Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-23@21:15:13 GMT

اخاذی 20 میلیون تومانی خواستگار فریبکار در تلگرام

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۵۰۷۲

اخاذی 20 میلیون تومانی خواستگار فریبکار در تلگرام

به گزارش ایسکانیوز، سرهنگ تورج کاظمی با اعلام این خبر، گفت: چندی قبل دختر 23 ساله‌ای با حضور در اداره پلیس فتا از ماجرای گرفتار شدن در دام اخاذی‌های خواستگار فریبکار خود خبر داد و گفت: چندی قبل با پسر جوانی در شبکه اجتماعی تلگرام آشنا شدم و بعد از مدتی، پسر جوان با اعتماد سازی ماجرای ازدواج را مطرح کرد و همین پیشنهاد باعث شد تا با هم یک قرار ملاقات بگذاریم و از آن زمان بعد با گذشت زمان علاقه من به او بیشتر شد تا جایی که چند تصویر و فیلم خصوصی‌ام را برایش ارسال کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاکی ادامه داد: ولی این پسر جوان در نخستین مرحله با تهدید به انتشار تصاویر و فیلم های خصوصی و شخصی اقدام به اخاذی 20 میلیون تومانی از بنده کرده است.

سرهنگ کاظمی توضیح داد: تیم پلیسی در گام بعدی در تحقیقات از شاکی متوجه شدند که پسر فریبکار پس از دریافت 20 میلیون تومان چند روزی در سکوت بوده اما بار دیگر در تماس با دختر جوان شروع به اخاذی و دادن پیشنهادهای شوم و شیطانی برای در امان بودن آبروی وی می کند.

رئیس پلیس فتا تهران گفت: در ادامه تجسس‌ها مشخص شد که پسر جوان هیچ آدرس و تلفنی از محل کار و زندگی‌اش در اختیار شاکی قرار نداده و سعی داشته هیچ سرنخی در ماجرای اخاذی میلیونی و پیشنهادهای شومش بر جای نگذارد.

وی افزود: تیمی از کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و پلیسی توانستند مخفیگاه متهم را در جنوب تهران شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی و در عملیاتی غافلگیرانه این خواستگار فریبکار را دستگیر کنند.

سرهنگ کاظمی بیان داشت: متهم که در ابتدا خود را بی گناه معرفی می کرد، وقتی در برابر دختر جوان قرار گرفت به ناچار لب به سخن گشود و گفت که از همان ابتدا با انگیزه مالی و اخاذی این دوستی را شروع کردم ؛ چون هیچ آدرس و تلفنی در اختیارش قرار نداده بودم، فکر نمی کردم دستگیر شوم به همین خاطر بار دیگر وی را تهدید کردم، اما ...

توصیه پلیسی

سرهنگ کاظمی گفت : این روزها به دلیل گسترش ارتباطات مجازی ، شکل گیری روابط دوستانه و عاشقانه رشد چشمگیری را نشان می دهد، هرنوع رابطه ای در فضای مجازی می تواند آسیب‌هایی هم به دنبال داشته باشد و اکنون که استفاده از شبکه های اجتماعی امری اجتناب ناپذیر است و بیشترین زمان تعامل ما در این شبکه ها شکل می گیرد ، بهتر است در کنار استفاده مطلوب از آن با رعایت برخی آداب از سوء تفاهم و آسیب ها در این فضا بکاهیم.

وی افزود: همانطور که برای حضور در جامعه و تعامل با دیگران رعایت احترام به حریم خصوصی افراد ضروری است، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی خالی از این امر نیستند، لذا همیشه حواستان باشد که اعتماد، باعث واکنش سریع شما برای ارسال مطالب شخصی نشود و فضای مجازی را فضایی امن برای ارسال اطلاعات خصوصی خود به افراد غیر قابل اعتماد ندانید و در دوستی ها و ارتباطات خود با افراد در فضای مجازی با دقت و مشورت با والدین برخورد کنید.

انتهای پیام/

20 / 20 سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران اخاذی اخاذی 20 میلیون تومانی اخاذی 20 میلیون تومانی در تلگرام اخاذی‌های خواستگار فریبکار توصیه پلیسی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رئیس پلیس فتا تهران اخاذی اخاذی 20 میلیون تومانی توصیه پلیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۵۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ خطری بزرگ برای کاربران تلگرام

آسیب پذیری بحرانی روز صفر در تلگرام منجر به اجرای کد از راه دور می شود و هر لحظه ممکن است کانال و یا گروه های تلگرامی در اختیار خود را از دست بدهید! - اخبار رسانه ها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایبربان نوشت: در چند روز گذشته شایعاتی در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) و انجمن های هک درباره آسیب ‌پذیری اجرای کد از راه دور در نسخه ویندوز تلگرام منتشر شده است.

تلگرام به سرعت این ادعاها را رد کرد و اظهار داشت که آنها نمی توانند وجود چنین آسیب پذیری را تایید کنند و این یک ویدیو جهت فریب است.

 اما روز بعد در فروم هکری xss فایلی به اشتراک گذاشته شد که نشان می دهد با ارسال یک فایل آلوده و کلیک کاربر دسترسی اجرای کد از راه دور برای مهاجم فراهم می گردد.
 
 این اشکال در 10 آوریل به تلگرام گزارش شد و آنها کدمنبع را اصلاح کردند با این حال به نظر نمی رسد که این اشکال برطرف شده باشد.

 به کاربران این پلتفرم توصیه می شود که  تلگرام را به روز نگه داشته و از باز کردن فایل ها، تصاویر و فیلم های ناشناس خودداری نمایند.

  چنین آسیب پذیری در سال 2020 برای واتس آپ نیز گزارش شد که طی آن مهاجم می توانست با برقراری یک تماس صوتی و یا تصویری کد دلخواه خود را بر روی دستگاه قربانی اجرا کند.

 شرکت اسرائیلی پگاسوس از این آسیب پذیری برای آلوده سازی تلفن های همراه مقامات امنیتی و دولتی در سراسر جهان استفاده کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف | زن جوان دستگیر شد
  • مدیر عامل تلگرام : اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • پاول دورف: اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • داوطلبان کنکور مراقب کلاهبرداران باشند/ ادعای دسترسی به سوالات
  • داوطلبان کنکور مراقب کلاهبرداران باشند
  • عدم توجه به جلوی راننده ۲۰۶ حادثه ساز شد 
  • زنگ خطری بزرگ برای کاربران تلگرام
  • (ویدئو) گلایه شیرین سریال نون خ از خواستگار‌های واقعی‌اش!
  • (ویدئو) گلایه شیرین سریال نون خ از خواستگار‌های واقعی اش!