Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@11:34:45 GMT

زنگ انتخابات در استان فارس به صدا درآمد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۳۲۸۵

زنگ انتخابات در استان فارس به صدا درآمد

خبرگزاري آريا - شيراز- ايرنا- با تعيين رئيس ستاد و هفت نفر از برگزار کنندگان يازدهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و انتخابات ميان دوره اي مجلس خبرگان رهبري در استان فارس، برگزاري اين رويداد سياسي عملا وارد مرحله اجرايي شد.

استاندار فارس در حکمي که روز يکشنبه آن را ابلاغ کرد، سيد احمد احمدي زاده معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري فارس به عنوان رئيس و سخنگوي ستاد انتخابات اين استان منصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني استانداري فارس در حکم عنايت الله رحيمي خطاب به احمدي زاده آمده است: با عنايت به عزم و اراده و تاکيد دولت تدبير و اميد در برگزاري انتخابات باشکوه بر مدار قانون و به استناد مواد 25 و 60 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي و ماده 9 قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبري، به موجب اين حکم جنابعالي را با حفظ سمت به عنوان رئيس ستاد انتخابات استان در امر برگزاري انتخابات يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و اولين ميان دوره اي پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري منصوب مي کنم.
در ادامه اين حکم عنوان شده است: برنامه ريزي و فراهم سازي به موقع مقدمات و تمهيدات لازم، استفاده بهينه از دانش و فناوري هاي نوين و روز آمد و تسهيل سازي فرآيندهاي انتخابات، به کارگيري نيروهاي انساني متعهد و متخصص و بسترسازي براي حضور و مشارکت حداکثري در عرصه انتخاباتي در شان و تراز ملت بزرگ و رشيد ايران که در آن حقوق انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان به عنوان حق الناس برابر مُر قانون و در فضاي امن و توام با نشاط و آرامش کاملا رعايت گردد، وظيفه و ماموريت خطير جنابعالي است که انتظار دارد با هماهنگي اينجانب و با استفاده از همه ظرفيت ها و امکانات و با تلاش و کوشش نسبت به آن اهتمام نماييد.
استاندار فارس در ادامه اين حکم مي افزايد: براي تحقق اين مهم، تشکيل و راه اندازي ستاد انتخابات با حضور اعضا امري ضروري و مورد تاکيد است و بديهي است تمامي معاونين، مديران و روساي سازمان هاي وابسته، فرمانداري ها و بخشداري ها نهايت همکاري را با جنابعالي به عمل خواهند آورد ضمن آنکه تمام دستگاه هاي اجرايي نيز به استناد ماده 11 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي و ماده 77 آيين نامه اجرايي قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبري، حمايت و همکاري لازم را مبذول خواهند داشت.
استاندار فارس همچنين، ابراهيم استوار ميمندي مديرکل دفتر سياسي و انتخابات استانداري فارس را به عنوان دبير ستاد انتخابات استان، عبدالرضا قاسم پور معاون توسعه مديريت و منابع استانداري فارس به عنوان رئيس کميته پشتيباني و مالي ستاد انتخابات استان و نصرالله حقاني مدير کل حراست استانداري فارس را به عنوان رئيس کميته حراست و استعلامات ستاد انتخابات استان معرفي کرد.
بنا به اين گزارش از سوي استاندار فارس همچنين، دارا کياني مديرکل دفتر بازرسي، مديريت عملکرد و امور حقوقي استانداري فارس به عنوان رئيس کميته حقوقي ستاد انتخابات، عباس باباخاني مدير کل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري فارس به عنوان رئيس کميته اطلاع رساني ستاد انتخابات استان، اسماعيل اميري به عنوان رئيس کميته فناوري اطلاعات ستاد انتخابات استان و عليرضا انصاري مدير کل ثبت احوال فارس نيز به عنوان عضو اين ستاد معرفي شدند.
يازدهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و انتخابات ميان دوره اي مجلس خبرگان رهبري، دوم اسفندماه 98 برگزار خواهد شد.
6122 /6118
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۳۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت : گفت: رأی‌گیری در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه کاملاً الکترونیکی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی شعبانی امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت _ در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه اظهار کرد: از ۶ حوزه انتخابیه استان کرمانشاه، تکلیف ۵ حوزه انتخابیه مشخص‌شده و تنها حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه است که به دور دوم کشیده شد.

وی افزود: در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، حوزه انتخابیه کرمانشاه از ۳ کرسی تعلق گرفته تنها تکلیف یک کرسی با منتخب شدن محمد رشیدی مشخص شده و نتیجه ۲ کرسی دیگر به دور دوم کشیده شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه بابیان اینکه دور دوم انتخابات مجلس در ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه آقایان عبدالرضا مصری، جهانبخش امینی، فضل‌الله رنجبر و ابراهیم رحیمی زنگنه ۴ نامزدی هستند که در بازه زمانی تعیین شده ۱۳ اردیبهشت تا ۲۰ اردیبهشت به تبلیغات خواهند پرداخت.

وی تفاوت دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کرمانشاه را در تمام الکترونیکی برگزار شدن آن عنوان کرد و گفت: برخلاف دوره اول که به‌صورت صدور تعرفه، نوشتن رأی در برگه‌های تعرفه و شمارش تعرفه‌ها در پایان انجام می‌شد، در دوره دوم دیگر فرد در صدور تعرفه دخالتی نخواهد داشت و توسط دستگاه و به‌صورت الکترونیکی تعرفه صادر و در صندوق انداخته خواهد شد.

شعبانی شرایط احراز هویت رأی‌دهندگان در دوره دوم را مشابه دوره اول دانست و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه وزارت کشور مجوز کاهش ۳۰ درصدی صندوق‌های اخذ رأی را داده است، با مشورت صورت گرفته با استاندار بنا داریم جهت رفاه حال رأی‌دهندگان تعداد کمتری از صندوق‌ها را کاهش دهیم.

وی ضمن تصریح این‌که در دور اول ۵۰ درصد عوامل و نیروهای اجرایی در برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه به‌کارگیری شده بود، گفت: در دور دوم نیز همین تعداد عوامل اجرایی به کار گرفته خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه اشاره‌ای به اعتراضات برخی از نامزدها در دوره اول انتخابات داشت و ادامه داد: در دور اول اعتراضات برخی از نامزدها را داشتیم که با بررسی‌های صورت گرفته توسط هیئت نظارت و همراهی هیئت اجرایی در سریع‌ترین زمان ممکن به آن‌ها رسیدگی شد.

وی برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را سالم‌ترین دوره عنوان کرد و نقش دولت در روند انتخابات را کاملاً بی‌طرف دانست.

کد خبر 747671

دیگر خبرها

  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود