Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیوندی در دیدار با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه مسئولیت پزشکان در حج از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: هلال احمر برای ارایه خدمات پزشکی به زائران ایرانی حج ۹۸ آمادگی کامل دارد.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: به نقل از بعثه مقام معظم رهبری؛ «علی اصغر پیوندی»، رئیس جمعیت هلال احمر به همراه «محمد تقی حلی‌ساز»، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با حجت الاسلام «سید عبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گزارشی از فعالیت هیئت پزشکی در حوزه حج و زیارت ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این دیدار پیوندی، انتصاب حجت‌الاسلام«سید عبدالفتاح نواب» را به نمایندگی مقام معظم رهبری در امورحج و زیارت و سرپرستی حجاج ایرانی تبریک گفت و تصریح کرد: برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی به زائران خانه خدا در حج تمتع امسال آمادگی کامل وجود دارد.

 

رئیس جمعیت هلال احمر به فعالیت های مختلف این مجموعه در حوزه حج و زیارت اشاره کرد و درباره معاینات پزشکی زائران حج 98 توضیحاتی داد.

 

وی همچنین خدمات این مجموعه به زائران ایرانی درشهرهای کربلا، نجف و کاظمین و زائران اربعین حسینی را بیان کرد.

 

در این دیدار، حجت الاسلام نواب، با قدردانی از خدمات هلال احمر در این حوزه، برخورداری جامعه زائران از کادر پزشکی آگاه و مورد اطمینان را برعهده مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر دانست.

 

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت پزشکان در حج از اهمیت بسیاری برخوردار است، جدی گرفتن معاینات زائران و ثبت دقیق و دسترسی به اطلاعات پزشکی آنان را مهم خواند.

 

نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت همچنین لزوم برنامه ریزی برای بهره گیری از ظرفیت کشورهای میزبان زائران ایرانی دربخش پزشکی و بیمارستانی و کاهش هزینه ها را یادآور شد و گفت: مرکز پزشکی حج و زیارت در مسائل مرتبط با زائر می تواند نقش ارزشمندی ایفا کند.

پایان پیام/248

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان برجام نماز جمعه خبرگزاری شبستان ماه مبارک رمضان راهپیمایی نمایشگاه قرآن حرم حضرت معصومه س هرمزگان روزنامه خدمات پزشکی ایام حج جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۱۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت رسانی به ۲۷۶ مصدوم توسط جمعیت هلال احمر خراسان رضوی

محسن ذاکریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ششم فروردین‌ماه به ۲۷۶ مصدوم ۷۴ حادثه خدمت‌رسانی شده است، انتقال ۴۲ مصدوم به مراکز درمانی، درمان سرپایی ۱۷۴ نفر و امدادرسانی به ۱۳۲ نفر از جمله خدمات امداد و نجات است که در این مدت در ۱۵ پست ثابت و ۱۳ پست سیار فعال هلال احمر ارائه شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه در این مدت ۱۱۳ نفر به مراکز درمانی جمعیت هلال احمر مراجعه کرده‌اند، گفت: علاوه بر اینکه ۱۳۲ نفر از خدمات مراکز توانبخشی و ۶۹۲ نفر از داروخانه جمعیت هلال احمر استفاده کرده‌اند.

ووی با اشاره به فعالیت ۶۸ مرکز در قالب طرح خدمات یکپارچه نوروز ۱۴۰۳ و ماه رمضان گفت: این خدمات علاوه بر ۳۰ پایگاه ثابت امداد و نجات، در هفت پست موقت امداد و نجات، دو تیم توانا، ۲۵ مرکز پاسخگویی اضطراری، یک تیم واکنش سریع، یک تیم امداد هوایی و یک تیم آنست ارائه می‌شود.

ذاکریان با بیان اینکه ۱۰۲۳ تیم نوروز امسال فعال هستند، تصریح کرد: نیروهای عملیاتی این تیم‌ها شامل ۱۱۴۴ نفر روز پرسنل، ۷۰۴ نفر روز امدادگر، ۱۲۳۲ نفر روز نجات گر و ایثار و ۱۰۱۲ داوطلب تخصصی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به فعالیت ۲۷۷۵ نفر روز در بخش جوانان اظهار کرد: اطلاع‌رسانی نقاط حادثه‌خیز و راهنمایی ۳۶۳۵۱ نفر از مسافرین، مشارکت ۱۶۵۹۱ نفر در پویش بهرفت (بهینه کردن رفتار ترافیکی)، ایمنی سازی ۱۳۵۲ مکان و ارائه ۲۹۸۲ نفر خدمت امدادی وکمک‌های اولیه را از جمله خدمات این حوزه برشمرد.

وی با بیان اینکه در این مدت ۱۶۷۳۹ کودک از فضای دوستدار کودک این ایستگاه‌های استفاده کرده‌اند گفت: سنجش مخاطرات پیشگیری شده مانند فشارخون برای ۷۵۹۹ نفر، ارائه خدمت آموزش مهارت‌های امداد وکمک‌های اولیه به ۷۸۷۱ نفر و توزیع ۲۷۳۳ بسته افطاری از دیگر خدمات ارائه شده در این ایستگاه‌ها بود.

ذاکریان با اشاره به فعالیت ۷۸۷ نفر روز در قالب کمیته داوطلبان گفت: هشت هزار و ۶۷۹ بهره‌ور از طرح‌های مروجین سلامت، پویش هلال رحمت، مرهم زائر، پویش بشر دوستی و… بهره‌مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه آموزش‌های مخاطرات، احیای قلبی، مسمومیت و … در ۱۶۴ ایستگاه انجام شده است خاطرنشان کرد: توزیع ۱۸۰۹ بسته فرهنگی، برگزاری ۹۷۹ مسابقه و توزیع بیش از هشت هزار نسخه کتابچه، پوستر و بروشور از جمله اقدامات فرهنگی انجام شده در این مدت است.

کد خبر 6062956

دیگر خبرها

  • هلال احمر خراسان رضوی به ۳۰۹ مصدوم خدمت رسانی کرد
  • هلال احمر واکسیناسیون حجاج زنجانی را آغاز کرد
  • خراسان رضوی برای نیمه دوم تعطیلات‌ نوروزی آمادگی کامل دارد
  • ارائه آموزش‌های امدادی و فرهنگی هلال احمر قم به مسافرین نوروزی
  • هلال احمر ایلام به ۴۵ هزار نفر در طرح نوروزی خدمات ارائه داده است
  • بازدید استاندار تهران از ستادهای نوروزی خدمات سفر غرب این استان
  • خدمات نوروزی هلال احمر به بیش از ۳ میلیون نفر در ۱۴ روز
  • ارائه خدمات نوروزی هلال احمر به بیش از ۳ میلیون نفر در ۱۴ روز
  • خدمت رسانی به ۲۷۶ مصدوم توسط جمعیت هلال احمر خراسان رضوی
  • آمادگی کامل گیلان برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی