Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@09:11:52 GMT

تصادفات جاده‌ای جان ۸۸۸ نفر را در سیستان و بلوچستان گرفت

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۳۶۰۵

تصادفات جاده‌ای جان ۸۸۸ نفر را در سیستان و بلوچستان گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، علی خانقایی در جلسه کمیسیون حمل ونقل به تشریح اقدامات و فعالیت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در راستای افزایش و ارتقا ایمنی در محورهای مواصلاتی استان پرداخت و گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از پلیس راه شمال و جنوب استان سیستان و بلوچستان، در سال ۱۳۹۷ تعداد ۳ هزار و ۷۷۲ فقره تصادف در محورهای مواصلاتی استان رخ داده که از این تعداد ۶۱۱ فقره تصادف منجر به فوت هموطنان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۸۸۸ نفر سر صحنه تصادف جان خود را از دست داده‌اند، افزود: محور «ایرانشهر –چابهار» (پل سرباز) با ۴۷۸ فقره تصادف، «نیکشهر - ایرانشهر» با ۲۳۷ فقره و «زاهدان - خاش» با ۲۰۹ فقره تصادف در رتبه اول تا سوم از لحاظ بیشترین آمار تصادف جاده‌ای قرار دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۷۴ درصد تصادفات جاده‌ای در فاصله ۵۰ کیلومتری شهرها و مراکز جمعیتی رخ می‌دهد، ادامه داد: تشویق سرمایه گزاران جهت احداث مجتمع خدمات رفاهی، اجرای خط کشی استروژن طولی و عرضی در فواصل معین به منظور جلوگیری از خواب آلودگی رانندگان، ساماندهی راه‌های دسترسی و نصب دوربین‌های ثبت سرعت، در کاهش تصادفات مؤثر است.

وی گفت: ایمنی سازی تردد احشام با نصب گردنبند شبرنگ، نظارت بر عملکرد مراکز معاینه فنی، کنترل و بازدید جاده‌ای وسایط نقلیه عمومی، تأمین خودرو گشت نامحسوس برای پلیس راه، ارتقا ایمنی راکبان موتور سیکلت و وانت بارها از طریق آموزش و توزیع اقلام ایمنی و ایمن سازی فیزیکی و انجام اقدامات آموزشی در مدارس، از جمله اقداماتی است که جهت کاهش تصادفات و آرام سازی ترافیک در محورهای مواصلاتی استان در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

بنابر این گزارش در ادامه این جلسه منصور بیجار، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان ضمن تقدیر از تحلیل مؤثری که بر روی تصادفات و حوادث جاده‌ای صورت گرفته است، تصریح کرد: برای رسیدن به عملکرد مطلوب نیاز به تلاش بیشتری است که با بررسی داده‌های آماری می‌توانیم برای رسیدن به آن تلاش کنیم.

وی افزود: همچنین باید از ظرفیت‌هایی مثل آموزش و پرورش، صدا و سیما و فضای مجازی، در راستای بالا بردن فرهنگ ایمنی و ترافیک استفاده شود تا با یک برنامه ریزی طولانی مدت به نتایج مطلوبی دست یابیم.

کد خبر 4615203

منبع: مهر

کلیدواژه: تصادفات رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۳۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بعد از تصادف، تا رسیدن کارشناس چه باید کرد؟

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ سرهنگ عبدالله حاجیلری افزود: پس از جابجایی برای اعزام کارشناس باید با شماره‌های ۱۱۰ یا ۱۲۰ تماس گرفته شود.

سرهنگ حاجیلری ادامه داد: در تصادفات منجر به فوت، اما نباید تغییری در وضعیت خودرو‌ها ایجاد کرد. در این موارد، تا رسیدن کارشناس، ایمن سازی جهت آگاه سازی سایر خودرو‌های عبوری، ضروری است.

وی اضافه کرد: در تصادفات جرحی نیز جابجایی لازم است و تصویربرداری و یا نشانه گذاری باید انجام شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فعالیت ۴۰۰ مسئول ایمنی در سیستان و بلوچستان
  • جاده‌های خراسان رضوی بارانی است
  • ۲ مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت
  • تشریح برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در سیستان و بلوچستان
  • ◄ پیدا کنید خروجی جلسات کمیسیون ایمنی راه ها را !
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • بعد از تصادف، تا رسیدن کارشناس چه باید کرد؟
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران