Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@21:54:01 GMT

باکو مسیر برقراری صلح در قفقاز را به پاشینیان نشان داد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۰۹۳۰

باکو مسیر برقراری صلح در قفقاز را به پاشینیان نشان داد

رئیس دفتر ریاست جمهوری آذربایجان، امروز بیانیه پروتکلی این کشور را که به ۲۵ اُمین سالگرد برقراری آتش بس میان نیروهای ارمنی و آذری در منطقه بحرانی قره باغ کوهستانی اختصاص یافته است، به نخست وزیر ارمنستان، ارائه کرد. ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، به نقل از وستنیک قفقاز، حکمت حاجیف، رئیس دفتر ریاست جمهوری آذربایجان در مسائل مربوط به سیاست خارجی یادآور شد که دلیل اصلی عدم صلح در قفقاز، این است که ارتش ارمنستان سرزمین‌های آذربایجان را اشغال کرده است، که به موجب آن بیش از 1 میلیون آذربایجانی تحت پاکسازی قومی قرار گرفتند و امروز به عنوان پناهنده و آوارگان داخلی زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: "تجاوز ارمنستان نسبت به آذربایجان همچنین همراه با جنایات جنگی متعدد علیه غیرنظامیان بوده است. چهار قطعنامه که توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد در رابطه با این جنگ به تصویب رسید، ارمنستان را به استفاده از زور علیه آذربایجان محکوم کردند، مجدداً تمامیت ارضی و حاکمیت آذربایجان، و این واقعیت که قره‌باغ جزء جدایی ناپذیر آذربایجان است، تأیید شده و خروج فوری و کامل نیروهای متجاوز از همه مناطق اشغالی آذربایجان خواسته شده است".

رژیم آتش بس، که ایروان در خط مقدم رعایت آن قرار دارد، معادل صلح نیست. حکمت حاجیف خار نشان ساخت: "رهبر ارمنستان می‌داند که علیرغم این که 25 سال از آتش بس گذشته است، اما این رژیم به صلح پایدار منجر نشده است. دلیل اصلی این که رژیم آتش بس به صلح پایدار نرسیده است ادامه سیاست تهاجمی ارمنستان است."

وی همچنین افزود که پاشینیان موفق نخواهد شد فرمت مذاکرات را تغییر داده و دولت دست نشانده «جمهوری قره باغ کوهستانی» را در آن برقرار کند.

رئیس دفتر ریاست جمهوری آذربایجان در مسائل مربوط به سیاست خارجی اظهار داشت: "اگر طرف ارمنی واقعا قصد دارد که صلح پایدار در منطقه را تضمین کند، باید به صورت سازنده در روند مذاکرات بر اساس فرمت موجود، مطابق با الزامات قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، نیروهای خود را از سرزمین‌های اشغالی آذربایجان خارج کرده، از بازگشت آوارگان داخلی آذربایجان به سرزمین‌هایشان جلوگیری نکند، تنها پس از آن است که می‌تواند صلح پایدار در منطقه به دست آید. "

انتهای پیام/

R7650/P/S8,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ارمنستان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ارمنستان ارمنستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۰۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش باکو به تهدید و فشارهای فرانسه

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد که تهدیدها و فشارهای فرانسه بر باکو هیچ اثری نخواهد داشت.

به گزارش مشرق، «آیخان حاجی زاده» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در واکنش به اقدام دولت فرانسه به احضار سفیرش در باکو اعلام کرد که «طرف آذربایجانی بارها اعلام کرده که گفتگو با باکو به زبان تهدید و فشار نتیجه ای نخواهد داشت.»

دولت فرانسه دیروز سه‌شنبه در اعتراض به آنچه اقدامات باکو در آسیب‌زدن روباط دوجانبه توصیف کرد، «آنه بویلون» سفیر خود در باکو را برای مشورت به پاریس فراخواند.

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه آمده که سفیر فرانسه در باکو به علت تداوم اقدامات یک‌جانبه جمهوری آذربایجان که به روابط دوجانبه آسیب زده، برای انجام مشورت‌هایی فراخوانده است.

آن‌گونه که در این بیانیه آمده «امانوئل ماکرون» رییس‌جمهور فرانسه با آنه بویلون دیدار و گفت‌وگو کرده است. ماکرون در دیدار با بویلون گفت که از اقدامات باکو متاسف است و ابراز تمایل کرده که جمهوری آذربایجان در مورد نیات خود شفاف‌سازی کند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • ارمنستان ۴ روستا را به جمهوری آذربایجان بازگرداند
  • امیرعبداللهیان: عامل اصلی ثبات در منطقه، برقراری آتش‌بس پایدار است
  • عامل اصلی ثبات در منطقه، برقراری آتش‌بس پایدار است
  • دولت ارمنستان 4 روستا را به جمهوری آذربایجان واگذار کرد
  • ارمنستان ۴ روستای منطقه «قزاق» را به آذربایجان واگذار کرد
  • باج جدید پاشینیان به علی‌اف: ۴ روستای منطقه «قزاق» به آذربایجان واگذار شد
  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • واکنش باکو به تهدید و فشارهای فرانسه
  • فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند
  • فرانسه سفیر خود را از جمهوری آذربایجان فراخواند