Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@08:47:45 GMT

مشهد| طرح جلوخان آرامگاه فردوسی به بهره‌برداری می‌رسد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۸۶۴۱

مشهد| طرح جلوخان آرامگاه فردوسی به بهره‌برداری می‌رسد

عضو شورای شهر مشهد گفت: طرح جلوخان آرامگاه فردوسی به بهره‌برداری می‌رسد. ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، سید مسعود ریاضی ظهر امروز در همایش بین‌المللی «شاهنامه در گذرگاه جاده ابریشم» اظهار داشت: امروز جلوخان فردوسی به مرحله بهره‌برداری رسیده و در روز بزرگداشت فردوسی رونمایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروژه پردیس استارت خورده و امیدواریم تا آخر سال وارد فاز اجرا شود.

عضو شورای شهر مشهد بیان کرد: پیگیری مسائل دیگری با ارگان‌های ذی‌ربط هستیم و یکی از چالش‌های ما این است، که طرح شهری در منطقه توس نداریم. چند ماهی است که طرح فاز یک مصوب شده اما اجرای آن در تعلیق است و پیگیر اجرای این مصوبه هستیم.  

ریاضی خاطرنشان کرد: ما در آستانه یک گذرگاه هستیم، توس در یک نقطه بارز و درخشان در جاده ابریشم است و مورد دیگر این است که وجود فردوسی و شاهنامه گذرگاهی است که ما را از تاریخ و تمدن نیکو در گذشته می‌تواند به آینده درخشانی برساند.

پردیس آرامگاه فردوسی به وسعت 32 هکتار در دست اجرا استعملیات پردیس تئاتر و پردیس آرامگاه فردوسی مشهد تدوین شودفاز نخست جلوخان آرامگاه فردوسی اردیبهشت 98 به بهره‌برداری می‌رسد+فیلم

علیرضا قیامتی دبیر همایش بین‌المللی «شاهنامه در گذرگاه جاده ابریشم» نیز اظهار داشت: شاهنامه بزرگترین سندی است که هویت مذهبی و ملی ما را بهم پیوند می‌دهد. فردوسی با ارادت و دوستی خاندان عصمت و طهارت معجونی را ساخته که فرهنگ ایران را با دوستی و صلح  معرفی می‌کند.

دبیر همایش بین‌المللی «شاهنامه در گذرگاه جاده ابریشم» گفت: این اثر شاخص و جهانی، عامل وحدت‌بخش ایرانیان در طول تاریخ بوده و هر دوره که ایرانیان به سختی بر خوردند با درآمیختن هویت مذهبی و ملی و الهام از شاهنامه در برابر دشمن ایستادند.

قیامتی خاطرنشان کرد: شاهنامه کتاب پیوند حوزه تمدنی ایران و آسیای مرکزی است و در واقع کتاب همه ماست و مرزها دیگر اساس دوری ما نیستند.

وی افزود: شاهنامه یک کتاب جهانی است و آیین‌های آن را می‌توان در جای جای جهان دید. بزرگترین نوع پیوند را در این کتاب می‌توان دید. علاوه بر اینکه حماسه‌ها را به تصویر می‌کشد و جنگ را نکوهش می‌کند، همه را به آشتی و صلح و مودت دعوت می‌کند.

قیامتی تاکید کرد: تا زمانی که صلح است نباید دست به جنگ و شمشیر ببریم. هنگام پیروزی حق ندارید با اسیرها بدرفتاری، به کشتگان بی‌احترامی  و یا شهرها را ویران کنید، پیام شاهنامه جایی برای کینه نمی‌گذارد.

انتهای پیام/ح

R41347/P/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۸۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های دوازدهگانه شهرداری بندرعباس رفاهی، خدماتی و تفریحی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ مهدی نوبانی افزود: آکواریوم، شهربازی، چرخ و فلک، مجتمع سرگ سورو، ساختمان مشارکت ۱۸ واحدی و محل اسکان مهمانان نوروزی از طرح‌هایی است که هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.
وی گفت: اعتبار این طرح‌ها بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان است و تلاش بر آن است همه طرح‌ها در سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.

بیشتر بخوانید؛ نشست هم اندیشی ساخت شهر‌های جدید ساحلی در هرمزگان
شهردار بندرعباس افزود: جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های خدماتی و عمرانی از مهمترین اهداف شهرداری بندرعباس است.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک + فیلم
  • طرح‌های دوازدهگانه شهرداری بندرعباس رفاهی، خدماتی و تفریحی است
  • بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه
  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • اجرای برنامه های هنری ناشنوایان در جوار آرامگاه فردوسی
  • ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگهداری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد
  • مرحله نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره‌برداری
  • اجرای ۱۰ طرح راهسازی با ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار در استان همدان