Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@21:09:20 GMT

لهستان سفر مقامات رژیم صهیونیستی را لغو کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۸۶۷۹

لهستان سفر مقامات رژیم صهیونیستی را لغو کرد

وزارت امور خارجه لهستان در بیانیه‌ای که در وبسایت خود منتشر کرده، آورده است: لهستان تصمیم گرفت دیدار مقامات اسرائیلی را پس از تصمیم دقیقه نودی آنان برای تغییر ترکیب این هیئت که نشانگر تمرکز مذاکرات بر مسائلی مرتبط با غرامت دارایی‌ها بود، لغو کند.

طبق این بیانیه، هیئتی از مقامات اسرائیلی به سرپرستی مدیرکل وزارت برابری اجتماعی اسرائیل قرار بود روز ۱۳ مه از ورشو دیدار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فرانسه، چندین هزار ملی‌گرای لهستانی روز یکشنبه در اعتراض به یک قانون آمریکایی درباره غرامت دارایی‌های تصرف شده یهودیان طی هولوکاست در خیابان‌های پایتخت این کشور تظاهرات کردند. ورشو تاکید دارد که پرونده دارایی‌های ضبط شده یهودیان بسته شده است.

دولت راست‌گرای لهستان و همچنین اپوزیسیون میانه‌رو و لیبرال این کشور به این قانون که در ماه مه ۲۰۱۸ از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا امضا شده، بی‌اعتنایی کرده و تاکید دارد که چنین قانونی تاثیری بر لهستان نخواهد داشت.

این قانون موسوم به "عدالت امروز برای بازماندگان (که خسارت آنان) جبران نشده"، وزارت امور خارجه آمریکا را ملزم می‌دارد که درباره پیشرفت کشورهایی مانند لهستان در روند جبران خسارت دارایی‌های تصرف شده یهودیان طی جنگ جهانی دوم تحقیق کرده و پس از آن به کنگره گزارش دهد.

ورشو سال گذشته قانونی را تصویب کرد که متهم کردن ملت یا دولت لهستان به همدستی در جرایم جنگی آلمان نازی را غیرقانونی می‌داند. این اقدام اعتراض اسرائیل را در پی داشت و ورشو در واکنش به این اعتراض این قانون را به گونه‌ای اصلاح کرد که امکان پرداخت جریمه یا صدور حکم حبس برای جرایم صورت گرفته علیه یهودیان را از بین ببرد.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: لهستان رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۸۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تل آویو دلیلی برای اثبات ادعا‌های خود درباره آنروا ندارد

به گزارش جام جم آنلاین، کمیته تحقیقات مستقل سازمان ملل متحد درباره بی‌طرفی آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی آنروا نتایج این تحقیقات را منتشر کرد.

این کمیته تاکید کرد که رژیم صهیونیستی تاکنون دلیلی را برای اثبات ادعای خود در خصوص ارتباط کارکنان آژانس آنروا با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس یا جنبش جهاد اسلامی فلسطین ارایه نداده است.

بر اساس این گزارش آژانس آنروا به صورت منظم نام کارکنان خود را برای بررسی به مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کرده است، اما این مقامات هیچ‌گاه هیچ‌گونه نگرانی را نسبت به این افراد ابراز نکرده‌اند.

این کمیته بیان کرد که رژیم صهیونیستی به نامه‌های آژانس آنروا در ماه‌های مارس و آوریل مبنی بر درخواست ارایه نام‌های ادعایی و دلایل از سوی این رژیم پاسخ نداده است.

همچنین بر اساس این نتایج، آژانس آنروا از برخی سازوکار‌ها برای تضمین پایبندی این آژانس به اصول بشردوستانه و بی‌طرفانه برخوردار است.

دیگر خبرها

  • صدور فرمان جنگ از ورشو!
  • لیبرمن به مقامات صهیونیست: به خانه‌تان بازگردید
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • المنار: موج استعفای مقامات صهیونیست در راه است
  • نیویورک تایمز: نابودی حماس ممکن نیست
  • نیویورک تایمز: فعالیت حماس در بالا و زیر زمین ادامه دارد
  • تل آویو دلیلی برای اثبات ادعا‌های خود درباره آنروا ندارد
  • مکرون: فرانسه خواستار استقرار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه است
  • روسیه: به اقدامات تحریک‌آمیز لهستان پاسخ می‌دهیم
  • ورشو: روسیه درحال نظامی‌سازی کالینینگراد است