Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@16:52:04 GMT

وقتی تاکسیرانان به مصوبه شورای شهر تمکین نمی کنند

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۰۱۱۴

وقتی تاکسیرانان به مصوبه شورای شهر تمکین نمی کنند

تبریز - ایرنا - شورای شهر تبریز در حالی افزایش 25 درصدی کرایه تاکسی در سال جاری را تصویب کرده است که اکنون گفته می شود، این رقم در برخی مسیرها تا 100 درصد افزایش دارد.

به گزارش ایرنا، بازگشت مصوبه شورای شهر تبریز در زمینه افزایش کرایه تاکسی از سوی فرمانداری این کلان شهر موجب شد که بحث درباره این موضوع به محور اصلی نشست این هفته اعضای شورا تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اعضای شورای شهر تبریز در نشست امروز یکشنبه خود پس از اعلام بازگشت مصوبه افزایش کرایه تاکسی از سوی فرمانداری، حرف های دل خود را گفتند و اظهارات آنان نشان داد که تاکسیرانی در تبریز با مشکلات متعددی از قبیل ضعف نظارت، غیرواقعی بودن ارقام افزایش کرایه و عدم تمکین تاکسیرانان به مصوبه نهادهای مسوول مواجه است.
گفته می شود تاکسیرانان تبریز بر طبق روال سال های قبل راسا و قبل از مصوبه شورای شهر کرایه دریافتی از مسافران را افزایش داده اند؛ البته این قشر زحمتکش نیز استدلال خود را برای افزایش کرایه دارد و تاکسیرانان می گویند که رقم مصوب شورا برای افزایش کرایه با واقعیت های جامعه نمی خواند و بسیار اندک است.
فریدون بابایی اقدم، عضو شورای شهر تبریز، با انتقاد از بازگشت مصوبه افزایش کرایه تاکسی از سوی فرمانداری و افزایش 100 درصدی کرایه تاکسی‌ها در برخی از مسیرها 100می گوید: زمان تصویب این لایحه، بنده نسبت به بازگشت آن از سوی فرمانداری هشدار داده بودم، با اینکه می‌دانیم مصوبه‌ای از سوی فرمانداری برگشت داده می‌شود، چرا آن را ارسال کرده و وقت شورا را می‌گیریم.
بابایی اقدم با بیان اینکه حمایت از تاکسیران با افزایش نرخ کرایه انجام نمی‌شود، تاکید می کند: تاکسی‌های اینترنتی رانندگان تاکسی را با مشکلاتی مواجه کرده اند و ضرورت دارد برای بهبود وضعیت تاکسی‌ها فکر اساسی کنیم.
وی خواستار نظارت بیشتر سازمان تاکسیرانی به تاکسی‌ها شد.
عبداله تقی‌پور، عضو دیگر شورای شهر تبریز نیز با اظهار تاسف از اینکه قبل از تصمیم‌گیری شورا، نرخ کرایه تاکسی توسط تاکسیرانان افزایش می‌یابد، می گوید: تصمیم‌گیری شورا در خصوص نرخ کرایه تاکسی‌ها خنده‌دار است، زیرا خود تاکسیرانان کرایه را افزایش دادند و ما ابزار نظارتی لازم برای کاهش کرایه را نداریم.
سونیا اندیش، نائب رئیس شورای شهر تبریز نیز بر این باور است که بدعت غلطی در تبریز بنیان گذاشته شده و نرخ کرایه مصوبه شورا و درج شده در تابلوها دریافت نمی‌شود.
وی ادامه می دهد: شورای شهر امسال 25 درصد نرخ کرایه تاکسی را افزایش داده است، از سوی دیگر متوسط نرخ تورم سال گذشته 30 درصد بود و تعدادی از لوازم یدکی خودروها افزایش سه و چهار برابری قیمت داشته است.
اندیش، خواستار تلاش بیشتر سازمان تاکسیرانی برای ساماندهی وضعیت تاکسی‌های تبریز است و می گوید: تاکسیرانی با راه‌اندازی خطوط مختلف، آشتفتگی وضعیت تاکسی‌ها در چهارراه‌ها را سر و سامان دهد.
وی توضیح می دهد: امروزه دیگر دستفروشان نیز به کارت خوان مجهز هستند، ولی تاکسی‌های تبریز کارت‌خوان ندارند؛ چرا تنها 900 دستگاه تاکسی به کارت خوان مجهز شده است؟ چرا طرحی که در تمامی شهرها جواب داده در تبریز به صورت آزمایشی اجرا می‌شود؟
وی به عملکرد سازمان تاکسیرانی تبریز انتقاد دارد و می گوید: مسئولان این سازمان در جلسات کمیسیون‌های شورای شهر نیز نیز حضور نمی‌یابند.
