Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید محمدشریف حسینی کوهستانی عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری هجدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی اظهار داشت: در حال حاضر بالغ بر هزار هیئت مذهبی در استان یزد مشغول فعالیت هستند که این هیئت‌ها می‌توانند نقشی بسیار مؤثر در برگزاری هجدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی برگزار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تقریباً همه هیئت‌ها برای همکاری و مساعدت آماده هستند و به طور قطع در حد توان خود همراهی می‌کنند و مشکلی در زمینه برگزاری نخواهیم داشت.

حسینی کوهستانی با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی در یزد همواره خوش درخشیده اند و در برگزاری مراسم‌های فاخر و با اصالت شهرت دارند، بیان کرد: به طور مراسم و آئین‌های مرتبط با اهل بیت (ع) نیز برای یزدی‌ها بسیار حائز اهمیت است و از عهده آن به خوبی برخواهند آمد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری آئین‌های ویژه مذهبی به ویژه در ایام ماه محرم در یزد عنوان کرد: لازم است اقدامات لازم در زمینه ثبت ملی این آئین‌ها انجام شود.

وی افزود: تمام برنامه‌های مربوط به ائمه اطهار (ع) باید در حسینیه‌ها برگزار شود و به ویژه در یزد حسینیه‌های بسیار خاصی داریم که می‌توانند جذابیت بالایی برای این مراسم داشته باشند.

حسینی کوهستانی تصریح کرد: یزد به حسینیه‌ها شناخته می‌شوند و عنوان حسینیه ایران هم به همین دلیل و برگزاری مراسم‌های عزاداری و مذهبی در حسینیه‌ها به این استان نسبت داده شده به همین دلیل باید برنامه‌ها به سمت و سوی حسینیه‌ها هدایت شود.

وی افزود: به اعتقاد ما این برنامه بین المللی نیز باید در یکی از حسینیه‌های شهر یزد به صورت مردمی و با همراهی مسئولان برگزار شود.

کد خبر 4615217

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۳۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه سفر می‌کند

علی اکبر احمدیان نماینده‌ مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، بنابر دعوت نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه، در رأس یک هیات بلندپایه‌ امنیتی، به این کشور سفر می‌کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، علی اکبر احمدیان نماینده‌ مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، بنابر دعوت نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه، در رأس یک هیات بلندپایه‌ امنیتی، برای شرکت در دوازدهمین "نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی" و "نشست دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس"  عازم شهر سن‌پترزبورگ روسیه خواهد شد.

در این سفر، بر اساس راهبرد سیاست چند جانبه‌گرایی و در تداوم دیپلماسی فعال و پویای سیاسی- امنیتی جمهوری اسلامی ایران، به‌ویژه در دولت سیزدهم و به منظور ارتقاء و توسعه‌ روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی، احمدیان با همتایان خود از کشورهای روسیه، برزیل، افریقای جنوبی، چین، هند و عراق نیز دیدارهای جداگانه‌ای خواهند داشت.

اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ، با سابقه‌ای بیش از یک دهه، از معدود رویدادهای امنیتی بزرگ سالانه در سطح بین‌المللی است که به ابتکار کشور روسیه تشکیل و به‌طور مستمر برگزار شده است.

از جمله ویژگی های مهم این اجلاس مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب، بویژه امریکا در عرصه‌ امنیت بین‌الملل و نهادینه کردن روایتگری و روایت‌سازی مستقل در این ساحت است.

اهمیت و رویکرد این اجلاس به مقوله امنیت بین الملل موجب شده تا جمهوری اسلامی ایران، ضمن استقبال از آن، از ابتدا حضوری فعال در آن داشته باشد.

در نشست سال گذشته‌ این اجلاس، مقامات ارشد امنیتی از بیش از یکصد کشور جهان در آن شرکت داشتند که حکایت از اهمیت و اقبال بین المللی به این رویداد امنیتی دارد.

اطلاعات بدست آمده از نشست دوازدهم که از روز سه شنبه در سن پترزبورگ آغاز بکار می‌کند، حاکی از این است که رویداد امسال نیز در سطحی گسترده مورد توجه دولتها، مسئولین امنیتی و رسانه‌های منطقه‌ای و جهان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست «دبیران شورا‌های امنیت ملی کشور‌های عضو بریکس» برگزار می‌شود
  • برگزاری «دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی» در روسیه
  • «دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی» در روسیه برگزار می‌شود
  • نشست «دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس» برگزار می‌شود
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه سفر می‌کند
  • برگزاری بزرگ ترین مانور طرح اضطراری فرودگاهی کشور در فرودگاه مهرآباد
  • ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات بین‌المللی توان در شیراز
  • ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی ترکی
  • برگزاری پیش نشست همایش بین المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین