Web Analytics Made Easy - Statcounter

صبح امروز شبکه المیادین به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که انفجارهای قوی بندر الفجیره در امارات متحده عربی را لرزاند. خبری که ابتدا با تکذیب اماراتی ها مواجه شد و پس از ساعاتی وزارت خارجه امارات تایید کرد که حملاتی صورت گرفته است. اما جزئیات و اطلاعات دقیقی از آن ارائه نداد.

به گزارش تابناک، شبکه المیادین صبح امروز گزارش داد: انفجارهای قوی امروز بندر الفجیره امارات را تکان داد و نفتکش ها و تانکرهایی در این بندر نفتی مورد هدف قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شبکه به‌نقل از منابع خود در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس اعلام کرد: هنوز ماهیت انفجارها مشخص نشده است، اما انفجارها قوی و پشت سر هم بوده و بین ساعت چهار تا هفت صبح امروز رخ داده است.

این انفجارها داخل بندر رخ داده و صدای آن به‌وضوح شنیده شده است.

این منابع از پرواز جنگنده‌های آمریکایی و فرانسوی بر فراز بندر الفجیره و تمام آسمان منطقه خبر دادند.

بر اساس این گزارش، حدود 7 تا 10 نفتکش دچار آتش‌سوزی شدند.

بندر الفجیره، بندر نفتی و صنعتی اماراتی‌ها در ساحل دریای عمان به‌شمار می‌رود. چند سال پیش بود که اماراتی‌ها یک خط لوله انتقال نفت به‌طول 370کیلومتر از ابوظبی به این بندر کشیدند تا به‌زعم خودشان تنگه هرمز را دور بزنند.

چند روز گذشته هم انصارالله بندر ینبع در عربستان را که محل صادرات اصلی نفت این کشور است با موشک هدف قرار داده بود.

خبرگزاری رسمی امارات به‌نقل از دفتر اطلاع‌رسانی حکومت شیخ‌نشین فجیره صحت خبرهای رسانه‌‌ای مبنی بر وقوع انفجارهای قوی در بندر الفجیره را تکذیب و اعلام کرد: فعالیت در بندر عادی است.

شبکه المیادین در خبر فوری دیگری اعلام کرد منابع ویژه این شبکه تأکید کردند منطقه‌ای که انفجارها در آن رخ داده، محاصره شده است.

این شبکه به‌نقل از منابع خود اعلام کرد فهرست اسامی نفتکش‌هایی که در انفجارهای بندر الفجیره آتش گرفت و شماره‌هایشان را در اختیار دارد که به‌شرح زیر است:

-نفتکش المجد

-نفتکش المرزوق

-نفتکش الماریج

-نفتکش الامیجال

-نفتکش خمسا10

سرانجام پس از تکذیب های مکرر، امارات اعلام کرده است چهار فروند کشتی تجاری آن در نزدیکی آب‌‌های منطقه‌ای هدف حمله قرار گرفته است.

وزارت خارجه امارات اعلام کرد چهار کشتی تجاری آن در معرض اقدامات خرابکارانه قرار گرفته است.

خبر تکمیل می شود..

منبع: تابناک

کلیدواژه: امارات متحده عربی الفجیره انفجار نفتکش رمز یکبار مصرف مذاکره با ترامپ کمبود داروهای اساسی سبد کالای رمضان انفجار در فجیره کفاره روزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۳۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره منابع آب شهرستان سرخس گفت: در این عملیات ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس با حجم برداشت ۲۰ هزار متر مکعب لایروبی و پاکسازی می‌شود.

مرتضی کریمی فرد افزود: آماده سازی این شبکه برای شروع فصل بهره برداری جدید و تسریع در انتقال و تحویل به‌موقع آب برای مصارف مختلف و توزیع عادلانه‌تر آب بین حقابه بران شبکه آبیاری سرخس، با نظارت اداره منابع آب شهرستان سرخس شروع شده است.

وی گفت: این فعالیت‌ها در چهارچوب راهبرد و برنامه اصولی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی برای ارائه خدمات مطلوب به مردم منطقه برنامه‌ریزی شده است تا بتوانیم در سال آبی جدید، در خدمت‌رسانی به مردم، بیش از پیش تلاش کنیم.

دیگر خبرها

  • منابع عبری: اسرائیل با آتش بس چند هفته ای موافقت خواهد کرد
  • منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • جزئیاتی از پرونده‌های قاچاق دختران و خانه‌های فساد
  • انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • شناسایی شکستگی و ترمیم لوله انتقال آب در بندر امام خمینی
  • انفجار خودرو بمبگذاری شده در الرقه سوریه
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود