Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@08:38:14 GMT

جمعیت پلنگ در مازندران رو به افزایش و خوب است

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۱۰۳۹

جمعیت پلنگ در مازندران رو به افزایش و خوب است

حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت مطلوب حیات وحش در استان اظهار داشت: با توجه به کشفیات و برخوردهای قاطعی که با متخلفان در حال انجام بوده، وضعیت حیات وحش در استان خوب است.

وی با اشاره به مشارکت مردم در صیانت از محیط زیست تصریح کرد: مردم در برخی از مناطق از جمله سوادکوه پیشنهاد داد که منطقه آنان جزو مناطق شکارممنوع محسوب شود و در بسیاری از جاها مردم ما را ملزم کردند که حتی پروانه شکار نیز صادر نکنیم و این امر جای خرسندی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیمی ادامه داد: برای حفاظت محیط زیست تنها به نیروی محیط بان نمی‌توان اکتفا کرد و نیاز بود تا مردم نیز وارد میدان شوند و خوشبختانه این اتفاق مبارک در حال حاضر رخ داده است.

مدیرکل محیط زیست مازندران با عنوان اینکه ببر مازندران منقرض شده است گفت: وضعیت گونه پلنگ و خرس مطلوب است و گزارش‌های مردمی و تصاویر دریافتی توسط محیط بانان و تشکل‌ها نشان می‌دهد که جمعیت این گونه‌ها خوب است و سنین مختلف آن در استان زیست می‌کنند.

وی با اظهار اینکه حیات زیستمندان وابسته به حیات زیستگاه‌ها است تصریح کرد: همین که جلوی اجرای برخی پروژه‌های عمرانی در مناطق حساس گرفته شد این وضعیت به حیات وحش در استان کمک کرده است.

وی اجرای طرح تنفس جنگل را نیز در بهبود وضعیت حیات وحش در استان مطلوب برشمرد و گفت: با اجرای این طرح، وضعیت زیستگاه‌های حیات وحش امن شده است.

کد خبر 4615818

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل محیط زیست مازندران پلنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۱۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن ابراهیمی با اظهار تأسف از این رویداد ناخوشایند گفت: در پی ارسال گزارشات مردمی و دوستداران حیات وحش شهرستان مبنی بر تلف شدن پرندگان از نوع زنبور خوار در جنگل این شهرستان، دو نفر زنبوردار غیربومی متخلف که با ترفندهای خاص به منظور جلوگیری از خسارت به کندوهای خود با آغشته کردن سم به زنبورعسل وبا خوراندن طعمه‌های آغشته به سم مبادرت به از بین بردن این پرنده‌های زیبا کرده بودند، دستگیر شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان ادامه داد: زنبور داران متخلف اقدام به از بین بردن تعداد ۴۰ قطعه پرنده از نوع زنبورخوار در منطقه ممنوعه کوه سیاه در جنگل بناب و دهنه حسین کشته شهرستان ارسنجان کرده بودند.

به گفته این مسؤول، مأموران اجرایی اداره حفاظت محیط زیست جهت رصد و گشت و پایش و بررسی دقیق موضوع ضمن شناسایی و دستگیری متخلفان در منطقه، مراتب تخلف نامبردگان را صورت جلسه کردند و آثار تخلف و تلفات پرندگان وحشی نیز مستندسازی و پرونده این تخلف به منظور اقدامات و برخورد قانونی به دادگاه ارسال شد.

وی افزود: متخلفان به دلیل کسب درآمد و منفعت شخصی اقدام به کشتار بی‌رحمانه این گونه حیات وحش کرده بودند اما نقش با ارزش و بی‌بدیل اینگونه از پرندگان بر کسی پوشیده نیست.

ابراهیمی تاکید کرد: مأموران این اداره با هدف حفظ حیات وحش و انجام رسالت سازمانی خود در صورت وجود چنین تخلفاتی در حوزه شهرستان بدون اغماض برخورد خواهند کرد و چنین تخلفاتی قطعاً از چشم مأمورین این اداره پوشیده نخواهد ماند.

وی در پایان درخواست کرد کسانی که شاهد بروز این تخلفات و اقدامات غیرانسانی در منطقه هستند در اسرع وقت موضوع را به اداره محیط زیست اطلاع دهند.

ابراهیمی با اشاره به راهکارهای پیشگیرانه برای در امان ماندن کندوهای عسل از هجوم زنبورخواران گفت: پیشنهاد می‌شود زنبورداران با ایجاد سروصدا در اطراف کندوها و برپایی مترسک و یا ایجاد امواج و یا صدای پرندگان شکاری این پرندگان را دور کنند و از وارد آمدن خسارت و زیان به طبیعت بپرهیزند.

کد خبر 6086296

دیگر خبرها

  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه مرد ساروی چیست؟
  • پلنگ و میمون و مار پیتون در خیابان‌های مازندران/ و حالا پرسه توله شیر در خانه باغ مرد ساروی
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه باغ چه بود؟
  • پرنده نادر غواص گلوسیاه به طبیعت برگشت
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی در مناطق حفاظت شده استان مرکزی
  • پیگیری قضایی محیط زیست مازندران از قاچاقچی حیات وحش در فضای مجازی