوق اجتماعی همدیگر احترام بگذارند. 

 

بر اساس روایات متعدد از ائمه معصومین (ع) ماه مبارک رمضان ماه تمرین صبر و شکیبایی است و پاداش آن بهشت است.

 

 بنابراین هر چه در این ایام در رانندگی صبر و حوصله بیشتری به خرج بدهیم، علاوه بر افزایش ایمنی عبور و مرور در معابر، اجر و پاداش عظیمی نزد خداوند خواهیم داشت. 

 

توصیه میشود در ماه مبارک رمضان رانندگان با عنایت به افزایش تراکم ترافیک در ساعات غروب و نزدیک به افطار با صبر و شکیبایی بیشتری رانندگی نمایند

 

سفرهای درون شهری خود را با برنامه ریزی، به ساعات پیک ترافیک موکول ننمایند

 

به حقوق شهروندان احترام گذاشته و اولویت های عبور سایر کاربران ترافیکی و وسایل نقلیه را مد نظر قرار دهند.  

 

در زمان هایی که معابر از سطح سرویس مناسبی ( خلوتی معابر) برخوردار بوده، سعی شود با سرعت مجاز و مطمئن تردد نموده و از عجله و شتاب بیهوده پرهیز گردد.

 

 در مقابل صنوف مختلف از پارک غیرمجاز و دوبله و هر نوع توقفی که از روانی ترافیک کاسته و منجر به کندی عبور و مرور می گردد، پرهیز نموده و با توجه به اینکه این قبیل تخلفات مصداق بارز تضییع حق الناس بوده، بنابراین سعی شود به حقوق اجتماعی روزه داران گرامی احترام گذاشته تا همه شهروندان از ترافیکی ایمن و روان برخوردار گردند. 

 

 

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان برجام نماز جمعه خبرگزاری شبستان ماه مبارک رمضان خطبه های نماز جمعه قرآن کریم اردبیل رونق تولید راهپیمایی توصیه های ترافیکی سرهنگ مرادی ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۹۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/۳۰ فروردین ماه

زندی فر افزود: ترافیک در آزادراه کرج-تهران از کرج تا کیلومتر بیست و پنج این محور، نیمه سنگین؛ از این نقطه تا عوارضی قدیم تهران، نیمه سنگین و از این نقطه تا تهران، نیز به همین صورت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: ترافیک در آزادراه کرج-قزوین از ترمینال شهید کلانتری تا گلشهر، سنگین و عکس آن نیز به همین شکل گزارش شده است.

به گفته زندی فر: ترافیک در آزادراه تهران-کرج از پایتخت تا عوارضی قدیم این شهر، نیمه سنگین؛ از این نقطه تا کیلومتر ۲۵ آزادراه، نیمه سنگین و از این نقطه تا کرج نیز به همین شکل گزارش شده است.

همچنین ترافیک در مسیر رفت و برگشت بین آبیک و طالقان روان است.

ترافیک از آدران تا سد امیرکبیر در جاده کرج-چالوس، روان گزارش شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/۳۱ فروردین ماه
  • جزییات ادامه ساخت بزرگراه یادگار امام در غرب تهران | ۴۲ ملک معارض این ساختمان تعیین تکلیف شدند
  • تاکسیرانی دررفع ترافیک شهری نقش موثری دارد/تجلیل ازرانندگان منضبط
  • ترافیک نیمه سنگین در ۳ محور برون شهری کشور
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/۳۰ فروردین ماه
  • میزبانی از ۱۲۰۰۰۰ شهروند در جشنواره شهر رمضان
  • تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
  • آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/۲۹ فروردین ماه
  • یک سوم تلفات رانندگی در شهرهای کردستان مربوط به عابران پیاده است