Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه رابطه درستی بین آموزش، آموزشگاه و بنگاه‌های اقتصادی استان بوشهر برقرار می‌شود گفت: نیروهای تخصصی بنگاه‌های اقتصادی استان بوشهر از بین آموزش دهندگان فنی و حرفه‌ای تامین می‌شود. ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالمجید دراهکی ظهر امروز در نشست تشریح دستورالعمل جدید آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای با تاکید بر نقش مهم مهارت در ایجاد اشتغال و رفع بیکاری اظهار داشت: آموزشگاه‌های آزاد فنی حرفه‌ای حلقه‌های واسط مهارت‌آموزی در جامعه هستند و نقش تعیین‌کننده‌ای در توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در زمینه مهارت‌آموزی و ایجاد فرصت‌های کسب و کار نقش مهمی دارند خاطر نشان کرد: با دستور العمل جدید زمینه‌های فعالیت بهتر این آموزشگاه‌ها در سطح استان بوشهر فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه نقش جدی آموزشگاه‌ها و نماینده‌های آموزشگاه‌ها و نیازسنجی بنگاه‌های اقتصادی در تک تک محورهای نظام نوین فنی و حرفه‌ای در نظر گرفته شده است،افزود: این سازمان با فعال کردن بخش خصوصی بخش عمده‌ای از مسئولیت‌های خود را به این بخش واگذار کرده و همچنین اقتصاد آموزش باز تعریف می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه رابطه درستی بین آموزش، آموزشگاه و بنگاه‌های اقتصادی استان بوشهر برقرار  می‌شود گفت: نیروهای تخصصی بنگاه‌های اقتصادی استان بوشهر از بین آموزش دهندگان فنی و حرفه‌ای تامین می‌شود.

دراهکی بیان کرد:در دستور العمل نوین بخش خصوصی سازمان آموزش فنی و حرفه ای به دنبال بازنگری در مناسبات مهارت‌آموزی و بنگاه‌های اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه در نظام جدید روابط بین کنشگران فنی و حرفه‌ای سازمان آموزشگاه‌ها و مدیران و مؤسسان این آموزشگاه‌ها بازتعریف شده است خاطر نشان کرد:در این نظام بنگاه‌ها نقش جدی در آموزش دارند و در واقع آموزش بر مبنای نیازهای بنگاه‌های اقتصادی هدف‌گذاری شده است.

2 میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در استان بوشهر ارائه شد بوشهر|دانشکده فنی و حرفه‌ای کنگان تاسیس می‌شود بوشهر| رشته‌های تحصیلی دانشگاهی با مهارت‌افزایی تقویت شوند

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با اشاره به اینکه در نظام نوین طراحی شده اختیارات و مأموریت‌های آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد تنوع و گسترش بیشتری پیدا کرده است،اظهار کرد: نقش جدی آموزشگاه نماینده‌های آموزشگاه‌ها و نیازسنجی بنگاه‌های اقتصادی در تک تک محورهای این نظام در نظر گرفته شده است و امیدواریم که سرآغاز تحول جدی در مهارت‌آموزی باشد.

وی با تاکید بر اینکه برای ایجاد مشاغل پایدار نیازمند تربیت منابع انسانی ماهر داریم که بتوانند با مهارت‌های فنی و حرفه ای مشاغل مورد نیاز جامعه را ایجاد و راه اندازی کنند تصریح کرد: آنچه سبب اشتغال پایدار می‌شود داشتن مهارت‌های لازم ایجاد کسب و کار است زیرا هرمیزان افراد دارای مهارت لازم باشند به همان میزان سبب افزایش کیفیت خدمات و در نتیجه جلب رضایت مشتریان می‌شود.

انتهای پیام/ن

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۱۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه فنی و حرفه ای اولین کنفرانس ملی مهارت را برگزار می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، عرفان خسرویان رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور صبح امروز شنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۳ در نشست خبری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران که در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای بزرگترین دانشگاه دولتی و حضوری کشور است که در زیر نظام آموزش‌های مهارتی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: آموزش مهارتی برای تامین نیروی کار استاندارد در صنایع، کارخانجات و حتی خدمات سهم مهمی در توسعه کشور ها دارد بنابراین دولت ها برنامه ریزی منسجی دراین زمینه دارند، دانشگاه فنی و حرفه ای با همکاری بخش خصوصی و دولتی ساماندهی خوبی نسبت به آموزش های مهارتی داشته است که منجر به طراحی کنفرانس ملی مهارت شده است که در روزهای دو شنبه و سه شنبه (سوم و چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳) در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار می شود.

وی افزود: افتتاحیه کنفرانس روز دوشنبه سوم اردیبهشت با حضور وزیر علوم به عنوان سخنران کلیدی آغاز می‌شود، از سایر بخش‌های کشور هم مهمانی دعوت شده اند که حضور خواهند داشت.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: طبق آمار کمیته علمی کنفرانس حدود ۲۸۳ مقاله به کنفرانس مذکور ارسال شده است که ۵۱ درصد از آنها پذیرفته شده و حدود ۱۴۵ مقاله برای کنفرانس نهایی شده است، ۲۵ درصد مقالات به صورت شفاهی و مابقی به شیوه پوستر ارائه می‌شود.

خسرویان با بیان اینکه هدف ما از برگزاری این کنفرانس شکل دهی به اکوسیستم تصمیم گیران در حوزه مهارتی و فنی و حرفه ای کشور است افزود: در این کنفرانس پنج محور اصلی شامل حکمرانی آموزش عالی مهارتی، آینده مشاغل و مشاغل آینده، مهارت‌آموزی و برنامه هفتم توسعه، نقش بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مطالعه تطبیقی جایگاه آموزش‌های مهارتی در ایران و جهان مورد بررسی قرار می گیرند.

خسرویان افزود: ۶۰ درصد از مقالات روز کنفرانس مربوط به بخش دولتی و ۴۰ درصد مقالات مربوط به مشاغل بخش خصوصی است، هدف اصلی کنفرانس، ایجاد هماهنگی بین همه ذی نفعان حوزه فنی و حرفه‌ای در کشور است، بسیاری از حوزه ها ذی نفعان حوزه فنی و حرفه ای هستند بنابراین هدفمان این است که بتوانیم در ذهن مسئولان کشور تصویر شفاف تری از چالش‌ها و فرصت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای ایجاد کنیم. این کنفرانس می تواند چشم انداز روشنی برای ریل گذاری اهداف اجرایی صحیح برای توسعه فنی و حرفه ای در کشور ایجاد کند.

کد خبر 6083330

دیگر خبرها

  • ۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود
  • دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • بهترین آموزشگاه مهارت‌های فنی با ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی
  • راه اندازی رشته‌های جدید در مرکز فنی حرفه ایی میناب
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز فنی و حرفه ای برای تحقق شعار سال
  • «کنگان» رتبه نخست استان بوشهر در آموزش فنی‌وحرفه‌ای را کسب کرد
  • تفاهم نامه همکاری سه جانبه آموزش فنی در خوزستان به امضا رسید
  • دانشگاه فنی و حرفه ای اولین کنفرانس ملی مهارت را برگزار می‌کند
  • رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای: هیچ واحد فنی حرفه‌ای حذف نمی‌شود