Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی گفت: شناخت فرصت‌های کسب‌وکار جدید به‌ویژه در مناطق روستایی و کمتر توسعه‌یافته برنامه دولت در عرصه اشتغال‌زایی است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی شهرستان تفرش گفت: توسعه پایدار و ایجاد اشتغال مولد با حمایت عملی از بخش خصوصی محقق می‌شود که این مهم باید در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تکیه‌بر برنامه‌های کاربردی و شناخت فرصت‌های کسب‌وکار جدید به‌ویژه در مناطق روستایی و کمتر توسعه‌یافته برنامه دولت در عرصه اشتغال‌زایی است و استان مرکزی با ظرفیت‌های متعدد باید در این زمینه پیشتازی کند.

استاندار مرکزی بیان کرد: شهرستان تفرش ظرفیت ارزشمندی در بخش کشاورزی نیز دارد و در راستای تأمین زیرساخت‌ها و تسریع در امور متقاضیان سرمایه‌گذاری حتی خرد و کوچک بیش‌ازپیش تلاش کنند.

وی گفت: تعداد قابل‌توجهی از راه‌های روستایی تفرش براثر سیلاب تخریب‌شده که معاونت عمرانی استان باید در اسرع وقت نسبت به اعزام یک دستگاه بلدوزر و یک دستگاه لودر برای مرمت این راه‌ها اقدام کند.

فرماندارشهرستان تفرش:

خسارت سیلاب به ۴۱۹ واحد مسکونی تفرش

فراهانی فرماندارشهرستان تفرش گفت: در سیلاب فروردین امسال ۴۱۹ واحد مسکونی در شهرستان تفرش آسیب‌دیده که عمده آسیب‌ها به منازل افراد بی‌بضاعت و تحت پوشش کمیته امداد بوده است.

فراهانی افزود: بخشی از راه‌های روستایی شهرستان تفرش براثر سیلاب تخریب‌شده که چنانچه دستگاه‌های اجرایی شهرستان نسبت به تأمین لوله و بتن همکاری نمایند،فرمانداری آمادگی تأمین میلگرد و اجرای پل‌های موردنیاز را برای سهولت درعبورومرور روستائیان را اعلام می‌نماید.

وی بیان کرد: سیلاب امسال همچنین خساراتی نیز به کانال‌های آبیاری وارد کرده که کشت بهاره کشاورزان شهرستان را با مشکل مواجه کرده است و با توجه به اینکه ترمیم کانال‌ها هزینه‌بر است، می‌طلبد با ارائه نظرات کارشناسی، تدابیر ویژه‌ای در این خصوص اتخاذ شود و اجازه برداشت آب از رودخانه قره چای به‌وسیله پمپاژ داده شود.

فرماندار تفرش نبود زیرساخت‌های اینترنتی در برخی از روستاها را از دیگر مشکلات بیان کرد و افزود: ایجاد زیرساخت‌ها در روستا از مباحث مهم اقتصاد مقاومتی است و با توجه به انتخابات پیش رو مجلس رفع این مشکل باید در کوتاه‌ترین زمان به انجام برسد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس:

تصمیمات باید بر اساس توانمندی‌های منطقه‌ای اتخاذ شود

حسینی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تفرش از مناطق پرظرفیت در بخش اشتغال روستایی است و می‌توان با حمایت از این قشر زمینه اشتغال پایدار روستایی را فراهم کرد.

حسینی افزود: با توجه به افزایش هزینه زندگی در شهرهای بزرگ مردم به سمت شهرهای کوچک و روستاها سرازیر شده‌اند و باید از این فرصت در راستای توسعه شهرستان‌ها و روستاها استفاده کرد.

وی عنوان کرد: تمام شهرستان‌ها از ظرفیت‌های متفاوتی بهره‌مند هستند و نمی‌توان نسخه واحدی برای تمام مناطق استان پیچید و تصمیمات باید بر اساس توانمندی‌های منطقه‌ای اتخاذ شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۷۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی، ناصر فخرموحدی در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان‌شمالی افزود: این فرصت‌های شغلی با پرداخت تسهیلات در قالب تبصره ۱۸، تبصره ۱۶ و مشاغل خانگی در استان ایجاد شده است.
وی گفت: نظارت بر نحوه اجرای طرح‌ها و هزینه کرد تسهیلات پرداخت شده، بسیار حائز اهمیت است به گونه‌ای که شیوه نامه نظارت بر عملکرد طرح‌ها صادر شده است تا مورد رصد قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی بر راستی آزمایی طرح‌های اشتغال نیز تاکید و اضافه کرد: ایجاد شغل باید بتواند به معیشت و درآمد شهروندان کمک کند.
فخرموحدی با اشاره به اینکه بانک‌ها محدودیت‌های پرداخت تسهیلات را اعلام کنند، گفت: بانک‌ها باید موانع و محدودیت‌های موجود برای عدم پرداخت تسهیلات شناسایی و به شکل مکتوب اعلام کنند تا مراتب به شبکه بانکی اطلاع‌رسانی شود.
وی با بیان اینکه مشکلات بسیاری از واحد‌های تولیدی تنها مشکلات مالی نیست، خاطرنشان کرد: بسیاری از این واحد‌ها مشکلات مدیریتی و حقوقی نیز دارند که رفع موانع و فعال سازی مجدد آنها در سال جاری به صورت جدی دنبال خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
  • قطعی برق برخی مناطق شهری و روستایی در ۷ شهرستان گیلان
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • هدفگذاری برای ایجاد ۶۰ تعاونی با ۱۶۰۰ فرصت شغلی طی امسال
  • اشتغال جوانان نی ریزی با توسعه فضا‌های گلخانه‌ای
  • راه اندازی ۱۱ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • ۵ طرح محوری خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳ برای مناطق عشایری
  • راه اندازی ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • راه اندازی  ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی