Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۹۸، برخورد قاطع پلیس با اخلالگران اقتصادی، نیمی از تالاب بیشه دالان زیر آب رفت، تالاب‌های یزد میزبان پرندگان مهاجر، بیکاری و ساز گزیده‌ای از اخبار در بسته اجتماعی امروز است.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۹۸، برخورد قاطع پلیس با اخلالگران اقتصادی، نیمی از تالاب بیشه دالان زیر آب رفت، تالاب‌های یزد میزبان پرندگان مهاجر، بیکاری، سبب بروز انحراف میان جوانان می‌شود، پلیس پایتخت برای جذب گردشگر مجوز فعالیت «هاستل» می‌دهد و ارائه بسته تشویقی بافت فرسوده با هدف رونق ساخت و ساز گزیده‌ای از اخبار در بسته اجتماعی امروز است که در ادامه می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۹۸
مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: با ابلاغ جدول همسان‌سازی و افزایش حقوق بازنشستگان، سازمان متعهد به تخصیص ۱۲۲۵۰ میلیارد تومان بابت افزایش سنوات و همسان‌سازی حقوق برای سالجاری شد. سید میعاد صالحی افزود: افزایش حقوق‌ها ناشی از دو بخش افزایش سنواتی و همچنین همسان‌سازی است. وی درباره بخش اول یعنی افزایش سنواتی افزود: افزایش سنواتی حقوق‌ها برابر با ۱۸ درصد است، البته این افزایش به نحوی است که از ۴۴۰ هزار تومان کمتر نباشد. به گزارش فارس، صالحی در جمع‌بندی این موضوع اظهار داشت: مجموع حقوق بازنشستگان عزیز رشد ۲۴ درصد تا ۴۰ درصدی پیدا می‌کند؛ بنابراین حقوق پایین‌ترینگروه شغلی تحت پوشش با ۳۰ سال خدمت به ۲۰ میلیون و ۹۸۵ هزار و ۸۸۰ ریال خواهد رسید.

• برخورد قاطع پلیس با اخلالگران اقتصادی
رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: پلیس با استفاده از تمام توان از ورود کالای قاچاق به کشور پیشگیری کرده و با اخلالگران اقتصادی برخورد می‌کند. به گزارش فارس، محمد شرفی با تاکید بر اینکه راهبرد‌های ماموریتی پلیس باید در راستای فرامین مقام معظم رهبری باشد، افزود: کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها بیشترین سطح ارتباطی را در بدنه ناجا با اقشار مختلف جامعه دارند و اجابت خواسته شهروندان در سطح حداکثری موجبات رضایت مردم و خشنودی پروردگار متعال است؛ پلیس پیشگیری می‌کوشد با تلاش و مجاهدت و به کارگیری فناوری‌های نوین در راستای خدمت‌رسانی هر چه بهتر به مردم از هیچ کوششی دریغ نکند.
• نیمی از تالاب بیشه دالان زیر آب رفت
رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد گفت: هم اکنون و با بارش‎های اخیر ۴۵۰ هکتار از از تالاب بیشه دالان به زیر آب رفته است. مصطفی مصطفی‌وند اظهار کرد: ۴۵۰ هکتار از تالاب بیشه دالان به زیر آب رفته و ۴۰۰ هکتار دیگر قابل احیاء است. به گزارش برنا، وی با اشاره به برگزاری کارگاه تدوین برنامه جامع مدیریت زیست بومی تالاب بیشه دالان با مشارکت جوامع محلی، سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی و ادارات ذیربط عنوان کرد: یکی از مهمترین اهداف برگزاری این کارگاه ارتقاء سطح مشارکت فعال جوامع محلی و ادارات در احیای تالاب است.
• تالاب‌های یزد میزبان پرندگان مهاجر
کارشناس زیستگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: در ترسالی امسال، سد کاسه‌رود ابرکوه و تالاب پساب میزبان پرندگان مهاجر است. موسی شمسایی با اشاره به اینکه سد کاسه‌رود ابرکوه در سال‌های ترسالی برای ماه‌ها پر آب می‌شود و میزبان پرندگان مهاجر است، اظهار کرد: امسال نیز در پی آبگیری این سد گونه مختلف پرندگان در مسیر مهاجرتشان از جنوب به شمال برای استراحت، تجدید قوا و تغذیه در کنار آبگیر‌های یزد فرود می‌آیند. به گزارش برنا، وی افزود: "چوب پا" نیز از گونه‌های مهاجری است که در ایران پراکندگی فراوانی دارد و هرجا آبگیری باشد، فرود می‌آید و امسال نیز این پرنده مهاجر و پرتعداد در کنار سد کاسه‌رود یزد و تالاب پساب قابل مشاهده است.

