Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران صبح امرو زدر جلسه علن این شورا در جریان بررسی «آئین‌نامه اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها» و در موافقت با پیشنهاد حذف بند مربوط به لزوم «عدم سو شهرت» کاندیداها در محل گفت: کشورهای عضو میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی بر اساس مفاد این میثاق ملزم شده‌اند تا برای احراز صلاحیت کاندیداهای انتخابات مختلف شرایطی را در نظر بگیرند که قابل اندازه‌گیری باشند و لازم است تا از قرار دادن شرایط غیرقابل سنجش و اندازه‌گیری دقیق اجتناب ورزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر افزود: قراردادن موادی نظیر نداشتن محکومیت مؤثر کیفری که به‌موجب حکم قطعی دادگاه منجر به محرومیت از برخی حقوق اجتماعی می‌شود شرطی منطقی است و می‌تواند معیاری مناسب و قابل سنجش برای کاندیداها باشد و با توجه به وجود چنین بندی در آیین‌نامه‌، نیازی به قرار دادن بندی در رابطه با نداشتن سو ءشهرت وجود ندارد.

امینی ادامه داد: ممکن است به‌واسطه تفاوت در نگرش‌ها و سلایق فردی در زمینه سیاسی، اجتماعی و…، برداشت‌های مختلفی در مورد افراد ایجاد شود و به‌عنوان مثال ممکن است فردی به‌واسطه گرایشات سیاسی خود از سوی گروهی ملحد و از سوی گروهی دیگر تجسم عینی اسلام باشد.

این حقوقدان افزود: پس از انقلاب یکی از مشکلات کشور ما در بحث احراز صلاحیت‌ها، تدوین شعاری قانون با معیارهای غیرقابل اندازه‌گیری چه در مجلس شورای اسلامی و چه شوراهای شهر بوده است.

نایب رئیس شورای شهر تهران در ادامه افزود: در برخی از کشورها مواردی نظیر سن و دارا بودن تابعیت کشور و نداشتن محکومیت کیفری مؤثر را ملاک احراز صلاحیت کاندیداتوری می‌دانند که شناسنامه‌ی فرد و احکام دادگاه‌ها در این موارد ملاک عمل است و از سلیقه‌ای عمل کردن جلوگیری می‌کند و بهتر است در این مورد نیز چنین رویه‌ای در پیش گرفته شود.

در نهایت حذف این بند با ۱۱ رأی موافق در مقابل ۸ رأی مخالف به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسید.

کد خبر 4614947 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: ابراهیم امینی شورای شهر تهران انتخابات شورایاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۱۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  همزمان با ایام هفته سلامت تا ۷ اردیبهشت  غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم برای گروه‌های سنی هدف در پایگاه‌های سلامت و مراکز و خانه‌های بهداشت انجام می‌شود.

دکتر بابک اقبالی افزود: در این طرح غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، برای گروه سنی ۵۰ تا ۷۰ سال، پستان بالای ۳۰ سال و و دهانه رحم ۳۰ تا ۶۰ سال انجام می‌شود.
وی گفت: در هفته سلامت برنامه ویژه‌ای در بحث مراقبت‌های قلبی با اندازه‌گیری قند، وزن، فشارخون و آزمایش قند خون و چربی اجرا می‌شود.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: آموزش شیوه زندگی سالم، تحرک بدنی مطلوب و تغذیه سالم به افرادی که تحت قرار ندارند نیز از برنامه‌های هفته سلامت و مهمترین موضوع آن در خصوص افزایش نیافتن وزن است تا با مشکلات و سکته‌های قلبی مواجه نشوند.

دکتر اقبالی افزود: به همه افراد ۳۰ دقیقه ورزش سبک و ۷ هزار گام پیاده‌روی توصیه شده است.
وی بر غربالگری تیروئید در ۳ تا ۵ روزگی تأکید کرد و افزود: در همین  زمینه با گرفتن چند قطره خون از کف پا نوزاد  افراد مبتلا به بیماری‌های متابولیک و فیتلکونوری شناسایی  و در صورت تشخیص به موقع از عقب ماندگی ذهنی و جسمی جلوگیری می‌شود.

 رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین  افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، از میان افراد بالای  ۳۰ سال مراجعه کننده ۳۰ درصد به فشار خون (از هر ۳ نفر یک نفر) و  ۱۳ درصد به دیابت (از هر ۷ نفر یک نفر) مبتلا هستند و اگر این افراد به موقع تشخیص داده شوند و  تحت درمان به‌موقع قرار گیرند از عواراض جانبی بعدی به‌دور هستند.

دکتر اقبالی افزود: در میان مبتلایان به بیماری‌های غیرواگیر بیشترین آمار مبتلا‌ها مربوط به فشار خون، دیابت و سرطان و مهمترین عامل در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر تغذیه و فعالیت بدنی مناسب بوده است.

دیگر خبرها

  • استطاعتِ ۱۵۰ متقاضی حج رد شد
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • هشدار وزارت راه : مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور
  • هشدار وزارت راه: مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور
  • آموزش‌های ورزشی و پیامدهای قانونی ناشی از تعلل
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • رئیس سازمان محیط زیست: دیگر پروژه‌ ای به نام میانکاله وجود ندارد