Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-28@17:31:18 GMT

جزئیات جمعیت‌پذیر کردن سواحل مکران

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۰۲۸۷

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق‌مالواجرد با اعلام اینکه جمعیت پذیرکردن سواحل مکران جزو سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است که ادامه می‌یابد، گفت: کلیه برنامه‌ها و اقدامات عملیاتی که برای طرح ویژه چابهار تهیه می‌شود بر اساس مطالعه و اتصال آن به طرح جامع شهر چابهار است.

صادق‌مالواجرد افزود: اقدامی که درخصوص سواحل خلیج‌فارس و دریای‌عمان انجام شده است طرح ویژه مکران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طرح ویژه مکران، سیاست‌گذاری‌ها، استراتژی‌ها، راهبردها و البته اقدامات کلان هم پیش‌بینی شده است. این طرح مصوبه کلی را از شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران گرفته است و در حال حاضر در کمیته تخصصی طرح‌های فرادست بررسی و اعلام‌نظر شده و در نهایت با جمع‌بندی استان، جزئیات آن ابلاغ می‌شود. وی تصریح کرد: از آنجا که ریل‌گذاری اقدامات با پشتوانه مطالعه، طرح و برنامه است قطعا ادامه خواهد یافت زیرا جمعیت‌پذیر کردن سواحل مکران جزو سیاست‌گذاری‌های کلان کشور است.

معاون معماری و شهرسازی وزیر، شهر چابهار را شهری استراتژیک برای کل ایران خواند و با برشمردن ویژگی‌هایی از جمله کنار دریابودن، منطقه آزاد بودن آن شهر افزود: درخصوص شهر چابهار، ساماندهی به این شهر از نظر سکونتگاه‌های غیررسمی اهمیت داشت و از این منظر و برای ساماندهی به سکونتگاه‌های غیررسمی نیز در این منطقه وارد عمل شدیم که نهایتا به توافق‌نامه چندجانبه نیز ختم شد. صادق‌مالواجرد اعلام کرد: این ساماندهی در قالب یک طرح ویژه‌ انجام می‌شود که بر اساس آن، بنیاد مسکن مجری اصلی و شرکت بازآفرینی شهری و سازمان ملی زمین و مسکن بنا بر ماموریتی که دارند از دیگر مجریان اجرای این طرح به شمار می‌روند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه به موازات ساماندهی حاشیه‌نشینی‌های چابهار، خدمات متناسب با آن در نظر گرفته می‌شود، گفت: هرگونه جابه‌جایی در شهر چابهار باید طبق طرح و برنامه اتفاق بیفتد. وی یادآور شد: طرح جامع شهر چابهار در دستور کار شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران است. سیاست‌های طرح جامع و پهنه‌بندی حریم توسعه در طرح جامع ملاک عمل اقدام مشاوری شده است که طرح حاشیه‌نشینی چابهار را تدوین می‌کند. بنابراین کلیه برنامه‌ها و اقدامات عملیاتی که برای طرح ویژه چابهار تهیه می‌شود بر اساس مطالعه و اتصال آن به طرح جامع شهر چابهار است. صادق‌مالواجرد وجود ریل و راه‌اندازی ریل را به موازات ساماندهی حاشیه‌نشینی چابهار برای جمعیت‌پذیر کردن آن شهر، ضروری دانست و گفت: وجود ریل در آن منطقه از کشور هم به جهت حمل بار و هم مسافر ساکن و گردشگر، اهمیت فراوان دارد.

صادق‌مالواجرد تصریح کرد: در طرح ویژه، پیش‌بینی‌های لازم برای انتفاع شهر و بندر انجام می‌شود. همچنین، ارائه خدمات مناسب برای جمعیت‌پذیر کردن نیز پیش‌بینی‌ می‌شود. معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌های ریلی نیز برای چابهار در دست مطالعه است، در مطالعه‌ای همه‌جانبه در نظر است تا دریا و شهر در کنار یکدیگر و البته اتصال آنها به بندر و منطقه آزاد به‌صورت یک بسته و با یکپارچگی دیده شود. اینها مواردی است که درخصوص چابهار و جمعیت‌پذیر کردن آن در دست مطالعه و بررسی است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۰۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر در بوستان غدیر مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: بوستان زائر پذیر غدیر با ظرفیت ۱۲ هزار نفر اسکان در شب، از ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۲ پذیرش زائران را آغاز کرده است که تا کنون ۴۰ هزار و ۴۳۵ زائر در این بوستان اسکان داده شده‌اند.

مهدی یعقوبی افزود: در این بوستان ۱۷۰ کلبه اسکان با امکانات گرمایش و سرمایش و سوله بحران با مساحت هزار و ۵۰۰ مترمربع با امکان اسکان ۲۰۰ چادر وجود دارد.

وی گفت حسینیه ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربعی، ۴۵۰ آلاچیق و سکو با امکان نصب چادر، شهربازی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع، ۱۰ جایگاه شارژ تلفن همراه، ۱۶۴ چشمه سرویس بهداشتی در ۱۱ ساختمان ثابت و سیار و حمام با ۴۴ دوش از دیگر امکانات اسکان و رفاهی برای زائران در کمپ غدیر است.

بوستان زائر پذیر غدیربا ۹۸ هکتار مساحت در بزرگراه شهید سلیمانی واقع شده و دارای دریاچه‌ای به مساحت ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع با امکان قایق‌رانی پدالی، کلبه‌ها و غرفه‌های اسکان، نانوایی، رستوران، ایستگاه دوچرخه‌سواری، فروشگاه ارزاق، کافی‌شاپ، میوه‌فروشی و دیگر ملزومات است.

دیگر خبرها

  • ۲۵۰۰ متقاضی منتظر قرارداد واگذاری زمین در قم
  • توضیحات فرماندار کاشان ویژه قانون جوانی جمعیت+فیلم
  • ۲هزار قطعه زمین طرح جوانی جمعیت پارسال در قم واگذار شد
  • مطالعه و همکاری بین دستگاهی؛ عوامل موثر توسعه گردشگری در سواحل
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • تعداد مورچه‌های جهان مشخص شد؛ چند مورچه در سیاره زمین زندگی می‌کنند؟
  • کشف فرآورده‌های نفتی قاچاق در سواحل مکران
  • برقراری پرواز گرگان - زابل و گرگان - چابهار
  • اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر در بوستان غدیر مشهد
  • برقراری پرواز گرگان-زابل و گرگان-چابهار