Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- علائمی در بدن که از ابتلا به سرطان «گوارش» خبر می‌دهد، دلایل فروش لوازم آرایشی در «داروخانه‌ها»، معاونت پرستاری خط قرمز سازمان نظام پرستاری است و ... گزیده‌ای از اخبار بسته سلامت امروز است.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، علائمی در بدن که از ابتلا به سرطان «گوارش» خبر می‌دهد، دلایل فروش لوازم آرایشی در «داروخانه‌ها»، معاونت پرستاری خط قرمز سازمان نظام پرستاری است، ایمنی بیمار" در بیمارستان‌ها، ستاره‌دار می‌شود، باتری قلب به اندازه کافی در کشور وجود دارد، مبتلایان به پرفشاری خون در ایران تا ۲۵ سال آینده دوبرابر می‌شوند و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. گزیده‌ای از اخبار بسته سلامت امروز است که در ادامه می‌خوانید.

 

• علائمی در بدن که از ابتلا به سرطان «گوارش» خبر می‌دهد
متخصص رادیوتراپی انکولوژی با اشاره به اینکه کم خونی همراه با فقر آهن در افراد بالای ۴۰ سال می‌تواند نشانه از ابتلا به سرطان روده بزرگ باشد، گفت: افراد باید هر گونه تغییر در اجابت مزاج خود را جدی بگیرند. به گزارش فارس، علی اخوان با بیان اینکه امروزه یکی از سرطان‌های شایع مربوط به دستگاه گوارش است، افزود: در برخی از مناطق کشور سرطان معده و مری و در برخی از نقاط سرطان روده بزرگ و رکتوم شیوع بیشتری دارد، اما به طور کلی امروزه در میانه سرطان‌های دستگاه گوارش سرطان روده بزرگ و رکتوم آمار بیشتری را به خود اختصاص داده است.
• دلایل فروش لوازم آرایشی در «داروخانه‌ها»
عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران دلایل فروش لوازم آرایشی در «داروخانه‌ها» را تشریح کرد و گفت: اقتصاد داروخانه‌ها از ابعاد مختلف تحت فشار است. رهبر مژدهی آذر اظهار داشت: اعتراض وزیر در خصوص غلبه لوازم آرایشی و بهداشتی در داروخانه‌ها، مطلب منطقی و قابل توجهی است و نباید فضای داروخانه‌ها به این صورت شود. به گزارش فارس، وی ادامه داد: اقتصاد داروخانه‌ها از ابعاد مختلف تحت فشار است. هم از لحاظ تاخیر معوقات بیمه و هم از جهت پایین بودن سود عرضه دارو البته اینکه مردم، امکان تهیه اقلام بهداشتی و آرایشی را از داروخانه پیدا کرده‌اند و تحت نظر یک فرد تحصیل کرده و مسؤولیت پذیر، آن را دریافت می‌کنند، اتفاق بسیار خوبی است و باید به صراحت بگویم که داروخانه، بهترین و امن‌ترین نقطه برای تهیه این فرآورده‌ها است.
• معاونت پرستاری خط قرمز سازمان نظام پرستاری است
رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: معاونت پرستاری خط قرمز جامعه پرستاری و سازمان نظام پرستاری است و نه تنها خواستار حفظ این جایگاه هستیم، بلکه خواستار توسعه معاونت پرستاری در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی هستیم. به گزارش تسنیم، اصغر دالوندی افزود: معاونت پرستاری خط قرمز جامعه پرستاری و سازمان نظام پرستاری است؛ ما از این جایگاه و نه افراد دفاع می‌کنیم و نه تنها خواستار حفظ این جایگاه هستیم بلکه خواستار توسعه معاونت پرستاری در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی هستیم.
• پارکینسون؛ دومین بیماری مخرب مغز
یکی از بیماری‌های تخریبی مغز که عموما مردم آن را با لرزش دست می‌شناسند، پارکینسون است؛ بیماری که خیلی وقت است، شناسایی شده، اما همچنان راهی برای درمان قطعی آن وجود نداشته و علت ابتلا به آن هم نامشخص است. متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب بیماری پارکینسون را دومین بیماری مخرب مغزی بعد از آلزایمر معرفی کرده و افزود: این بیماری وابسته به سن بوده و با افزایش سن احتمال ابتلاء به آن نیز بیشتر می‌شود. این بیماری جزو بیماری‌های حرکتی است و علائم شایع آن لرزش، کندی حرکات و سفتی اندام است. به گزارش ایسنا، فرزاد اشرافی افزود: علائم به صورت یک طرفه در بدن شروع شده و با پیشرفت، بیماری به سمت دیگر بدن نیز منتقل می‌شود. همچنین لرزش دست در حالت استراحت و زمانی که بیمار مشغول به کاری نیست، در او دیده می‌شود. این لرزش فرکانسی بین سه تا پنج هرتز دارد و با فعالیت و انجام کار‌های روزمره فرد از بین می‌رود. دومین حالت که کندی حرکات نام دارد، باعث کاهش سرعت عمل فرد می‌شود و عامل سوم که سفتی اندام است، باعث تغییر وضعیت قامت بیمار شده به نحوی که هنگام گام برداشتن به جلو خم می‌شود.
• "ایمنی بیمار" در بیمارستان‌ها، ستاره‌دار می‌شود
مدیر کل دفتر نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت جزییات ویرایش چهارم اعتباربخشی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را اعلام و اظهار کرد: اعتباربخشی بیمارستان‌ها در نیمه دوم سال جاری آغاز و تا پایان سال به اتمام می‌رسد. به گزارش ایسنا، علیرضا عسگری با اشاره به ابلاغ ویرایش چهارم اعتباربخشی، افزود: در نسخه جدید اعتباربخشی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بر دو بحث ارائه نتایج و مدیریت دانش در استفاده بهینه از منابع و ایجاد رقابت کیفی بین مراکز درمانی و بیمارستان‌ها با در نظر گرفتن و تبیین رتبه یک به عنوان برتر، تمرکز شده است.

• باتری قلب به اندازه کافی در کشور وجود دارد
مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در واکنش به تصاویر و اخبار منتشرشده از صف انتظار برای دریافت باتری قلب گفت: این اخبار کذب است؛ ذخیره باتری قلب برای سه ماه در کشور وجود دارد، با این حال سفارش واردات آن داده شده است و جای نگرانی نیست. به گزارش ایرنا، سیدحسین صفوی افزود: صف انتظار باتری قلب مانند همیشه است و هیچ ربطی به وضعیت تحریم ندارد و هرگاه باتری قلب برای بیماری لازم باشد، صف انتظار شکل می‌گیرد.

• مبتلایان به پرفشاری خون در ایران تا ۲۵ سال آینده دو برابر می‌شوند
دبیر علمی دهمین همایش داروسازی بالینی ایران گفت: بر اساس آمار‌های جهانی پرفشاری خون تا سال ۲۰۲۶ حدود یک میلیارد نفر را در جهان درگیر می‌کند و در کشور ما نیز آمار آن طی این سال‌ها ۲ برابر خواهد شد. فرزانه داستان افزود: آمار ابتلا به پرفشاری خون طی سال‌های آینده به شدت افزایش می‌یابد. به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: فشارخون یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مزمن در جهان و عمده دلیل مراجعه افراد به کلینیک‌ها و مراکز درمانی است. این عارضه اغلب علامتی ندارد؛ تشخیص دیرهنگام این بیماری سبب بروز مشکلات زیادی برای فرد می‌شود و ارگان‌های حیاتی مانند قلب، ریه، مغز و کلیه را به خطر می‌اندازد.

• گنجاندن گردو در رژیم غذایی بهترین راهکار کاهش کلسترول
گردو به خاطر داشتن میزان بالا امگا ۳ و سایر اسید‌های چرب ضروری برای فعالیت بدن و افزایش سوخت و ساز مفید است. مغز گردو به دلیل دارا بودن درصد بالا اسید‌های چرب ترانس و میزان بالا منیزیم نسبت به سایر دانه‌ها در تنظیم ضربان و عملکرد قلب بسیار مفید است. مغز گردو حاوی مقادیر سرشاری ویتامین E. است که این ویتامین در شادابی و شفافیت پوست نقش اساسی دارد. به گزارش مهر، تحقیقات نشان داده است که افرادی که همراه یک رژیم پایین آورنده کلسترول گردو مصرف می‌کنند، میزان کلسترول خون شان کاهش می‌یابد و مصرف روزانه یک تا دو عدد گردو در طول روز می‌تواند برای بدن مفید باشد.

• آمار سوء تغذیه بیماران در بیمارستان‌ها
مسئول تغذیه بالینی وزارت بهداشت با اشاره به آمار سوء تغذیه در بیمارستان‌ها گفت: اکثر بیماران به هنگام بستری شدن از وضعیت تغذیه‌ای مناسبی برخوردار نیستند. غلام‌رضا فارسانی با اشاره به وضعیت تغذیه‌ای بیماران در سطح کشور اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام گرفته در سطوح و بیمارستان‌های مختلف، تقریباً ۳۸ درصد از بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها دچار سوءتغذیه متوسط تا شدید و نیازمند حمایت‌های تغذیه‌ای اورژانسی هستند. به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه وضعیت بیمارانی که از سوء تغذیه رنج می‌برند در بخش‌های مراقبت‌های ویژه نامناسب‌تر است، گفت: ۵۳ درصد بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه دچار سوءتغذیه متوسط تا شدید بوده و این آمار، آماری قابل استناد و به‌طور کلی قابل تعمیم است.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بسته سلامت گوارش سرطان سوء تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۰۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حواستان به افسردگی دوران سالمندی باشد

علیرضا بیگمی متخصص طب سالمندی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: با بالارفتن سن و کاهش ایمنی سلول‌های بدن فرد سالمند با بیماری های مختلفی درگیر می‌شود که روش درست زندگی تا دوران سالمندی می‌تواند تا حدود زیادی از میزان ابتلا به این بیماری‌ها بکاهد.

