Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان ویژه برنامه های متنوعی در کانون های مساجد شهری و روستایی استان برگزار می شود.

«حمیدرضا ناهیدی فرد» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان در مورد برنامه های ماه مبارک رمضان در کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خود سازی و پاک شدن از گناه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: ترویج معارف دینی و قرآنی، جذب هرچه بیشتر کودکان ، نوجوانان و جوانان به سه رکن مسجد، نماز و قرآن و استفاده بهینه از ظرفیت مساجد از اهداف برنامه‌های پیش‌بینی‌شده توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

 

وی با تأکید بر تقویت برنامه های قرآنی در ماه مبارک رمضان، افزود: اجرای طرح تلاوت نور و جمع خوانی قرآن کریم با همت کانون های فرهنگی هنری مساجد در نقاط شهری و روستایی از مهمترین برنامه های ماه مبارک رمضان است.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری  مساجد استان همدان ، برگزاری مسابقات فرهنگی و مذهبی، توزیع قرآن و مفاتیح ویژه طرح تلاوت نور  ، برپایی سفره های کریمانه در کانون های روستایی و شهری،، برگزاری ویژه برنامه های راهپیمایی روز قدس را از دیگر برنامه هایی دانست که در ماه مبارک رمضان توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد استان  همدان اجرا می شود.

 

ناهیدی فرد  اظهار کرد: برگزاری جشن میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن (ع) همراه با سخنرانی در باره سیره علمی و عملی آن امام همام، تبیین ویژگی های شخصیتی ایشان و همچنین تهیه و تدارک بسته های غذایی با کمک خیرین برای اهدا به نیازمندان در راستای اکرام و اطعام نیازمندان از دیگر فعالیت کانونهای مساجد است.

 

وی به برگزاری مراسم اعتکاف در شب های قدر اشاره کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان برخی کانونها مجری برنامه اعتکاف در شب های پرفیض قدر هستند.

 

گفتنی است، در استان همدان ۵۹۰ کانون فرهنگی و هنری در حال فعالیت هستند که ۵۴۰ کانون ثبت سامانه بچه های مسجد شده اند.

 

پایان پیام/89

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان برجام نماز جمعه قرآن کریم نمایشگاه قرآن ماه مبارک رمضان اردبیل خبرگزاری شبستان خطبه های نماز جمعه راهپیمایی ماه مبارک رمضان استان همدان کانونهای مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۷۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رمضان گرد» و «زورخانه گردی» تا ۱۱ فروردین در اصفهان برپاست

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان همزمان با ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، اجرای ویژه برنامه‌های متعددی را در نقاط مختلف شهر در دستور کار قرار داده است.

از جمله این برنامه‌ها «رمضان گرد» با محوریت دیدار با اماکن متبرکه و امامزاده‌های شهر اصفهان است که از ۲۵ اسفندماه آغاز شده و تا ۱۱ فروردین ادامه دارد.

امامزاده اسماعیل، امامزاده جعفر، امامزاده هارونیه، مقبره علامه مجلسی، امامزاده اسحاق، امامزاده شاهزید و امامزاده احمد از جمله اماکنی است که در این برنامه مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد.

«نوبهار در نقش و رنگ» عنوان برنامه دیگری است که در قالب کارگاه چاپ قلمکار نقاشی ویژه کودکان تهیه و از دوم فروردین ماه در نقاط مختلفی مانند خیابان امام خمینی، بازار عطارها، بازار مخلص و عصارخانه شاهی برگزار شده است.

این برنامه تا ۱۲ فروردین ماه ادامه دارد و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آن می‌توانند به اپلیکیشن «اصفهان من» مراجعه کنند.

نکوداشت آئین کهن زورخانه گردی در ماه مبارک رمضان هم برنامه دیگری است که در قالب مجموعه برنامه‌های «گود و ماه» در روز ۱۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰:۳۰ در زورخانه گردان رهنان واقع در رهنان، بلوار امام رضا (ع)، خیابان شهدا غربی میزبان علاقمندان خواهد بود.

کد خبر 6063617

دیگر خبرها

  • حرم مطهر رضوی میزبان برگزاری ویژه برنامه‌های شب‌های قدر
  • برگزاری جشن آیه‌های بندگی در بیرجند
  • برگزاری آیین شب‌های قدر در ۱۴۰۰ مسجد لرستان
  • ویژه برنامه های شبکه تهران سیما در شب های قدر
  • «رمضان گرد» و «زورخانه گردی» تا ۱۱ فروردین در اصفهان برپاست
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • استمرار برگزاری ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان در «فلک‌الافلاک»
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد
  • اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در موزه مردم شناسی ارومیه برای کودکان
  • برگزاری ویژه برنامه‌های مناجات‌خوانی، نقالی و پرده‌خوانی در محوطه کانون پرورش فکری