Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهریزبه نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محی‌الدینی فرمود: با کمک آیت‌الله اعرافی، مسئول حوزه‌های علمیه کشور و آیت‌الله وافی از اعضای مجلس خبرگان و نیز خیرین استانی و برون‌استانی و با بودجه‌ای بالغ‌بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال بیش از ۹۰ درصد پروژه ساخت حوزه علمیه این شهرستان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام‌جمعه مهریز افزود: هزینه ساخت نمازخانه و سالن اجتماعات این حوزه و تأمین ایزوگام، رنگ‌آمیزی، وسایل گرمایشی و سرمایشی این حوزه نیز از محل کمک‌های خیران تأمین‌شده است و امیدوار هستیم با ادامه روند تکمیل حوزه علمیه شهرستان، کلاس‌های درس این حوزه در سال تحصیلی جدید در مکان جدید و نوساز برگزار شود و بی‌شک آثار و برکات ساخت حوزه علمیه مهریز و استقرار آن در مرکز شهر شامل حال مردم نیز می‌شود.
وی به پروژه ساخت مجتمع بزرگ فرهنگی، ورزشی و تجاری ولیعصر (عج) در جوار مسجد جامع شهر اشاره کرد و اظهار داشت: مسجد جامع مهریز به دست مبارک شهید صدوقی تأسیس‌شده است و این مکان موردتوجه رزمندگان و شهدای ما بوده است که در اسفندماه گذشته مراحل گودبرداری این پروژه انجام‌شد و امیدوار هستیم با کمک خیرین، این مجموعه نیز احداث و در اختیار مردم قرار گیرد.
محی‌الدینی همچنین با اشاره به اثرگذاری روحانیت و ظرفیت حسینیه‌ها برای جذب جوانان اذعان کرد: با حفظ حریم‌ و قداست‌ اماکن مذهبی، روحانیون شهرستان می‌توانند محیط مساجد و حسینیه‌ها را برای انجام مراسم‌ها برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی و حتی ورزشی به جوانان محول کنند تا زمینه حضور مداوم آن‌ها را در این مکان‌ها فراهم شود.
فرماندار مهریز نیز با اشاره به اثرات معنوی و مادی کمک های خیرین در زمینه های مختلف خاطرنشان کرد: در شرایط اقتصادی امروز جامعه به ویژه در ماه مبارک رمضان شایسته است از مستمندان و افراد نیازمند دستگیری شود و باید تلاش کنیم که در شهرستان در کنار ترویج امر نماز، پرداخت زکات را برای کمک به نیازمندان و تطهیر اموال مردم نهادینه کنیم. انتهای پیام/د 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۹۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در ۳ سال

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه مدرسه خیّرساز شاه‌حسینی فشافویه، مدرسه را مزرعه آینده برشمرد و اظهارکرد: مدرسه هر کشوری، مزرعه آینده است و نشاط امروز، نوید یک آینده پرنشاط است. مدرسه‌ها آیینه آینده هستند و اگر این بچه‌ها بانشاط، سالم، قوی، مؤمن، بااخلاق و کارآفرین بار بیایند، جامعه آینده ما سالم، قوی، ماهر، مؤمن، بااخلاق و بانشاط خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش به فعالیت‌های دولت سیزدهم اشاره و اذعان کرد: کار مدرسه‌سازی، یک سنت حسنه متفاوت نسبت به کارهای دیگر است. افتخار دولت سیزدهم این است که امر مدرسه‌سازی را به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار داد. نزدیک به ۳ سال است که از دولت سیزدهم گذشته و طی این مدت حدود ۷۰۰۰ مدرسه در کشور ساخته شده و این سندی است که نشان می‌دهد دولت مردمی سیزدهم فقط به زمان حال توجه نکرده بلکه به آینده و ساختن آینده کشور نیز توجه کرده‌اند.

صحرایی با بیان اینکه وجه متمایز این اقدام بزرگ در این بین، حضور مردم در قالب مجامع خیری است، افزود: مردم عزیز، خشت‌خشت این بناها را پایه‌گذاری کردند و از ما جلو افتادند. بیش از ۵۰ درصد هزینه‌های بسیاری از مدارس سراسر کشور را خیرین پرداخت کردند و آن‌ها نشان دادند چقدر به آینده کشور اعتماد دارند. خیّر از مال و دست‌رنج خویش هدیه می‌کند و این کار، کار بسیار نیکویی در وصف خیرین است.

وی ادامه داد: در یکی از فرازهای قرآنی آمده که «لَا خَوۡفٌ عَلَیۡهِمۡ وَلَا هُمۡ یَحۡزَنُونَ» به معنی اینکه «آن‌ها خوفی ندارند و نگرانی در وجودشان نیست.» گاهی خبر داریم که خود را به مضیقه می‌اندازند تا آینده فرزندان کشور را بسازند. دست‌های این خیرین عزیز بوسیدنی است و افتخار ما این است که همکار آن‌ها در این اقدام بزرگ هستیم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: خیّری که این مدرسه را ساخته، یک خیّر نام‌آشنا و دارای خانواده اصیل به معنای خانواده اعلای یک ایرانی، متدین و وطن‌دوست است. خانواده استاد شاه‌حسینی که تا امروز ۳۹ مدرسه توسط ایشان ساخته شده در حالی که آن‌ها پرهیز می‌کنند از اینکه دیده شوند.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • رشد ۷۸ درصدی ساخت راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۷۸ درصدی ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی سینما آزادی
  • مدرسه‌سازی یکی از صدقه‌های جاریه است
  • تاکید بر توجه به معماری اسلامی ایرانی در ساخت و سازهای جدید
  • پیشرفت ۵۵ درصدی زائرسرای استان مرکزی
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وساز‌های جدید قم
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وسازهای جدید قم
  • وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در ۳ سال