Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-18@03:28:13 GMT

موسس فیس‌بوک خواهان تجزیه این شبکه اجتماعی است

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۲۰۲۸

مهر : کریس هیوز یکی از موسسان فیس‌بوک معتقد است قدرت مارک زاکربرگ بیش از حد است و اکنون زمان تفکیک این شرکت فرا رسیده است. کریس هیوز یکی از بنیان‌گذاران فیس‌بوک معتقد است اکنون زمان آن فرا رسیده تا این شبکه اجتماعی تفکیک شود. طبق مقاله‌ای که نشریه نیویورک‌تایمز منتشر کرده، هیوز معتقد است مارک زاکربرگ (مدیر ارشد اجرایی فیس‌بوک) این شبکه اجتماعی را به یک شرکت انحصاری تبدیل کرده که هرگونه نوآوری را خفه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیوز در این مقاله قدرت زاکربرگ را بی‌سابقه خوانده و معتقد است تمرکز او روی رشد شرکت به از دست رفتن امنیت و تمدن در مقابل دریافت کلیک‌های بیشتر منجر شده است. هیوز و زاکربرگ در دانشگاه هاروارد هم‌اتاقی بوده‌اند. اما او در سال ۲۰۰۷ این شرکت را ترک کرد. به گفته هیوز او در حال‌حاضر هیچ حق مالکیتی در فیس‌بوک یا شبکه‌های اجتماعی دیگر ندارد. او می‌گوید: من خشمگین هستم و احساس مسوولیت می‌کنم. واکنش این شرکت به عاملان خشونت و اخبار جعلی بسیار کند است. فیس‌بوک به دلیل فهرست روزافزونی از شکاف‌های امنیتی و ناتوانی در برابر انتشار اخبار جعلی تحت‌فشار است. منتقدان فیس‌بوک از جمله هیوز معتقدند این شرکت قدرت زیادی در اختیار دارد و نمی‌تواند به شکل یک ماهیت کلی به فعالیت خود ادامه دهد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۲۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از آموزش و اقتصاد تا فرهنگ و سبک زندگی با پدیده‌ بلاگری

این روز‌ها فقط هنرپیشه‌های فیلم و مجموعه‌های تلویزیونی نیستند که باید چهره‌ای مقبول از خودشان به نمایش بگذارند. هر کسی در هر شغلی که باشد اگر ارائه بهتری داشته باشد قطعاً موفق‌تر است. این گزاره ساده نتیجه پذیرفتنی زندگی در عصر شبکه‌های مجازی و بلاگرهاست. 

ظاهراً دیگر فقط مجری‌ها، خواننده‌ها، بازیگران و چهره‌های معروف نیستند که باید بهترین نسخه ظاهری خود را به مخاطبان عرضه کنند. بلکه همه افراد از معلم تا داروخانه‌دار و فروشنده و هر کسی در هر جایگاهی می‌تواند یک بلاگر باشد. البته اگر بتواند ارائه دهنده‌ای خوب و جذاب باشد. 

فاطمه نوری راد، پژوهشگر رسانه درمورد میل نمایش دادن و این که آیا بلاگری شغل است؟ اظهار کرد: پدیده‌ی بلاگری یعنی به اشتراک گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی یا در فضای اینترنتی است. چون تا قبل از به وجود آمدن شبکه‌های اجتماعی در فضای اینترنت از طریق وبلاگ‌ها و... موارد و مطالبی به اشتراک گذاشته می‌شد. آن‌چه که الان خیلی با آن مواجه هستیم و فضای جدیدی را ایجاد کرده این است که افراد در مشاغل مختلف در فضای رسانه‌های اجتماعی شروع به تجربه نگاری و تولید محتوا می‌کنند. مثلاً از پزشک و معلم بلاگر داریم تا افراد مختلف. آن‌ها از تجربیاتی که در این فضا به اشتراک می‌گذارند فضای متفاوتی را به وجود می‌آورند. 

این پژوهشگر رسانه تصریح کرد: بلاگر‌ها توانسته‌اند موقعیت خود را رویت‌پذیر کنند. تا قبل از این‌که تا این حد شبکه‌های اجتماعی عمومیت پیدا کنند تا با یک گوینده‌ی رادیو دوست بودیم یا در آشنایانمان چنین فردی وجود نداشت، نمی‌توانستیم ببینیم که فضای گویندگی رادیو و مهارت‌های لازم برای آن و خستگی‌های شغلی آن‌ چه چیز‌هایی هستند ولی وقتی شما به عنوان یک گوینده رادیو صفحه اجتماعی دارید و در آن‌جا به تولید محتوا می‌پردازید افراد به عنوان مخاطب می‌توانند با فضای شما همدلی بیشتری برقرار کنند و از شما شناخت بیشتری داشته باشند و این باعث می‌شود که ارتباط صمیمانه‌تری شکل بگیرد. 

نوری راد با اشاره به یکی از مزیت‌های شغل بلاگری گفت: یکی از نکات مثبت شغل بلاگری این است که می‌توان آن را در موضوعات مختلف مشاهده کرد.  ما همیشه با افراد مختلفی که ارتباط برقرار می‌کردیم چیزی از پیشینه آن‌ها و فضایی که تجربه می‌کنند، نداشتیم ولی با آمدن شبکه‌های اجتماعی، افراد از رسته‌ها و شغل‌های مختلف به بلاگری رو آوردند و توانستیم وارد فضایی شویم که تا پیش از آن وجود نداشت و این فضا کمک به همدلی بیشتر و درک متقابل ما کرده است.

این پژوهشگر رسانه ادامه داد: خیلی وقت‌ها افرادی که بلاگری می‌کنند از این راه کسب درآمد می‌کنند و من به عنوان مخاطب می‌توانم از یک بلاگر معلم یا پزشک بلاگر چیز یاد بگیرم. چون هم از تجربه‌های کاری خود می‌گوید و هم ارائه مطلب دارد و همین باعث می‌شود تا مخاطب از آن فرد موضوعاتی را یاد بگیرد. البته باید دقت کرد این‌که بلاگر‌ها می‌خواهند از بلاگری پول در بیاورند چالش‌هایی را به همراه دارد از جمله این‌که گاهی این نمایش و عرضه‌ی خود و فرآیند زندگی و کار خود به سمت کالایی شدن پیش می‌رود. مثلاً یک گوینده رادیویی که قرار است بلاگر شود و در این فضا کار کند از فضای رسانه‌های اجتماعی به خاطر نمایش هرچه بیشتر استفاده می‌کند و این فضا دارای یک سری المان‌ها برای جذب کردن دارد. 

او گفت: آدم‌هایی که در فضای بلاگری آمده‌اند دائم به سمت نمایشی‌تر شدن می‌روند. یعنی گاهی ممکن است آن‌چه که داریم به اشتراک می‌گذاریم یک واقعیت زندگی روزمره و عادی کاری نباشد و ساخته می‌شود تا مخاطب بیشتری جذب کند و این جاست که مخاطبین باید آگاهی خود را بالا ببرند. زیرا قرار است بلاگر‌ها مخاطبان بیشتری جذب کنند برای این‌که تبلیغات بگیرند و با فروش پکیج یا کالایی از این راه کسب درآمد کنند و گاهی مخاطبان نیز، به صورت ناخودآگاه تحت تأثیر آن بازنمایی قرار می‌گیرند. 

نوری راد افزود: خیلی از افراد یک سری از ویژگی‌های خاص را دارند و در مقابل، برخی از افراد از برخی ویژگی‌ها برخوردار نیستند و شرکت‌هایی وجود دارند که به آن‌ها کمک می‌کنند. یعنی الان شرکت‌های زیادی تأسیس شده‌اند اند که قرار است در کار تولید محتوا به افراد کمک کنند و درواقع، اقتصاد خاصی در این میان در جریان است. افرادی هم هستند که ظاهراً بلاگر شغل خاصی نیستند و فقط از زندگی شخصی خود تولید محتوا می‌کنند که به آن‌ها بلاگر‌های سبک زندگی گفته می‌شود و آن‌ها هم، از این شرکت‌ها و افراد مختلف استفاده می‌کنند برای این که بتوانند بیشترین تأثیرگذاری را داشته باشند. چون می‌دانند که استفاده از تأثیرات مختلف چگونه می‌توانند روی پیام اثر گذار باشند. به همین دلیل، پدیده بلاگری که ساده به نظر می‌رسد زیرشاخه‌های زیادی دارد و بخش فراوانی از آن، جنبه‌های اقتصادی دارد و بخش دیگری از آن، جنبه‌های آموزشی و فرهنگی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • ۹۰ درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی خواهان مجوز اقامت هستند
  • از آموزش و اقتصاد تا فرهنگ و سبک زندگی با پدیده‌ بلاگری
  • تعطیلی موقت تردز در ترکیه
  • تلگرام دارای ۱۶ عملکرد جدید می شود | جزئیات را بعداً فاش می کنم
  • تلگرام دارای ۱۶ عملکرد جدید می شود | جزئیات را بعداً فاش کند
  • تعطیلی شبکه اجتماعی تردز در ترکیه
  • مردم خواهان نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند
  • افزایش سن مجاز استفاده از شبکه‌های اجتماعی در انگلیس
  • سرنوشت حساب افراد در شبکه‌های اجتماعی پس از مرگ آنها چیست؟
  • ایرانی‌ها از کدام شبکه اجتماعی بیشتر استفاده می‌کنند؟