Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-29@07:25:10 GMT

راهنمای دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک سامان

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۰۸۹۸

راهنمای دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک سامان


فرارو- رمز دوم یکبار مصرف از اول خردادماه جایگزین رمز دوم فعلی می‌شود. همان رمز دومی که حداقل پنج رقم است و قرار بود زود به زود تغییرش دهید، اما خیلی وقت است سر جایش باقی مانده. حالا این رمز‌ها صرفا تا آخر اردیبهشت اعتبار دارند و اگر می‌خواهید با کارت بانک کلی خود همچنان خرید اینترنتی کنید، باید هرچه زودتر رمز دوم یکبار مصرف بانک کلی را فعال کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش می‌توانید راهنمای کامل دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک کلی را بخوانید.

رمز دوم یکبار مصرف چیست؟
اگر تا به حال تراکنش اینترنتی از خرید اینترنتی گرفته تا انتقال پول کارت به کارت و گرفتن موجودی انجام داده باشید، حتما می‌دانید که درگاه بانکی بعد از وارد کردن شماره کارت از شما رمز دوم می‌خواهد. از اول خرداد قرار است درگاه‌های خدمات اینترنتی به جای رمز دوم ایستا، از رمز دوم یکبار مصرف استفاده کنند. یعنی یک رمزی که تنها برای یک تراکنش، آن هم در مدت زمان خیلی کم اعتبار دارد. آنطور که بانک مرکزی اعلام کرده، رمز دوم یکبار مصرف جایگزین رمز دوم ایستا، حداقل هفت رقم دارد. طول عمر آن نهایتا ۶۰ ثانیه است و اگر ۶۰ بعد از اعلام از آن استفاده نکنید، به کلی اعتبارش را از دست می‌دهد و دوباره باید رمز دوم یکبار مصرف بگیرید. علاوه بر این رمز دوم یکبار مصرف همانطور که از اسمش پیداست، فقط برای یک تراکنش به کارتان می‌آید. بعد از آن می‌توانید رمزتان را همه جا فریاد بزنید! چون دیگر به درد هیچکس نمی‌خورد.

خیلی‌ها به اشتباه فکر می‌کنند از اول خرداد باید برای هر تراکنش اینترنتی یک بار به بانک بروند و رمز دوم بگیرند. بگذارید خیالتان را راحت کنیم، قرار نیست برای هر بار رمز دوم یکبار مصرف به بانک مراجعه کنید، رمز دوم یکبار مصرف خودش به سراغ شما می‌آید! حالا یا با پیامک، یا از طریق اپلیکیشن‌های موبایل بانک یا از روش‌های مختلفی که بانک به شما پیشنهاد می‌کند. هر طور خودتان راحتید.

دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک سامان
بانک سامان برای ارائه رمز دوم یکبار مصرف سراغ اپلیکیشن رمزینه رفته که پیش از این برای ورود به بانکداری الکترونیک بانک سامانه کاربرد داشت. حالا دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک سامان در کنار رمز یکبار مصرف نت‌بانک سامان قرار گرفته و هر دو از اپلیکیشن رمزینه قابل دسترسی هستند. آنطور که بانک سامان اعلام کرده، برای فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف بانک سامان باید دست کم یک بار به یکی از شعب بانک سامان مراجعه کنید و برای فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف درخواست بدهید. پس بهتر است قبل از اینکه راه بیافتید اپلیکیشن رمزینه را از این سایت دانلود و نصب کنید تا وسط بانک نیازی به این کار نداشته باشید. بعد از ارائه درخواست فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف، بانک به شما یک بارکد ارائه می‌کند که با اسکن کردن آن از طریق اپلیکیشن رمزینه، سامانه برایتان فعال می‌شود. بعد از فعال شدن اپلیکیشن، از منو آن روی گیزنه فعالسازی رمز دوم کارت کلیک کنید. یک کد فعالسازی برای شما پیامک می‌شود، کافی است این کد را در اپلیکیشن رمیزنه وارد کنید تا رمز دوم ایستای شما برای تراکنش‌های اینترنتی غیرفعال شود و به رمز دوم یکبار مصرف تغییر پیدا کند. توجه داشته باشید که باید یک رمز داخلی برای اپلیکیشن رمزینه انتخاب کنید تا اگر خدایی نکرده گوشی تلفن همراهتان را دزدیدند، به همین سادگی نتوانند با دریافت رمز دوم یکبار مصرف از اپلیکیشن رمزینه سراغ پول‌های موجود در حسابتان بروند.

