Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-19@22:56:44 GMT

آغاز دومین جلسه محاکمه متهمان پرونده پدیده

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۹۵۴۸

آغاز دومین جلسه محاکمه متهمان پرونده پدیده

به گزارش جهان نيوز، دومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده موسوم به شرکت پدیده در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی منصوری در مشهد آغاز شد.

پس از اعلام رسمیت دادگاه توسط قاضی منصوری و ارائه تذکرات لازم قانونی توسط وی، رییس دادگاه از نماینده ستاد تدبیر مستقر در استانداری خراسان رضوی، نماینده سازمان امور اراضی کشور و سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی خواست تا به بیان مطالب خود بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عدم رعایت الزامات قانونی، عدم توجه به تذکرات قانونی صادر شده از سوی سازمان‌های مسئول، عدم دریافت کلیه مجوزهای لازم قانونی، عدم رعایت حقوق سهامداران، تبلیغات گسترده و اغواگرانه که منجر به بروز مشکلات متعدد برای شهروندان و سهامداران شده، عدم تمکین در برابر تعهدات داده شده، ارائه دلایل غیر واقعی و واهی برای توجیه اقدامات خلاف قانون، تغییر گسترده کاربری اراضی، عدم رعایت حقوق بیت المال و… از جمله مواردی است که توسط نمایندگان ستاد تدبیر استانداری خراسان رضوی، سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی و سازمان امور اراضی کشور به عنوان بخشی از تخلفات متهمان پرونده شرکت پدیده شاندیز در صحن علنی دادگاه مطرح شد.

روز گذشته اولین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده موسوم به شرکت پدیده برگزار شد؛ در اولین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده موسوم به شرکت پدیده قاضی منصوری به روند رسیدگی به تخلفات متهمان این پرونده اشاره کرد و گفت: پرونده در حال حاضر دارای ۲۲ متهم و بیش از ۱۰۰ جلد بوده و پیگیری‌های قانونی در خصوص تخلفات احتمالی برخی مسئولان که در انجام وظایف خود قصور داشته‌اند مفتوح است و از دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی می‌خواهیم که در راستای احقاق حقوق عامه تمامی اقدامات لازم را به انجام برسانند.

منبع: فارس  
  کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۹۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت کالاها بدون مجوز قانونی نیست

به گزارش قدس خراسان، حسین فرهیدزاده اظهار کرد: یک سری تغییرات در قیمت نهاده‌های تولید ممکن است، قیمت تمام شده کالاها را افزایش دهد، که از جمله آن‌ها افزایش نرخ دستمزد کارگران است که اخیرا رشد ۳۵ درصدی داشته یا نرخ حمل و نقل و مسائل ارزی که بر قیمت نهایی کالا تاثیر می‌گذارد.

وی بیان کرد: در صورت تغییر قیمت نهاده‌های تولید، موضوع افزایش قیمت کالا بررسی و مجوز آن صادر خواهد شد، در غیر این صورت هیچ افزایش قیمتی در کالاها پذیرفتنی نیست و بازرسان حوزه‌های مختلف نظارتی، این موضوع را با جدیت بررسی و با متخلفان برخورد می‌کنند.

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: با توجه به تفاهم نامه‌ای که بین این سازمان و اتاق اصناف ایران بسته شد، از سال گذشته ماموریت نظارت بر سطح عرضه برعهده اتاق های اصناف گذاشته شده، نظارت بر تولیدکنندگان صنعتی نیز برعهده سازمان‌های صمت استانی و نظارت بر واحدهای تولیدی حوزه کشاورزی و دام و طیور نیز برعهده جهاد کشاورزی است.

فرهیدزاده با بیان اینکه تلاطم بازار عید نوروز و رمضان در سال جاری نسبت به قبل با وجود کمبود نیروی بازرس کمتر بود، اظهار کرد: نظارت ویژه بر بازار عید نوروز و ماه مبارک رمضان از ابتدای اسفندماه سال گذشته در سراسر کشور از جمله خراسان رضوی آغاز شد و تا پایان ماه رمضان ادامه داشت که این طرح در خراسان رضوی به دلیل سیاحتی و زیارتی بودن با شدت و جدیت بیشتری اجرا شد.

وی اضافه کرد: در این مدت دستگاه‌های اجرایی مسئول نظارت بر بازار از تامین تا عرضه، همپوشانی مطلوبی در خراسان رضوی داشتند و تقسیم کار مناسبی هم بین آن‌ها انجام گرفته بود به طوری که منجر به انجام ۱۴ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی و تشکیل ۲ هزار و ۷۰۰ پرونده به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نسبت بازرسی‌ها به پرونده‌های تشکیل شده در خراسان رضوی نشان می‌دهد که نظارت‌های مربوط به طرح ویژه عید نوروز و ماه رمضان در همه حوزه‌ها کیفی بوده و اهداف مورد نظر تامین شده است.

معاون وزیر صمت در جریان سفر به استان خراسان رضوی از چند واحد تولیدی بازدید و مشکلات این واحدها را بررسی کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال
  • وزش باد در خراسان رضوی شدت می‌گیرد
  • پیش بینی وزش باد در خراسان رضوی
  • حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
  • حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد 
  • حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی الماس‌مال کرمان صادر شد
  • وزش باد در خراسان رضوی شدت می گیرد
  • افزایش قیمت کالاها بدون مجوز قانونی نیست
  • جریمه قاچاقچی لوازم جانبی موبایل در مشهد
  • تشکیل ۱۴۱۷ پرونده تخلف تعزیراتی نوروزی در خراسان رضوی