Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-18@12:47:16 GMT

کاهش 30 درصدی واردات از چین

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۸۸۶۳

کاهش 30 درصدی واردات از چین

پول‌نیوز - تجارت خارجی ایران در ابتدای سال 98، دچار نوسانات و دستخوش تغییراتی بود؛ بطوریکه آمار صادرات غیرنفتی کشور، افتی 18 درصدی را به نسبت مدت مشابه سال قبل تجربه کرد و حتی تغییراتی در سهم کشورهایی که در صدر مقاصد صادراتی کالاهای کشورمان بودند هم ایجاد شد.

اما این تغییرات تنها در صادرات کشور نبود و واردات کالا نیز در فروردین امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل، دچار تغییراتی شد؛ بر اساس آمار گمرک، میزان واردات کشور در نخستین ماه سال جاری به رقم 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

33 میلیارد دلار رسید که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال 97، کاهشی 7.6 درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین در فروردین ماه امسال، بیشترین واردات ما به ترتیب از کشورهای چین، ترکیه، امارات متحده عربی، هند و هلند انجام شده که در این بین بجز کاهش چشمگیر واردات ایران از چین به نسبت فروردین ماه 97، میزان واردات ما از 4 کشور دیگر افزایش داشته است.

اما در این بین نکته جالب آنجاست که در جدول مذکور، کشور امارات با یک پله سقوط، جای خود را به ترکیه داده و خبری از روسیه، سوئیس و کره که در فروردین 97 رتبه 3 تا 5 این جدول را داشتند، نیست؛ این یعنی کشورهای ترکیه، هند و هلند، توانسته‌اند خود را در جمع 5 کشوری که بیشترین واردات ایران در فروردین ماه از آن‌ها انجام شده، وارد کنند.

نکته جالب‌تر آنکه بر اساس این گزارش، بیشترین واردات فروردین ماه امسال، برنج، ذرت دامی، کنجاله سویا، کره بسته بندی شده و لوبیای سویا بوده است که با در نظر گرفتن 15 قلم کالای عمده وارداتی کشور، حدود 75 درصد واردات ما در فروردین ماه مربوط به کالاهای مرتبط با خوراک دام و انسان بوده و تنها حدود 10 درصد ارز مصرفی برای واردات قطعات خودرو، الکترودهای زغالی کوره، اجزا و قطعات ماشین‌آلات، ماشین‌آلات خاص و توربین، هزینه شده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کاهش واردات چین گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۸۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴ درصدی نرخ تورم لرستان

سیروس ابراهیمی در جلسه با مسئولان دستگاه‌های اقتصادی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه اردیبهشت سال گذشته لرستان با تورم ۵۸/۶ درصد رتبه اول کشور را داشت، اظهار کرد: نرخ تورم استان در ابتدای امسال به ۴۴/۶ درصد رسیده و وضعیت استان ۶ رتبه بهبود پیدا کرده است.
وی بیان کرد: با توجه به میانگین نرخ تورم کشور که ۴۰/۷ است تا متوسط کشوری حدود ۴ درصد فاصله داریم.
معاون استانداری لرستان با اشاره به این که با وضعیت اقتصادی موجود باید انتظار روند اصلاح منطقی را برای تورم داشته باشیم، گفت: لرستان طی یکسال اخیر در شاخص اصلاح تورم جزو ۲ استان برتر کشور بوده که این ماحصل تلاش و همراهی مجموعه‌های حوزه اقتصادی استان است.
ابراهیمی با تاکید بر این موضوع که اقتصاد استان در یک دوره و به یک باره شکوفا نمی‌شود، افزود: در حوزه اقتصادی استان و از ابتدای دولت سیزدهم یک برنامه‌ی ۴ ساله را تدوین کردیم که انتظار داریم در پایان آن شاهد یک رشد منطقی اقتصادی در لرستان باشیم.
وی در ادامه به تشریح نرخ بیکاری در استان پرداخت و گفت: در سال ۱۳۹۹ نرخ بیکاری استان ۱۵/۲ درصد بود که از میانگین کشوری ۵/۶ درصد بیشتر بود، در حالی که این نرخ در پایان اسفند ۱۴۰۲ به ۱۲/۳ درصد کاهش پیدا کرده است.
ابراهیمی خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود نرخ بیکاری در آمارگیری آینده بهتر شود.
وی با اشاره به این که در دوسال گذشته مطابق سامانه رصد حدود ۷۰ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده است، عنوان کرد: فرهنگ و نگاه مردم ما باید نسبت به شغل‌های ایجاد شده منطقی باشد.
معاون استاندار ادامه داد: اقتصاد آرام آرام شکل می‌گیرد و افراد نباید از شغل ایجاد شده از همان ابتدا انتظار معجزه داشته باشند و همچنین نباید اگر در همان ابتدای کار خواسته‌های آنها به طور کامل برآورده نشد آن شغل را رها کنند.
ابراهیمی با اشاره به برنامه‌های نظارتی به عنوان پشتوانه‌های مشاغل ایجاد شده، اظهار کرد: با نظارت درست دستگاه‌های اجرایی ناظر تلاش می‌کنیم نگذاریم مشاغلی که با دریافت تسهیلات حمایتی ایجاد شده اند به راحتی از دست بروند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • افزایش ۹ درصدی دستگیری؛ کاهش ۲۲ درصدی سرقت
  • یاداشت|متنوع سازی مبادی واردات یک ضرورت است
  • جهش واردات برخی کشور‌های اروپایی از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴
  • قیمت طلا و سکه امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت لیر ترکیه امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • صادرات ۱۰۰ میلیون یورویی آلمان به ایران در ۱ ماه
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • کاهش صادرات افغانستان در ماه حوت
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • کاهش ۱۴ درصدی نرخ تورم لرستان