Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-20@03:19:03 GMT

ترکیب خیار و گوجه فرنگی ممنوع!

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۶۷۹۶

ترکیب خیار و گوجه فرنگی ممنوع!

به گزارش جهان نيوز، خیار و گوجه فرنگی از جمله میوه جات خوشمزه و پر مصرف خانواده‌ها محسوب می‌شوند اما زمزمه‌هایی نظیر اینکه این دو میوه را با هم مصرف نکنید، به گوش می‌رسد. در این مقاله یافته‌های محققان در مورد این کهخیار و گوجه فرنگی را با هم نخورید، را مطالعه کنید.

برای بسیاری از ما تنها معیار برای تهیه یک سالاد ترکیب برخی مواد غذایی خوشمزه با یکدیگر است، اما به جز عطر و طعم باید موارد دیگری را نیز مد نظر قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی مواد تشکیل دهنده سالاد با هم جور در نمی آیند که از آن جمله می‌توان به ترکیب گوجه فرنگی و خیار اشاره کرد. هر یک از این سبزیجات دارای مدت زمان گوارش متفاوت هستند و بنابر آیورودا، پزشکی سنتی هند، ما باید از زمان گوارش دقیق هر ماده غذایی که مصرف می‌کنیم، پیش از ترکیب آنها با یکدیگر آگاهی داشته باشیم.

ترکیب مواد تشکیل دهنده که از گوارش سریع و کند برخودار هستند، ایده خوبی نیست. این شرایط می‌تواند تخمیر مواد غذایی در معده را به همراه داشته باشد که ممکن است کل بدن را مسموم سازد. گوارش کند و تخمیر قندها و نشاسته‌ها چیزی است که در نهایت تجربه می‌کنید و بر همین اساس، آن گونه که باید از وعده غذایی خود لذت نخواهید برد. افزون بر این، فرآیند تخمیر می‌تواند موجب شکل گیری گاز، تورم و درد در معده و همچنین مشکلات روده شود.

خیار و گوجه فرنگی با یکدیگر سازگار نیستند و نباید به همراه هم مصرف شوند. هنگامی که این دو ماده غذایی به معده می رسند و فرآیند تخمیر آغاز می‌شود، اسید ترشح شده در حفره شکمی برای گوارش غذا می‌تواند مشکلات گوارشی متعدد را موجب شود.

محققان عنوان می‌کنند گوجه فرنگی و خیار حاوی پروتئینی هستند که منجر به ابتلاء به آلزایمر می‌شود.دکتر استیون گاندری، محقق از دانشگاه کالیفرنیا، بین زوال حافظه و پروتئین «لکتین» ارتباطی یافته است. لکتین در خیار، گوجه فرنگی، غلات کامل، سویا، دانه‌ها، فلفل، جوانه غلات، سیب زمینی و برخی محصولات لبنی یافت می‌شود.

به گفته محققان، لکتین برای روده مضر است و می‌تواند موجب بروز مشکلاتی همچون زوال حافظه شود.محققان تأثیر لکتین را بر روی انواع گروه خونی آزمایش کردند و دریافتند این پروتئین می‌تواند نقش مهمی در اختلالات مغزی داشته باشد.
به گفته محققان، این پروتئین بر روی افراد به شکلی متفاوت تأثیر می‌گذارد و آسیب ناشی از آن به ژنتیک هر فرد بستگی دارد.

محققان دریافتند بین گروه خونی فرد و این پروتئین ارتباط وجود دارد و امکان اجتناب از لکتینمیسر نیست چراکه برای برخی افراد خوب و برای برخی دیگر مضر است.
محققان عنوان می‌کنند لکتین می‌تواند موجب تغییر بدن، سیستم ایمنی و میزان خون شود. می‌تواند گیرنده‌های انسولین را متوقف کند که به مرور زمان بر عروق خونی و حتی بر مغز تأثیرمی‌گذارد.

شباهت لکتین به سایر پروتئین‌ها در بدن موجب حمله سیستم ایمنی می‌شود که در نهایت منجر به واکنش‌های التهابی در بدن و مشکلاتی در دستگاه گوارش، مغز، اعصاب و بیماری‌هایخودایمنی می‌شود

منبع: ایسنا کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۶۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتشی از سوسک‌های سایبورگ در بیابان رها شدند!

دانشمندان ارتشی از سوسک‌های سایبورگ قابل کنترل از راه دور را در بیابان آزمایش کردند.