از اینجا به بعد هر موقع به دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک سامان احتیاج پیدا کردید، می‌توانید در منوی اپلیکیشن رمزینه روی گزینه رمز دوم کارت کلیک کنید تا برایتان رمز دوم یکبار مصرف شش رقمی نمایش داده شود. توجه داشته باشید که تنها ۶۰ ثانیه برای استفاده از این رمز وقت دارید.

اپلیکیشن رمزینه علاوه بر رمز دوم یکبار مصرف بانک سامان، رمز اول یکبار مصرف هم تولید می‌کند. منظور از رمز اول، همان رمز چهار رقمی است که موقع خرید از دستگاه‌های کارتخوان یا استفاده از خودپرداز‌های بانکی آن را وارد می‌کنید. توجه داشته باشید که اگر رمز اصلی کارت را به حالت رمز یکبار مصرف تغییر دهید، از اینجا به بعد باید موقع کشیدن کارت، همزمان از تلفن همراهتان و اپلیکیشن رمزینه رمز یکبار مصرف بگیرید. می‌دانم خیلی کار سختی است و کلی دردسر دارد، اما نگران نباشید. حتما لازم نیست رمز اصلی کارت را هم به رمز یکبار مصرف تغییر دهید. فعال کردن رمز دوم یکبار مصرف برای انجام تراکنش‌های اینترنتی کافی است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: رمز دوم یکبار مصرف رمز یکبار مصرف بانک سامان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۰۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاز مونوکسیدکربن ۸ نفر را در شهرستان سامان مسموم‌کرد

رئیس مرکز اورژانس چهارمحال‌وبختیاری گفت: امروز گزارش مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن، هشت نفر در روستای چم چنگ شهرستان سامان به مرکز دیسپچ اورژانس ۱۱۵ اعلام شد.

محمود شمسی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: امروز، سه‌شنبه هفتم فروردین گزارشی مبنی بر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن هشت نفر در روستای چم چنگ شهرستان سامان به مرکز دیسپچ اورژانس ۱۱۵ اعلام شد که بلافاصله آمبولانس‌های اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: هشت مصدوم این حادثه، توسط کارشناسان عملیاتی اورژانس بعد از انجام اقدامات درمانی مناسب جهت انجام اقدامات درمانی تکمیلی به بیمارستان کاشانی انتقال پیدا کردند.

کد خبر 739273

دیگر خبرها

  • اعتیاد به گوشی را با ابزارهای دیجیتال سلامت شکست دهید
  • یک شرکت در لرستان محکوم به استرداد ۵۷۲ هزار یورو شد
  • جریمه یک شرکت به دلیل عدم عمل به تعهد ارزی
  • قطع همکاری سیستم پرداخت سامسونگ با میر روسیه
  • ذخیره لیگ برتری، محور اصلی تیم ملی
  • روسیه برای دریافت پول فروش نفت به مشکل خورد
  • چطور قسطی لوازم خانه بخریم؟ | همه چیز در مورد وام خرید کالا
  • اندروید ۱۵ نصب اپلیکیشن‌های قدیمی را غیرممکن می‌کند
  • صدور اسناد تفکیکی تمام قطعات سایت ۲۱ هکتاری مسکن ملی سبزوار
  • گاز مونوکسیدکربن ۸ نفر را در شهرستان سامان مسموم‌کرد