شهرام دبیری، عضو دیگر شورای شهر تبریز نیز معتقد است: با تعدیل مصوبه شورا، نرخ کرایه مصوب شده رعایت نخواهد شد و باید یارانه و سیاست تشویقی برای تاکسیرانان در نظر بگیریم.
محمد باقر بهشتی، عضو دیگر شورا نیز با بیان اینکه افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در سطحی کمتر از نرخ تورم، به معنای کاهش قدرت خرید تاکسیرانان است، می گوید: معتقدم اعضای شورا بایدبه‌ مصویه قبلی خود با رند کردن کرایه‌ها پافشاری کند.
مهدی یوسفی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز نیز معتقد است که افزایش 20 درصدی نرخ کرایه تاکسی توسط تاکسیرانان تنها در حد دفترچه باقی می‌ماند.
یوسفی با بیان اینکه اظهاراتی از قبیل نبود نظارت در تاکسیرانی کم لطفی است، یادآوری می کند: به‌ منظور جلوگیری از ایجاد تنش بین مسافر و راننده و همچنین دریافت دقیق کرایه، 900 دستگاه تاکسی به صورت آزمایشی به دستگاه کارت خوان مجهز شده اند و تمامی تاکسی‌ها تا تیرماه به این دستگاه مجهز خواهند شد.
علی حسین پور، راننده تاکسی مسیر آبرسانی - ولعیصر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن رد افزایش 100درصدی کرایه توسط رانندگان می گوید: انگار در این شهر همه چیز سرجایش است و فقط رانندگان تاکسی هستند که باید زیر ذره بین رسانه ها و مسوولان بروند.
حسین پور اضافه می کند: کدام یک از اعضای شورای شهر تاکسی سوار می شوند که از وضعیت تاکسیرانان خبر داشته باشند تا بخواهند برای آنان مصوبه بگذرانند و درباره میزان افزایش نرخ کرایه تصمیم بگیرند.
علی حامد دوست نیز که سابقه 23 سال رانندگی با تاکسی دارد و در مسیر بازار- دروازه فعالیت می کند، به خبرنگار ایرنا توضیح می دهد: داستان تمرکز مردم و مسوولان به افزایش کرایه تاکسی در شروع هر سال تکراری است و نمی دانم چرا کسی نمی آید یک کلمه درباره مشکلات تاکسیرانان از قبیل دشواری تامین معاش، فرستادن فرزندان به دانشگاه با هزینه های سرسام آور، چند برابر شدن قطعات خودرو و چیزهایی از این قبیل سوال کند.
حامددوست تاکید می کند: اگر شما جای من باشید می توانید در جامعه ای که همه چیز در آن نسبت به پارسال این موقع حداقل سه برابر شده است، در برابر افزایش تنها 25 درصدی کرایه سر خم کنی که انتظار دارید ما نیز آن را بپذیریم.
وی ادامه می دهد: البته ما گردن مان در برابر قانون از مو باریک تر است، اما کاش آقایان به جای اینکه در شورای شهر بنشینند و با حقوق های چند میلیونی برای ما تصمیم بگیرند، به خودشان زحمت دهند و ساعتی نیز به درد دل ها ما گوش کنند تا بر مبنای واقعیات تصمیم بگیرند.
فرماندار تبریز نیز در گفت و گو با ایرنا، دلیل رد مصوبه شورای شهر برای افزایش 25 درصدی کرایه تاکسی ها را غیرشفاف بودن آن و توجیه های غیرقابل قبول برای این میزان افزایش اعلام می کند و می گوید: اعمال این میزان افزایش کرایه تاکسی را خلاق قانون می دانیم.
بهروز مهدوی با بیان اینکه ما نیز گرانی موجود را رد نمی کنیم، اضافه می کند: مصوبه شورا برای افزایش 25 درصدی کرایه تاکسی، معیارهای مشخص و شفافی ندارد و تنها بر گرانی تکیه کرده اند.
وی تاکید می کند: معتقدیم نخست باید کرایه تاکسی ها 20 درصد افزایش یابد و دوم اینکه رقم ها باید رند حداقلی باشد.
وی توضیح می دهد: به عنوان نمونه در شرایط فعلی یافتن 800 تومان پول خرد برای کرایه یک مسیر هم برای مسافر و هم تاکسیران بسیار دشوار است و به همین دلیل بر این باوریم که باید این رقم با میل به رقم پایین رند شود.
در کلان شهر 1/8 میلیون نفری تبریز که جمعیت آن در روز تا 2 میلیون نفر نیز می رسد، حدود 10 هزار دستگاه تاکسی وجود دارد و گفته می شود حدود 30 درصد سفرهای درون شهر با تاکسی انجام می شود.
518

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تاكسيرانان افزايش قيمت مصوبه شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۰۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال افزایش نرخ کرایه‌ها حمل‌و‌نقل از ابتدای اردیبهشت‌ ماه

سخنگوی شورای شهر تهران از اعمال افزایش نرخ کرایه‌های حمل‌و‌نقل از ابتدای اردیبشهت‌ماه سال جاری خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا نادعلی در پایان دویست و بیست و هفتیمن جلسه شورای شهر تهران در تشریح مصوبات این جلسه اظهار کرد: در ابتدای این جلسه قادری؛ رئیس سازمان بهزیستی کشور گزارشی را در صحن شورای شهر ارائه کرد و مباحث مختلف اجتماعی از جمله توانمندسازی معلولین و کاهش آسیب‌های اجتماعی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. در ادامه این جلسه اصلاحیه مصوبه بهای خدمات پسماند عادی مورد بررسی قرار گرفت که با کاهش رقم پیشنهاد شهرداری تهران نهایتا 38 درصد افزایش در این بخش به تصویب اعضای شورا رسید.

سخنگوی شورای شهر تهران اضافه کرد: بهای خدمات پسماند عمرانی و ساختمانی نیز با کاهش پیشنهاد شهرداری تهران نهایتا با 38 درصد افزایش به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید. در بخش نظارت و جمع‌آوری پسماندهای پزشکی و صنعتی نیز با توجه به اینکه وظیفه اصلی بر عهده مدیریت شهری نیست، رقم 70 درصد افزایش به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

ممانعت از ورود "اتوبوس‌های برقی" توسط فردی در وزارت کشور!

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درباره افزایش نرخ کرایه حمل‌ونقل عمومی با تاکید بر اینکه افزایش نرخ کرایه‌ها از ابتدای اردیبهشت‌ماه اعمال خواهد شد، گفت: هر ساله براساس میزان افزایش تورم مجبور هستیم نرخ کرایه‌ها را در حد حداقل ممکن اضافه کنیم. تجربه نشان داده اگر چند سال یک‌بار افزایش نرخ کرایه‌ها صورت بگیرد موجب نارضایتی شهروندان خواهد شد؛ لذا نظر شورا این بود که در حداقل ممکن و با توجه به تورم‌ها این افزایش‌ها صورت بگیرد و فرمانداری تهران نیز بر این افزایش‌ها نظارت دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش 50 درصدی نرخ کرایه تاکسی در سنندج
  • اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در سنندج + نرخ کرایه ها
  • کرایه تاکسی‌ در سنندج رسماً افزایش یافت + نرخ‌ها
  • نرخ جدید کرایه تاکسی در سنندج اعلام شد
  • اعمال افزایش نرخ کرایه‌ها حمل‌و‌نقل از ابتدای اردیبهشت‌ ماه
  • افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی/ از چه زمانی اعمال می‌شود؟
  • اعمال افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی از ایتدای اردیبهشت
  • اعمال افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی از ایتدای اردیبهشت‌
  • کرایه اتوبوس، مترو و تاکسی از این تاریخ گران می‌شود/ قیمت بلیط مترو و اتوبوس چقدر گران شد؟
  • کرایه اتوبوس، مترو و تاکسی از این تاریخ گران می شود | بلیط مترو و اتوبوس چقدر زیاد شد؟