• اجرای طرح «حیات شبانه» در ولیعصر، تجریش و هفت‌حوض
عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران از انتخاب سه محور و خیابان برای اجرای طرح حیات شبانه در شب‌های ماه رمضان خبر داد. زهرا نژاد بهرام گفت: براساس مصوبه شورای شهر، شهرداری تهران می‌بایست نسبت به معرفی مکان‌هایی برای توسعه حیات شبانه در پایتخت اقدام کند. به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه سرانجام پس از رایزنی‌های فراوان مقرر شد که در سه محور طرح حیات شبانه اجرایی شود گفت: براساس تصمیمی که با حضور همه دستگاه‌های دخیل برگزارشد مقرر شدکه محور «هفت حوض»، «میدان ولیعصر تا تقاطع خیابان فاطمی» و «میدان قدس تا تجریش» به عنوان اولین محور‌های اجرای حیات شبانه معرفی شدند.
• بیکاری، سبب بروز انحراف میان جوانان می‌شود
مددکار اجتماعی انجمن داوطلبان خدمات اجتماعی (مددیاران) گفت: اگر برنامه مناسبی برای قشر نوجوان و جوان جامعه وجود نداشته باشد، این موضوع می‌تواند زمینه ساز انواع انحرافات و کج روی‌ها از سوی آن‌ها شود. به گزارش ایرنا، داود نعمتی ادامه داد: یکی از مباحثی که باعث کج روی در میان این قشر از جامعه می‌شود، بیکاری است. جمعیت فعال جامعه از ۱۹ ساله‌ها شروع می‌شود و فارغ از عوامل دیگر از جمله محیط اجتماعی، فقر، وضعیت نامناسب اقتصادی، ناکامی تحصیلی، بیکاری و نداشتن شغل مناسب نقش موثری در ایجاد حس نابرابری‌های اجتماعی و انواع جرائم و بزهکاری در میان جوانان خواهد داشت.
• پلیس پایتخت برای جذب گردشگر مجوز فعالیت «هاستل» می‌دهد
معاون نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ گفت: در راستای جذب گردشگر و توریست به برخی از مهمان پذیر‌ها مجوز احداث هاستل داده می‌شود. تقی افرند در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در ایران مکان‌هایی با نام «هاستل» داریم یا خیر، اظهار کرد: بله در ایران هاستل داریم، ولی در همان مکان مهمان‌پذیر‌ها هستند و این طور نیست که یک مکان خاصی تحت عنوان هاستل فعالیت کنند. وی با اشاره به چرایی فعالیت هاستل‌ها در ایران گفت: خارجی‌هایی که به ایران می‌آمدند به دنبال جایی با نام «هاستل» برای اقامت خود بودند، از آنجایی که ما چیزی به اسم هاستل در ایران نداشتیم این افراد برای اقامت خود سردرگم می‌شدند. به گزارش مهر، افرند خاطرنشان کرد: در ایران به جای هاستل‌ها، مکان‌هایی با عنوان مهمان پذیر داریم، ما با صحبت‌هایی که با اصناف داشتیم، یک مصوبه در راستای قوانین جمهوری اسلامی برای فعالیت هاستل‌ها در ایران تصویب کردیم.
• ارائه بسته تشویقی بافت فرسوده با هدف رونق ساخت و ساز
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از ارائه بسته تشویقی بافت فرسوده به منظور تسهیل در تخریب و نوسازی محلات با بافت فرسوده و رونق ساخت‌وساز در شهر تهران خبر داد. عبدالرضا گلپایگانی از ارائه بسته تشویقی بافت فرسوده به‌منظور تسهیل در تخریب و نوسازی محلات با بافت فرسوده و ارتقا سطح تاب‌آوری این محلات در شهر تهران خبر داد. وی گفت: برای نوسازی بافت‌های فرسوده سال‌هاست تسهیلات ویژه‌ای از سوی مدیریت شهری ارائه می‌شود. به گزارش مهر، گلپایگانی با بیان اینکه تخفیف عوارض ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده برای سال جاری نیز تمدید شده است، ادامه داد: بر این اساس افرادی که در بافت فرسوده واحد مسکونی نوسازی کنند، عوارضی برای ساخت‌وساز نمی‌پردازند، همچنین یک تخفیف ۵۰ درصدی عوارض برای اماکن خارج از راسته تجاری تا ۲۰ درصد مساحت زمین و حداکثر تا ۵۰ مترمربع لحاظ می‌شود.
ماه رمضان فرصتی مناسب برای جلوگیری از هدر رفت منابع
مدیرکل محیط ریست و توسعه پایدار شهرداری تهران، گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای خودداری از اسراف در تدارک و مصرف مواد غذایی، جلوگیری از هدر رفت منابع و به‌طور کلی توجه به محیط زیست است. به گزارش مهر، صدرالدین علی‌پور، با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و برگزاری ضیافت‌های سحری و افطاری و همچنین افزایش نذورات در این ماه مبارک، افزود: از فرصت مناسبی که در ماه مبارک رمضان فراهم شده است باید برای تغییر عادت‌های نادرست در مصرف بیش از اندازه، اصلاح الگوی مصرف و ترویج فرهنگ صرفه‌جویی به‌ویژه کاهش استفاده از ظروف و سفره‌های یکبار مصرف پلاستیکی استفاده شود.

 

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بسته اجتماعی حقوق بازنشستگان پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۰۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

تین نیوز

 معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی درباره زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال جاری توضیح داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، سید مرتضی حسینی؛ معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی از اعمال افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

وی گفت:به مانند گذشته پرداخت های جدید حقوق بازنشستگان به اضافه مابه التفاوت فروردین ماه، از اردیبهشت امسال اعمال خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی درباره تکمیلی درمان بازنشستگان تامین اجتماعی افزود: سطح خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان در سال جدید افزایش یافته و نیمی از هزینه های بیمه تکمیلی افراد را سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد کرد.

حسینی تصریح کرد: در این راستا 20 هزار میلیارد تومان اعتبار در سال جدید تعیین شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مبلغ دقیق حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و لشکری و کشوری در ۱۴۰۳؛ چقدر اضافه شد؟
  • افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت + جدول و جزئیات
  • خبر خوش وزرات کار به بازنشستگان تامین اجتماعی
  • زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در پرداخت‌ها
  • تظاهرات در فرانسه در اعتراض به تشدید ریاضت‌ اقتصادی
  • (ویدیو) افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین ماه
  • خبر فوری وزیر کار برای بازنشستگان/ زمان افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • مرتضوی: افزایش حقوق بازنشستگان در فروردین اعمال می‌شود +فیلم
  • برخورد قاطع پلیس با رانندگان پرخطر در جاده‌های لرستان
  • اعلام زمان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی