Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از ماه‌ها رایزنی‌های ناموفق ائتلاف عربی و دولت هم‌پیمان آن برای بازپس‌گیری سیاسی شهر حدیده پس از شکست‌ راهکارهای نظامی، آن دو به تازگی با اجرای توافقنامه ویژه حدیده موافقت کردند تا بنادر این شهر از کنترل مسؤولان صنعا خارج نشود. این توافق که همسو با تحولات ویژه جبهه‌های جنوب انجام شد، می‌تواند راه را برای اجرای توافقنامه استکهلم و انتقال به مرحله مذاکرات سیاسی به نفع ریاض باز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه الاخبار لبنان، تنها یک روز پس از عقب‌نشینی یک طرفه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از بنادر حدیده، الصلیف و راس عیسی، تیم‌های وابسته به سازمان ملل کار خود را در این سه بندر آغاز کردند، به این ترتیب آنها کنترل ناوبری و ماموریت‌های بنادر دریای سرخ را بر عهده خواهند گرفت. ریکاردو اولیسو، رئیس تیم نظارت سازمان ملل در بازدید از بندر حدیده، نقشه مهمات عمل نکرده باقی مانده از بمباران جنگنده‌های ائتلاف علیه این بندر و مناطق اطراف آن را از انصارالله تحویل گرفت.

سازمان ملل نیز در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه استقرار دوباره نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در بنادر حدیده طبق برنامه در دست انجام است، تاکید کرد: تیم‌های سازمان هنگام عقب‌نشینی نیروهای انصارالله از بنادر سه‌گانه و تحویل آنها به نیروهای گارد ساحلی بر این بنادر نظارت داشتند. در روزهای آینده نیز تجهیزات نظامی از این بندر برچیده شده و منطقه از مین‌ها پاکسازی می‌شود.

ژنرال مایکل لولیسگارد، رئیس کمیته هماهنگی برای استقرار دوباره نیروها که مسؤول اجرای توافقنامه حدیده است، با اشاره به اینکه دولت عبد ربه منصور هادی، رئیس مستعفی یمن پایبندی خود را به اجرای بخش مربوط به خود در این مرحله نشان داده، گفت: رایزنی‌ها با طرف‌ها درباره گام‌های بعدی در دست انجام هستند.

ژنرال لولیسگارد افزود: باید به این اقدام اولیه به عنوان بخشی از مرحله اول عملیات استقرار گسترده نیروها نگاه شود.

او پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود، با این اقدام انصارالله، سازمان ملل اجازه می‌یابد نقش اساسی در حمایت از موسسه بنادر دریای سرخ و بهبود بازرسی بارها ایفا کند و منظور از آن بهبود عملکرد سازمان ملل در انتقال تیم بازرسی کشتی‌های خود مستقر در جیبوتی به بندر حدیده است که انصارالله به تازگی با آن موافقت کرد. ائتلاف عربی و دولت مستعفی وابسته به آن بر تحویل بنادر به نیروهای هم‌پیمان خود تاکید دارند و این از نظر صنعا مخالفت آشکار با توافقنامه استکهلم است که نظارت جهانی برای حل مساله کنترل نهادهای وابسته به صنعا بر زیرساخت‌های اصلی را خواهان است.

برنامه توسعه‌ای سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای آمادگی خود را برای کمک به بهبود کارایی و بهره‌وری بنادر حدیده پس از خروج نیروهای وابسته به انصارالله از آن اعلام کرد.

لیز گراندی، هماهنگ‌کننده مسایل انسانی سازمان ملل در یمن بندر حدیده را شاهرگ حیاتی استان‌های شمالی یمن توصیف کرد و گفت: ارتقای سطح زیرساخت‌ها در بنادر حدیده مساله‌ای فوری است و باید غذا، سوخت، دارو و دیگر کالاهای اساسی در اسرع وقت و به آسانی برای میلیون‌ها جنگ‌زده یمنی در قالب کمک‌های بشردوستانه منتقل شوند.

ضیف الله الشامی، سخنگوی دولت نجات ملی یمن نیز امروز (دوشنبه) اظهار کرد: عملیات استقرار دوباره نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی به شکلی روشنی تمایل گروه ملی به موفقیت تلاش‌ها برای برقراری صلح در این کشور را به جهانیان نشان داد.

الشامی با تاکید بر ضرورت اتخاذ موضعگیری جدی از سوی سازمان ملل، شورای امنیت و جامعه جهانی در برابر طرفی که مانع اجرای توافقنامه استکهلم ویژه حدیده می‌شود، گفت: با وجود موفقیت آمیز بودن این اقدام یک طرفه، ائتلاف عربی به تلاش‌های خود برای ناکام گذاشتن هرگونه اقدامی در راستای اجرای توافقنامه ادامه می‌دهد.

سخنگوی دولت نجات ملی با اشاره به اینکه عملیات استقرار دوباره نیروها انگیزه‌ای برای جامعه جهانی و نهادهای بین‌المللی جهت اعمال فشار بر طرف برهم‌زننده است، بر پایبندی به گزینه صلح عادلانه و شرافتمندانه‌ای که پاسخگوی خواسته‌های یمنی‌ها باشد، تاکید کرد.

شورای دفاع ملی یمن با برگزاری نشستی به ریاست مهدی المشاط، رئیس این شورا و رئیس شورای عالی سیاسی به بررسی آخرین تحولات نظامی و میدانی تمامی جبهه‌ها پرداخت.

این شورا در نشست خود استقرار یک ششم نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در بنادر سه‌گانه حدیده را اقدام مبارکی خواند و بار دیگر مانع‌تراشی‌های مستمر دشمن در مسیراجرای توافقنامه سوئد را محکوم کرد.

المشاط در این نشست بر اهمیت تقویت توانمندی‌های نظامی در تمامی زمینه‌ها برای دفاع از حاکمیت و استقلال یمن تاکید کرده و افزایش تلاش‌ها برای پیروزی بر دشمن و مزدوران آن را به ویژه پس از آنکه یمنی‌ها ثابت کردند با تمامی اقدامات برای برقراری صلح همراه و موافق هستند، خواستار شد.

همچنین شورای یاد شده از دولت خواست موسسه‌های خود را فعال کرده و خدمات مختلف و در راس آنها آب، کمک‌های فوری، راه‌سازی، بهداشت و بهبود وضعیت امنیتی و نظامی را به مردم ارائه دهد.

شورای مذکور در ادامه حضور نیروهای آمریکایی در منطقه به بهانه حضور ایران را محکوم و تاکید کرد، دولت آمریکا از توجیهات و بهانه‌های واهی و بی‌اساسی استفاده می‌کند.

علی الموشکی، معاون رئیس ستاد مشترک ارتش یمن با اشاره به برخورد مثبت و تعهد کامل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با وجود کارشکنی‌های دشمن، تاکید کرد، روند استقرار دوباره نیروها در حدیده تا ۱۴ مه جاری ادامه خواهد داشت و سازمان ملل کار رسیدگی به بنادر سه‌گانه حدیده را انجام خواهد داد.

سازمان ملل اعلام کرد، فردا (سه‌شنبه) تحقیق رسمی از عملیات استقرار دوباره نیروها در بنادر حدیده انجام خواهد شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: یمن انصارالله حدیده مذاکره با ترامپ سبد کالای رمضان انفجار در فجیره اصفهان شمالی بهنام صفوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۱۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای خروج کودکان کار اتباع از تهران

احمد احمدی‌صدر، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، با اشاره به پایان طرح تکمیلی ساماندهی اجتماعی که به دستور شهردار تهران به مدت دو هفته در پایتخت برگزار شد، اظهار کرد: «این طرح به‌منظور ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شامل معتادان متجاهر، کودکان کار، زباله‌گرد‌ها و متکدیان سطح شهر انجام شده است.»

به گزارش تسنیم، وی افزود: این طرح توسط معاونت جتماعی و فرهنگی، مناطق ۲۲ گانه و ۱۲۴ ناحیه شهرداری تهران، معاونت‌های امور مناطق و خدمات شهری شهرداری صورت گرفته است.

احمدی‌صدر با بیان اینکه در ۵ روز آغاز اجرای این طرح حدود ۲۰۰۰ نفر توسط گشت‌های حامی شهر جمع‌آوری شدند، افزود: از همان ابتدای اجرای طرح تکمیلی ساماندهی اجتماعی ۱۰۰ گشت حامی شهر به طور ویژه به منظور ارائه خدمات به فعالیت کردند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری درباره جزئیات این طرح عنوان کرد: متکدیان، معتادان متجاهر و کودکان کار و زباله‌گرد پس از جمع‌آوری توسط گشت‌های حامی شهر به منظور غربالگری و ساماندهی به ساختمان فوریت‌های اجتماعی شهر تهران که تحت نظر اعضای قرارگاه اجتماعی فعالیت دارد منقل شده و براساس نوع آسیب تفکیک می‌شوند.

وی با بیان اینکه نیرو‌های گشت‌های حامی شهر در این طرح، اکیپ‌های تخصصی هستند، خاطرنشان کرد: سازمان خدمات اجتماعی درخصوص مددکار و نیرو‌های دیگری که نیاز است اقدامات لازم را با ظرفیت‌های مشخص هماهنگ کرده و با رعایت پروتکل‌های اجرایی با شهرداران مناطق و نواحی همکاری می‌کنند.

احمدی‌صدر ادامه داد: کودکان کار ساماندهی شده به دو گروه دارای خانواده ایرانی و اتباع دسته بندی می‌شوند. آن‌هایی که دارای خانواده هستند تحویل پدر یا مادر شده و از آن‌ها تعهد گرفته می‌شود که در صورت فعالیت مجدد در خیابان‌ها به طور قانونی با آن‌ها برخورد خواهد شد.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباه اتباع جمع‌آوری شده نیز بیان کرد: قرارگاه اجتماعی تمامی تسهیلات را به منظور رد مرز شدن برایشان فراهم کرده و سپس آن‌ها را به اداره مربوطه جهت انجام اقدامات لازم برای رد مرز قرار می‌دهد.

وی با اشاره به ساماندهی متکدیان و معتادان متجاهر نیز افزود: پس از غربالگری، متکدیان حرفه‌ای به دستگاه قضایی معرفی شده و مابقی به سایر نهاد‌ها و سازمان‌های مربوطه معرفی می‌شوند. معتادان متجاهر نیز به منظور درمان اعتیاد و بهبودبخشی با توجه به شرایطی که دارند به یاورشهر‌های مربوطه منقل شده و افراد بی‌خانمان نیز به گرمخانه‌ها و مددسرا‌ها ارجاع داده می‌شوند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهرن با اشاره به همکاری نیرو‌های خدمات شهری مناطق و نواحی مختلف شهر تاکید کرد: این مجموعه با همکاری گشت‌های حامی شهر شناسایی و رصد زباله‌گرد‌ها را به عهده دارد که تاکنون تعداد چشمگیری از آن‌ها جمع‌آوری و ساماندهی شده‌اند و درخصوص نحوه برخورد با زباله‌گرد‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم نیز صورت گرفته است.

احمدی‌صدر با بیان اینکه با اجرای این طرح تعداد زباله‌گردها، متکدیان، معتادان متجاهر و... کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است، مطرح کرد: ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه خواهد داشت تا بتوانیم پاکسازی اولیه از این آسیب‌ها را در سطح شهر و مناطق و نواحی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی نیازمند بستر و زیرساخت مناسب است، خاطرنشان کرد: در دوسال گذشته با تلاش‌ها و اقداماتی که صورت گرفت توانستیم ۸۰ درصد زیرساخت‌های لازم را ایجاد و ۷۷۰۰ ظرفیت را به منظور خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان اجتماعی ایجاد کردیم.

دیگر خبرها

  • بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی
  • ابلاغ منشور اهداف و برنامه های عملیاتی HSE سازمان بنادر و دریانوردی
  • سنگ اندازی اسرائیل در روند کمک رسانی‌ها یک گام به جلو و دو گام به عقب است
  • ماجرای خروج کودکان کار اتباع از تهران
  • تصویب برنامه عملیاتی تحقق شعار سال
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»
  • لغو عضویت ایران در سه سازمان جهانی؛ گاف تازه دولت؟
  • ساخت ۳ فروند شناور رو-رو مسافری و اسکله راهیان نور در ۱۴۰۳
  • هوشمندسازی عملیات بندری در بنادر شرق هرمزگان
  • لزوم راه اندازی دهکده لجستیکی در بندر بوشهر