Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- آخرين اخبار از تحولات سوريه از وقوع درگيري ميان ارتش سوريه و تروريست هاي جبهه النصره در شمال غرب حلب و شهادت کودکان سوري بدست تروريستها حکايت دارد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا به نقل از شبکه تلويزيوني الميادين، ميان ارتش سوريه و تروريست هاي جبهه النصره در محور کاستلو در شمال غرب حلب درگيري رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شهادت 5 سوري در حملات تروريستها به حومه حماه
چهار کودک و يک زن سوري بر اثر حملات خمپاره اي تروريستها به حومه حماه به شهادت رسيدند.
به گزارش روسيا اليوم؛ خبرگزاري سوري سانا اعلام کرد:‌ اين پنج نفر بر اثر اصابت گلوله هاي خمپاره که گروه هاي تروريستي به منزل مردم در شهر رزقلبيا در حومه شمالي حماه شليک کردند کشته شدند. اين حملات خمپاره اي همچنين به خانه ها و دارايي هاي مردم اين شهر خساراتي وارد کرد.
سانا افزود: ارتش سوريه نيز در پاسخ به اين حملات تروريستي به منابع شليک گلوله هاي خمپاره اي حمله کرد. نيروهاي ارتش سوريه همچنين پايگاه ها و تجهيزات وابسته به گروه جبهه النصره را در شهرک ابداما در منطقه جسر الشغور در حومه جنوب غربي ادلب منهدم کرد. اين اقدام ارتش سوريه در پاسخ به اقدام گره هاي مسلح در نقض آتش بس در منطقه کاهش تنش صورت گرفت.

عمليات ارتش سوريه در ادلب
 عمليات يگان‌هاي ارتش سوريه در حومه ادلب پس از در هم شکستن خطوط دفاعي گروه‌هاي مسلح در کفرنبوده، همچنان ادامه دارد.
احمد فرحات گزارشگر شبکه تلويزيوني المنار، با اشاره به اين که درگيري‌هاي ادلب با همه اهداف سياسي و نظامي که دارد هنوز در آغاز راه است افزود: به گفته مقامات سوري جنگ ادلب صرفا وسيله‌اي براي تحقق چند هدف است که مهمترين آن‌ها ريشه کن کردن تروريست‌ها و تروريسم در برخي مناطق حماه و ادلب و نيز وادار کردن ترکيه به اجراي تعهدات خود بر اساس مذاکرات آستانه و سوچي است.
در ادامه گزارش آمده است: بر اساس ارزيابي‌هاي نظامي سوريه، درگيري‌هاي ادلب سخت‌تر از درگيري‌هاي حلب، غوطه و مناطق ديگر نيست. پس از در هم شکستن خطوط دفاعي تروريست‌ها در کفرنبوده و ديگر مناطق، راه براي پيشروي ارتش سوريه به سمت خان شيخون و بازپس گيري مورک و ديگر مناطق اطراف آن، هموار شده است. يگان‌هاي ارتش سوريه محور‌هاي تحرک تروريست‌ها را در مناطق مختلف، گلوله باران کردند.

جنگ بزرگ در ادلب در راه است؟
خالد المحاميد نائب رئيس مستعفي هيئت مذاکره کننده مخالفان سوري گفت: «جبهه النصره» در ادلب سلاح شيميايي در اختيار دارد و از غير نظاميان به عنوان سپر انساني استفاده مي‌کند.
پايگاه اينترنتي روزنامه راي اليوم لندن نوشت: خالد المحاميد نائب رئيس مستعفي هيئت مذاکره کننده مخالفان سوري گفت: بعيد است جنگ بزرگي در ادلب رخ دهد، زيرا نگاه‌هاي بين المللي روي آن متمرکز شده است. وي گفت: شايد کشتار‌هايي در ادلب اتفاق بيفتد، زيرا جبهه النصره سلاح پيشرفته در اختيار دارد. المحاميد تاکيد کرد اطلاعات دقيقي در اختيار دارد که نشان مي‌دهد چگونه جبهه النصره به اين نوع سلاح دست يافته است.
وي روز گذشته در گفتگو با شبکه تلويزيوني العربيه گفت: النصره شايد سلاح شيميايي داشته باشد و همچنين موشک‌هاي دور برد در اختيار دارد.
المحاميد النصره را متهم کرد که از غير نظاميان به عنوان سپر انساني استفاده و توافق سوچي را نقض و تنش نظامي را در جبهه‌هاي شمال تشديد مي‌کند.
شماري از مخالفان سوري به المحاميد حمله کردند و گفتند تاکيد وي بر اينکه النصره سلاح شيميايي دارد با روايتي که روسيه مطرح کرده است همسو است. روسيه تاکيد کرد جبهه النصره سلاح شيميايي دارد و مي‌خواهد از آن براي متهم کردن روسيه و دولت سوريه استفاده کند تا سبب مداخله نظامي غرب براي توقف عمليات نظامي در ادلب شود.
المحاميد افزود جامعه بين المللي و منطقه درباره نفوذ «جبهه النصره» و همچنين گروه‌هاي ملحق شده به النصره و سلطه کامل آن‌ها بر ادلب هشدار داده است.
وي افزود به عنوان مخالفان بخشي از مسئوليت بر عهده ما است و ما در همه نشست‌هاي بين المللي شاهد بوديم که برخي شخصيت‌ها به ما درباره النصره و چگونگي تعامل با آن هشدار دادند.
المحاميد ترکيه را متهم کرد که «النصره» را رها کرد و به آن اجازه داد بر گذرگاه‌هاي زميني و اقتصاد استان ادلب سلطه يابد. وي قطر را نيز در اين زمينه مسئول دانست.
خالد محاميد تاجر و نائب رئيس هيئت عالي مذاکرات سوري از مقام خود در اين هيئت استعفا داد و گفت: فشار‌هايي بر وي اعمال مي‌شود. مخالفان المحاميد را متهم مي‌کنند که به روس‌ها و ابوظبي نزديک است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۱۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به اسراییل سیلی محکمی به جبهه استکبار جهانی بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابراهیمی بشکانی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به پاسخ موشکی و پهپادی دفاعی سپاه پاسداران ایران به رژیم کودک کش اسرائیل اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی چاره ای جز مقابله و دفاع مشروع نداشت و با آنان برخوردی سخت کرد.

