Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-18@06:25:39 GMT

کلیه پرداخت‌های خود را به صورت مجازی انجام دهید

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۵۶۱۲

کلیه پرداخت‌های خود را به صورت مجازی انجام دهید

استفاده از نرم افزار‌ها و برنامه‌های تعریف شده در کیف پول الکترونیکی به کاربر اجازه می‌دهد تا نقل و انتقالات ارزی خود را با هزینه کمتری انجام دهد. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دریک تعریف ساده کیف پول الکترونیکی را یک کیف پول مجازی می‌نامند که با استفاده از نرم افزار‌ها و برنامه‌های تعریف شده به کاربر اجازه می‌دهد تا نقل و انتقالات ارزی خود را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مهم‌ترین هدف کیف پول الکترونیکی امکان انجام پرداخت‌های خرد به صورت سریع و حذف مشکلات در دسترس نبودن پول خرد است. از جمله امکانات کیف پول الکترونیکی این است که در کلیه پرداخت‌های خرد روزانه خود اعم از خرید‌های روزانه از مراکز خرید، خرید شارژ تلفن همراه، پرداخت کرایه سرویس حمل و نقل عمومی (مترو، تاکسی و اتوبوس)، پارکومتر‌ها و پارکینگ‌های عمومی این تسهیلات قابل استفاده است.

این فناوری به دو صورت فیزیکی و مجازی می‌تواند ارائه شود. در حالت فیزیکی شما یک کارت مغناطیسی یا رادیویی حافظه دار به نام خود خواهید داشت، که به هیچ حسابی متصل نیست، ولی می‌تواند از حساب‌های بانکی شارژ شود. در این حالت شما می‌توانید در مبالغ کمی به راحتی و بدون وارد کردن کلمه عبور پرداخت خود را انجام دهید.

اینکه هر یک از کیف پول‌های الکترونیکی چگونه کار می‌کنند، به توسعه دهنده آن‌ها بستگی دارد. به عنوان مثال برخی از آن‌ها برای برقراری ارتباط مشتری با فروشنده از اسکن کد QR استفاده می‌کنند، در حالی که برخی دیگر به انجام معاملات اینترنتی محدود می‌شوند.

کیف پول الکترونیکی (E-wallet) انواع مختلفی دارد که پی پال، اسکریل، وب مانی و پرفکت مانی از جمله آن‌ها است.

پی پال PayPal
کیف پول الکترونیکی پی پال در مقایسه با سایر روش‌های پرداخت آنلاین، از نظر کاربران محبوبیت ویژه‌ای دارد. با استفاده از این سیستم می‌توانید در تمامی کشور‌ها پرداخت آنلاین و در برخی از کشور‌ها پرداخت آفلاین داشته باشید. نکته مثبتی که در مورد این کیف پول وجود دارد این است که از آن می‌توانید تقریباً در تمامی فروشگاه‌های آنلاین جهت پرداخت آنلاین و خرید اینترنتی استفاده کنید.

اسکریل Skrill
همچنین در کیف اسکریل که یکی دیگر از کیف پول‌های الکترونیکی است به دلیل عدم محدودیت مبلغ برای انتقال وجه توسط بسیاری از افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این وجود به دلیل بالا بودن هزینه مالی انتقال توسط آن، قبل از انتخاب نهایی آن را با سایر روش‌ها مقایسه کنید.

وبمانی WebMoney
وبمانی نیز از جمله سیستم‌های پرداخت آنلاین است که هم برای خرید اینترنتی و هم برای انتقال وجه از آن استفاده می‌شود. به اندازه پی پال برای فروشگاه‌های آنلاین محبوب نیست. مهم‌ترین قابلیتی که این سیستم دارد، پشتیبانی از ارز‌های دیجیتال مانند بیت کوین، لایت کوین، اتریوم، ریپل، دش، مونرو است.

پرفکت مانی Perfect Money
پرفکت مانی نیز یکی دیگر از روش مای امن برای پرداخت و انتقال ارز است. مهم‌ترین مزیتی که این سرویس دارد این است که شما می‌توانید موجودی کیف پولتان را به انواع دیگر تبدیل نمایید. وبمانی و پرفکت مانی تا حد زیادی به یکدیگر شباهت دارند. به عبارت دیگر از وب‌سایتی از وبمانی برای پرداخت پشتیبانی کند، از پرفکت مانی هم به احتمال زیاد پشتیبانی خواهد کرد.

کیف پول الکترونیکی و حذف هزینه تراکنش‌ها
جمشید رستمی کارشناس حوزه اقتصاد دیجیتال درباره کیف پول الکترونیکی اظهار کرد: در حوزه پرداخت کارت به کارت و کیف پول الکترونیکی در کشور ما محصولات و دستاورد‌های خوبی وجود دارد، اما در بازار کشور هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر موضوع بلاک چین هنوز در کشور ما خیلی نوپاست گفت:: در حوزه کیف پول الکترونیکی در کشور ما اتفاقات خوبی رخ داده، اما هنوز مشتریان جذب این موضوع نشده اند، ولی درصورت ایجاد جایگاه مناسب می‌توانیم از کیف پول الکترونیکی و مزایای آن استفاده کنیم.

رستمی درباره مزایای استفاده از کیف پول الکترونیکی اظهار کرد: با توجه به بالا بودن هزینه تراکنش در تبادلات بانکی و وجود پول‌های خرد، ایجاد زیرساخت استفاده از کیف پول الکترونیکی کمک می‌کند تا هزینه تراکنش‌ها حذف شود و برای خرید از نانوایی‌ها، فرو شگاه‌ها و برای پرداخت کرایه تاکسی کاربرد داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کیف پول کیف پول الکترونیکی کیف پول مجازی پرداخت الکترونیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۵۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادرسی‌های قضایی در همه حوزه‌ها الکترونیکی می‌شود

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه در سال جاری باید نسبت به برگزاری دادرسی‌های الکترونیکی در همه حوزه‌های قضائی استان اهتمام بیشتری صورت گیرد، گفت: در این راستا ابلاغیه‌های مربوط به مجموعه‌های قضائی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ حجت‌الاسلام علی فرجی روز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین_ در شورای قضائی دادگستری استان زنجان به عملیات وعده صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: رزمندگان اسلام در این عملیات موفقیت‌آمیز سیلی سختی به اسرائیل غاصب نواختند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: انتقام از رژیم غاصب و کودک‌کش موجی از شادمانی و غرور در دل مسلمانان جهان ایجاد کرده است و توانست کمی از درد مردم بی‌گناه غزه بکاهد.

وی تصریح کرد: از لحظه آغاز این عملیات بارها مسئولان بلندپایه نظامی ایران اعلام داشتند و به آمریکا و اسرائیل هشدار دادند که در صورتی که از رژیم صهیونیستی و یا متحدان آن‌ها غلط دیگری سر بزند، پاسخ ملت ایران سخت‌تر خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه در سال جاری باید برای نسبت به برگزاری دادرسی‌های الکترونیکی در تمامی حوزه‌های قضائی استان اهتمام بیشتری صورت گیرد، افزود: در این راستا ابلاغیه‌های مربوط به مجموعه‌های قضائی انجام شده است.

فرجی برحق با اشاره به اینکه رعایت نظم و انضباط برای انجام هر کاری مهم و ضروری است، گفت: در اجرای برنامه‌های ابلاغی و عملیاتی در حوزه‌های قضائی استان برخی عقب ماندگی‌ها و ضعف‌ها شناسایی شده است که امیدواریم با همفکری و همکاری میان همه بخش‌ها برای رفع آنها اقدام شود.

وی تصریح کرد: اجرای برنامه‌های قوه قضائیه در تشکیلات قضائی استان باید با جدیت و اهتمام بیشتر از همین ابتدای سال در دستور کار مدیران حوزه‌های قضائی قرار گیرد.

کد خبر 745255

دیگر خبرها

  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • درخواست یزدی‌ها برای صدور مجوز کسب و کار
  • معرفی ژئوپارک جهانی طبس در نمایشگاه ITB برلین
  • ۸۵ درصد مجوزهای صنفی البرز الکترونیکی شد
  • ۵۷ هزاریزدی درخواست صدور مجوز کسب و کار دادند 
  • ۸۵ درصد مجوز های صنفی البرز الکترونیکی شد
  • دادرسی‌های قضایی در همه حوزه‌ها الکترونیکی می‌شود
  • طرح کالابرگ الکترونیکی ادامه‌دار شد؟
  • آماده‌باش مدیریت بحران در ۵ استان
  • فعالیت شبانه روزی مرکز فوریت های سایبری در البرز