او تاکید کرد: افسردگی، اضطراب و استرس و آلزایمر ازجمله مشکلات روانی است که برخی از سالمندان در دوران کهنسالی با آن درگیر می‌شوند که این وظیفه اطرافیان است که احساس ناامیدی را در فرد کهنسال از بین ببرند. 

او توضیح داد: افسردگی یک بیماری روانی شایع در بین کهنسالان است که با احساس ناراحتی، ناامیدی و بی ارزشی همراه است. فرد سالمند با بالارفتن سن مدام گمان می‌کند که دیگر مانند گذشته نمی‌تواند برای خودش و خانواده تاثیر گذار باشد به همین دلیل دچار افسردگی می‌شود که این موضوع می‌تواند تاثیر بدی بر روند و کیفیت زندگی فرد سالمند داشته باشد. 

او براین باور است که این افسردگی با خود اضطراب را نیز به همراه می‌آورد و سبب می‌شود فرد سالمند مدام احساس نگرانی، عصبی بود و بی قراری داشته باشد. این اضطراب می‌تواند بر روی خواب، تمرکز و حافظه فرد سالمند تاثیر گذار باشد. 

بیگمی افزود: در دوران سالمندی ما با جنون هذیانی روبرو می‌شویم در این دوران فرد سالمند گاهی بر روی باور‌های غلط و غیر منطقی خودش پافشاری می‌کند که این موضوع می‌تواند می‌تواند مشکلاتی را در روابط اجتماعی و شغلی فرد سالمند ایجاد کند.زیرا دیگران این را نمی‌دانندکه او با یک بیماری روانی دست و پنجه نرم می‌کند و در این مواقع فرد سالمند کمتر از سوی اطرافیان درک می‌شود. 

این متخصص طب سالمندی زوال عقل را نیز در دوران سالمندی شایع عنوان کرده و اظهار کرد: با بالارفتن سن فردی افراد دچار یک اختلال عصبی می‌شوند تدریجا حافظه خود را از دست می‌دهند و قدرت تفکر و حافظه شان دچار مشکل می‌شود در واقع زوال عقل بیماری جدی است که در صورت ابتلای فرد سالمند خانواده نیز درگیر شده و فرد نیاز به مراقب‌های بیشتری پیدا می‌کند. 

عواملی که خطر ابتلا به بیماری‌های روانی را در افراد مسن افزایش می‌دهند

بیگمی گفت: نوع تغذیه نامناسب در طول زندگی می‌تواند ابتلا به موارد مطرح شده را افزایش دهد. سابقه خانوادگی، بیماری‌های روانی در فامیل و برخی از شرایط پزشکی زمینه‌ای، مانند بیماری آلزایمر، می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های روانی را افزایش دهند.

بیگمی بر این باور است که در دوران سالمندی برخی افراد ناچارند دارو‌های مختلفی برای کنترل فشار خون، دیابت و یا چربی خود مصرف کنند که خود این دارو‌ها می‌تواند امکان ابتلا به بیماری‌های روانی را افزایش دهد.

این متخصص طب سالمندی تاکید کرد: با مراقبت‌های جسمی و روانی می‌توان خطر ابتلا به بیماری‌های روانی را در دوران پیری کاهش داد. ورزش، کاهش استرس‌های زندگی و تقویت حافظه با خواندن کتاب یا جدول می‌تواند این مشکلات را در افراد سالمند کاهش دهد.اما از این مهمتر داشتن رژیم غذایی مناسب است چرا که تغذیه می‌تواند بسیار تاثیرگذار عمل کند و در داشتن سلامت عمومی و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های روانی کمک کننده باشد. خواب کافی، ارتباط با دوستان و خانواده و کاهش میزان استرس در زندگی برای سالمندان به شدت حیاتی است و می‌تواند در کاهش بیماری‌های دوران سالمندی نقش تاثیر گذاری را ایفا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدیر یک شرکت لوازم آرایشی در برج بیست طبقه‌اش به قتل رسید
  • قتل مدیر شرکت‌ لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو در برج ۲۰ طبقه‌اش
  • مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج بیست طبقه‌اش به قتل رسید
  • درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است
  • از دیجی‌کالا لوازم آرایشی و بهداشتی بخرید 
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • حواستان به افسردگی دوران سالمندی باشد
  • چشم‌رنگی‌ها در معرض این بیماری