به گزارش ایسنا، دانشمندان در سنگاپور ارتشی از سوسک‌های سایبورگ که از راه دور کنترل می‌شدند را در یک زمین بیابانی به راه انداختند تا این گروه را برای انجام ماموریت‌های جستجو و نجات در آینده آزمایش کنند.

به نقل از ایندیپندنت، تحقیقاتی نشان می‌دهد که حدود ۲۰ سوسک سایبورگ ماداگاسکار که کوله پشتی‌های کوچک رایانه‌ای داشته‌اند را می‌توان به گونه‌ای کنترل کرد تا به عنوان یک گروه در سراسر یک تپه شنی حرکت کنند.

این سوسک‌های سایبورگ، سوسک‌های زنده‌ای هستند که دارای فناوری هستند که دانشمندان می‌توانند از آنها برای کنترل آنها استفاده کنند.

محققان دانشگاه فناوری نانیانگ در سنگاپور می‌توانند دستورات را به سوسک‌ها منتقل کنند و به آنها بگویند که کدام جهت بروند. این دستورات از طریق الکترود‌هایی کوله پشتی که در هر سمت اندام حسی حشرات قرار داده شده بود، به سوسک‌ها منتقل می‌شد. در حالی که دانشمندان می‌توانستند سوسک‌ها را به چپ یا راست حرکت دهند، خود سوسک‌ها نیز می‌توانستند مانند معمول راه خود بروند و موانع را دور بزنند.

محققان همچنین مواردی را ثبت کردند که در آن سوسک‌هایی که به طور تصادفی روی پشت خود غلتیده بودند، توسط دیگران مورد کمک قرار گرفتند.

در حالی که تاکنون دانشمندان به طور گسترده تبدیل حشرات به موجودات سایبورگ را انجام داده‌اند، نشان دادن رفتار گروهی چنین مواردی یک چالش بوده است.

محققان توضیح می‌دهند: این شکاف تحقیقاتی به دلیل دشواری در هماهنگی حرکات یک گروه سایبورگ تحت حضور تنوع فردی ذاتی حشرات در واکنش به کنترل ورودی است.

با پرداختن به این چالش‌ها، دانشمندان یک الگوریتم ناوبری گروهی جدید برای سوسک‌های سایبورگ ایجاد کردند. این مطالعه خاطرنشان کرد که در میان ۲۰ سوسک، یکی رهبر و بقیه پیروان بودند.

در حالی که رهبر موقعیت هدف را می‌داند، پیروان فقط موقعیت نسبی همراهان نزدیک به خود را می‌دانند. دانشمندان دریافتند که این همراهی چندین ویژگی «قابل توجه» را در حین حرکت در صحرا نشان می‌دهد. آنها دریافتند که این الگوریتم جدید درهم تنیدگی بین سوسک‌ها را کاهش می‌دهد.

محققان همچنین دریافتند که فعل و انفعالات بین سوسک‌های همراه می‌تواند به یک سایبورگ به دام افتاده کمک کند تا از یک موقعیت دشوار فرار کند. دانشمندان دریافتند سوسک‌های همراه نیز می‌توانند به یکدیگر در غلبه بر واژگونی کمک کنند.

محققان امیدوارند روزی بتوان از چنین دسته‌ای از حشرات سایبورگ در ماموریت‌های جستجو و نجات پس از بلایای طبیعی استفاده کرد.

آنها در این مطالعه نوشتند: این تحقیق به حوزه رباتیک گروهی کمک می‌کند و پتانسیل ادغام ارگانیسم‌های بیولوژیکی با رباتیک را برای ایجاد سیستم‌های خودمختار هوشمندتر با کاربرد‌هایی در دنیای واقعی نشان می‌دهد.

tags # اسلحه و جنگ افزار سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • ارتشی از سوسک‌های سایبورگ در بیابان رها شدند!
  • طرز تهیه دمی گوجه اسپانیایی، یک غذای ساده، سریع و خوشمزه (فیلم)
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی/ از کاهش وزن تا پوست سالم(+روش تهیه)
  • تولید ۴۰۰ هزار تن گوجه فرنگی در جنوب استان بوشهر
  • کشف جانوری با «170 چشم» در سواحل چین (+عکس)
  • لیمو یک عنصر مهم برای کاهش وزن است
  • خیانت پادشاه گوجه فرنگی!
  • کشف بیش از ۱۰۰ کیلو تریاک جاسازی شده در بار خیار
  • خیانت پادشاه گوجه فرنگی با کمک به رژیم صهیونیستی! + فیلم
  • کشف اسرار جدید از ماه