وی افزود: ایران توانست به مناطق مهم و پایگاه های جاسوسی اسراییل موشک پرتاب کند و این نشان از قدرت ایران اسلامی است و این موشک باران در حالی است که همه احزاب و قدرت های جهان گردهم آمده بودند.

امام جمعه بهاباد گفت: ما ساختمان های مسکونی را موشک باران نکردیم بلکه پایگاه های مهم که از آنان مواظبت می کردند را زدیم.

وی افزود: عملیات وعده صادق به دنیا نشان داد که جمهوری اسلامی در زمینه امنیت و کوچک‌ترین تعرض نسبت به خاک و منافع خود با کسی تعارف ندارد و اگر در صحنه عمل کسی کمترین اشتباه محاسباتی کرد با جوابی قاطع و تنبیه پشیمان کننده مواجه است.

ابراهیمی بشکانی با گرامیداشت روز ارتش با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی در بین همه ارتش های دنیا متمایز است، تصریح کرد: اراده پولادین برای انجام ماموریت در مسیر مصالح و منافع کشور ایران اسلامی اولین وجه تمایز ارتش ما از سایر ارتش‌های دنیا است.

وی اظهار کرد: ارتش اراده قوی دارد و در حوزه های ماموریتی خود نیز آنچه بر عهده آن گذاشته شده را بدون عیب و نقص در صحنه عمل به اجرا در می‌آورد و آنچه در صحنه عمل به ثمر می نشیند، اراده قوی است.

وی ادامه داد: روحیه بالا و شهادت‌طلبانه برگرفته از توجه به احکام نورانی اسلام و دفاع از ارزش های دینی دومین ویژگی ارتش جمهوری اسلامی است.

امام جمعه بهاباد گفت: شجاعت در میدان ماموریت نیز از دیگر ویژگی‌های متمایز ارتش جمهوری اسلامی است؛ ارتش شجاع می تواند اراده پولادین خود و انجام تکلیفی که به عهده او گذاشته شده و نیز روحیه ایثار و شهادت طلبی را تبدیل به جریان قوی و بازدارنده کند تا کسی از دشمنان به خود اجازه ندهند کوچک‌ترین تعرضی به خاک جمهوری اسلامی داشته باشد.

کد خبر 6082626

دیگر خبرها

  • حمله به اسراییل سیلی محکمی به جبهه استکبار جهانی بود
  • نتانیاهو از رویارویی با ایران منافع دارد | تنش و درگیری بزرگ دام اسرائیل است؟
  • سردار حسن‌زاده: جشن بزرگ پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی نزدیک است.
  • لیلاز: اسرائیل می خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند
  • لیلاز : اسرائیل می خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند؛ نباید در این دام بیفتیم
  • لیلاز: اسرائیل می‌خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند
  • تغییر دستور کار مقاومت در جبهه شمالی؟ / بررسی معنای افزایش تنش و درگیری میان حزب الله و رژیم صهیونیستی
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می پاشد
  • نتانیاهو آقای شکست؛ ۱۷ باخت بزرگ نخست‌وزیر جنجالی