Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@20:00:17 GMT

اختصاص بودجه متمم به زندانها در گرانی‌های اخیر

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۰۱۱۸

اختصاص بودجه متمم به زندانها در گرانی‌های اخیر

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی محبی در حاشیه سی و دومین جشن گلریزان ستاد دیه در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت تکمیل اردوگاه فشافویه اظهار کرد: با توجه به مبالغی که برای هر سال در نظر گرفته می‌شود، یک مقدار از کارها را به پیش می‌بریم و تکمیل کامل اردوگاه فشافویه، هزینه هنگفتی نیاز دارد.  

وی اضافه کرد: در سال‌ اخیر، بحث تصفیه آب اردوگاه فشافویه و فاصلاب آن را راه‌اندازی و تکمیل کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به بالا بودن سختی آب در آن منطقه، طبیعتاً تاسیسات زود از بین می‌رود و سعی می‌کنیم از محل‌ بودجه‌های اختصاص یافته، این گونه مشکلات را برطرف کنیم.   

محبی اضافه کرد: خوشبختانه امسال با تفاهم‌نامه‌ای که نوشتیم، پنج هزار معتاد متجاهر در اردوگاه فشافویه نگهداری می‌کنیم و از صرف همین هزینه‌ها توانستیم علاوه بر نگهداری مددجویان ماده ۴۲، به ترک اعتیاد و بهبود معتادان متجاهر نیز کمک کنیم.  

مدیرکل زندان‌های استان تهران در خصوص تکمیل زندان تهران بزرگ نیز گفت: زندان تهران بزرگ نیز از محل بودجه‌هایی که از ناحیه سازمان زندان‌ها اختصاص می‌یابد به تدریج تکمیل می‌کنیم. در حال حاضر یکی از واحدهای زندان تهران بزرگ در حال تکمیل و راه‌اندازی است و در صورت تامین نیروی انسانی، دو هزار نفر به ظرفیت این زندان اضافه و در نگهداری مددجویان یک مقدار دست‌مان باز می‌شود.  

این مقام مسئول در سازمان زندان‌ها با بیان اینکه از محل عفو مقام معظم رهبری به مناسبت چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی، حدود ۸ هزار زندانی در استان تهران آزاد شدند گفت: این عفو خیلی کمک بزرگی بود و بار سنگینی از روی دوش ما برداشته شده و امیدوارم با همکاری قضات و دستگاه قضایی جلوی ورودی‌ها گرفته شود.  

محبی درباره وضعیت کف‌خواب بودن زندانیان نیز گفت: اگر واحد جدید زندان تهران بزرگ به بهره‌برداری برسد، خیلی از این مشکلات رفع می‌شود.  
مدیرکل زندان‌های استان تهران درباره طرح انتقال زنان از زندان شهرری به اوین نیز گفت: زندان زنان ما الان شهرری است و مددجویان زن در آنجا نگهداری می‌شوند.  

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر درباره گلایه نمایندگان مجلس مبنی بر بی‌پاسخ ماندن درخواست بازدید از زندان زنان شهرری و همچنین صحت و سقم اتفاقاتی که اواخر سال گذشته برخی افراد در فضای مجازی مدعی وقوع آن شدند، اظهار کرد: با اداره کل زندان‌های تهران نامه‌نگاری نشده و طبیعتاً با سازمان زندان‌ها نامه‌نگاری کردند و هر وقت سازمان زندان‌ها صلاح بداند در خدمت نمایندگان هستیم. ضمن اینکه هیچ اتفاق خاصی در زندان زنان رخ نداد.  

محبی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر کاهش سهمیه غذا و بهداشت زندانیان با توجه به گرانی‌های اخیر، تصریح کرد: دولت در این رابطه یک بودجه متمم داد و خوشبختانه مشکلی ایجاد نشد.  

مدیرکل زندان‌های استان همچنین در خصوص انتقال اوین گفت: این مسائل در سطح کلان سازمان زندان‌ها و قوه‌قضائیه است اما در حال حاضر نیز هیچ صحبتی در این ارتباط وجود ندارد.

کد خبر 4615687 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: زندان سازمان زندان ها مصطفی محبی زندان اوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۰۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یونیسف: ۱۴ هزار کودک فلسطینی کشته شدند

خبرگزاری مهر، گروه بین‌الملل: رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که بامداد امروز پنج‌شنبه رژیم صهیونیستی بار دیگر مناطق، شمالی، جنوبی و جنوب‌غربی و شرقی شهر غزه را با حمله توپخانه‌ای گلوله‌بارن کرد و در این حمله‌ها شماری از مردم در مناطق شیخ اجلین، تل‌الحوا، و زیتون در شمال غزه زخمی شدند.

بنابرگزارش خبرگزاری «وفا» همچنین جنگنده‌های رژیم نیز مناطق مسکونی در تل‌الحوا و اردوگاه شاطی در غزه را نیز بمباران کردند.

حمالیت چین از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «وانگ یی» وزارت خارجه چین اعلام کرد که پکن از عضوت کامل فلسطین در سازمان ملل حمایت می‌کند.

وزیر خارجه چین این اظهارات را در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای اندونزیایی خود در جاکارتا بیان کرد.

وانگ یی همچنین تأکید کرد که «جنگ اسراییل علیه غزه منجر به فاجعه انسانی شده و آتش‌بسِ بدون قیدوشرط باید فوراً برقرار شود.

شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه درباره درخواست فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل رأی‌گیری می‌کند؛ اقدامی که احتمالاً از طرف آمریکا به عنوان متحد اصلی رژیم صهیونیستی بی‌نتیجه بماند.

یونیسف: از آغاز جنگ تاکنون حدود ۱۴۰۰۰ کودک در غزه کشته شده‌اند

مدیر صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در تازه‌ترین گزارش اعلام کرد که از آغاز جنگ در ۷ اکتبر، بیش از ۱۳۸۰۰ کودک در نوار غزه کشته شده‌اند. هزاران نفر مجروح شده اند و هزاران نفر دیگر در آستانه قحطی هستند.

بنابر گزارش یونیسف «هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد.»

وزیر کابینه اسراییل: اگر جای کافی نیست، زندانیان فلسطینی را اعدام کنید!

وزیر تندرو کابینه رژیم صهیونیستی در اظهاراتی ضد انسانی در توییتی در شبکه اجتماعی ایکس روز چهارشنبه به بهانه ازدحام و شمار بالای اسرای فلسطینی در زندان‌های این رژیم در راه‌حلی ضد بشری از کابینه خواست تا به عنوان «راه حل» فلسطینیان با سابقه آنچه «مخرب» خواند، حکم اعدام صادر شود.

«ایتامار بن غفیر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در جدیدترین اظهارنظر جنجالی خود با اشاره به کمبود فضای زندان‌ها و بازداشتگاه‌های رژیم به دلیل کثرت افراد زندانی و بازداشت شده، خواستار اجرای حکم اعدام برای مجرمان امنیتی شد.

توییت جنجالی وزیر تندرو صهیونیستی پس از آن صورت گرفت که کابینه این رژیم با پیشنهاد بن غفیر مبنی بر ساخت هزار اقامتگاه زندان در اراضی اشغالی موافقت کرد.

کد خبر 6081623

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۹۰ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان 
  • اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم
  • اختصاص ۷۰ درصد درآمد‌ فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی به هیأت‌های استانی
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل بزرگراه یادگار امام
  • یونیسف: ۱۴ هزار کودک فلسطینی کشته شدند
  • حداقل بودجه مورد نیاز برای طرح دارویار ۱۲۰ تا ۱۳۰ همت است
  • راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی
  • وزیر ارشاد از راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی خبر داد
  • متاسفانه فقط ۶۹ هزار میلیارد تومان به طرح دارویار اختصاص داده اند
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت