Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@05:20:35 GMT

نکوداشت شصت‌ سالگی مدرسه اقتصاد علامه برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۸۵۱۴

نکوداشت شصت‌ سالگی مدرسه اقتصاد علامه برگزار می شود

تهران - ایرنا - آیین نکوداشت «شصت‌سالگی مدرسه اقتصاد» دانشگاه علامه طباطبایی با حضور مسئولان دانشگاه و جمع زیادی از دانش‌آموختگان این دانشکده 26 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از دانشگاه علامه طباطبایی، حسن طائی رئیس دانشکده اقتصاد این دانشگاه گفت: گردهمایی دانش‌ آموختگان دانشکده اقتصاد هرساله با حضور پرشور جمع زیادی از فارغ‌التحصیلان و از سوی انجمن دانش‌آموختگان این دانشکده و با برگزاری مراسمی همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: با توجه به مصادف شدن برگزاری این مراسم با شصتمین سال تأسیس دانشکده اقتصاد مسئولان دانشگاه برآن شدند تا مراسمی را به‌ طور مشترک و با دعوت از دانش‌آموختگان، استادان پیشکسوت و بازنشسته و کارکنان علمی و اداری این دانشکده برگزار کنند.
او با اشاره به سابقه شکل ‌گیری و تأسیس مدرسه اقتصاد در سال 1338گفت: دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی با پیشینه‌ای که به زمان تأسیس مدرسة عالی بازرگانی بازمی‌گردد، یکی از ریشه‌ دارترین دانشکده‌های اقتصاد در کشور است و با دارا بودن بیشترین تعداد عضو هیات‌علمی در بین دانشکده‌های اقتصاد سراسر کشور تنوعی بی ‌بدیل در تخصص‌ها و دیدگاه‌های مختلف را دارد.
وی افزود: دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی همواره به‌عنوان سرمایه‌ ای نمادین در آموزش و پژوهش علم اقتصاد در حوزه نظری و کاربردی ایفای نقش نموده است.
**9465** 1200

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي دانشگاه علامه طباطبايي علم اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۸۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه هم‌‍اندیشی برگزاری نکوداشت دویست و نود و یکمین سالروز تولد مختومقلی فراغی برگزار شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، جواد قربانی گفت: در صبح یکشنبه جلسه هم‌‍اندیشی برگزاری نکوداشت دویست و نود و یکمین سالروز تولد مختومقلی فراغی برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه حاضران درباره تعیین کمیته ها و شرح وظایف آن ها به گفت و گو و تبادل نظر نشستند.

قربانی ادامه داد: همچنین در این جلسه اعضا برنامه ریزی برای برگزاری مراسم هایی در 14 شهرستان استان را مطرح کردند و درباره چگونگی اجرا و محتوای فرهنگی و هنری آن به بحث نشستند.

وی سپس با اشاره به اینکه برنامه نهایی و ویژه نکوداشت مختومقلی فراغی برای تاریخ پنج شنبه 27 اردیبهشت ماه در مزار آن شاعر فقید واقع در آق توقای شهرستان مراوه تپه پیش بینی شده است، گفت: این برنامه با حضور مهمانان ملی و خارجی پیش بینی شده است.

گفتنی است، مختومقلی فراغی، شاعر و عارف بزرگ ترکمن و فرزند دولت محمد آزادی و ارازگل در سال ‏۱۱۱۲ هجری شمسی در روستای حاجی قوشان گنبدکاووس در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد.

مختومقلی تا پایان عمر در بین ترکمن‌ها زیست و در غم‌ها و شادی‌های آن‌ها شریک بود. او علاوه بر شعر، به آموزش و راهنمایی مردم پرداخت و سرانجام در سن ‏۵۷ سالگی به ۱۱۶۹ هجری شمسی در کنار چشمه عباساری در دامنه کوه سونگی بدرود حیات گفت.

پیکر او در روستای آق توقای شهرستان مرزی مراوه‌تپه از توابع استان گلستان در جوار آرامگاه پدرش دولت محمد آزادی، به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران
  • بحث و گفتگو درباره کتاب «قرآن، هرمنوتیک و باطن در تشیع»
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل برگزار می‌شود
  • جلسه هم‌‍اندیشی برگزاری نکوداشت دویست و نود و یکمین سالروز تولد مختومقلی فراغی برگزار شد
  • ۴۱ سالگی تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • نواختن زنگ سلامت در مدرسه دخترانه رشت
  • تمدید مهلت ثبت‌نام بدون آزمون دکتری دانشگاه علامه طباطبایی
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می شود