Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@05:23:12 GMT

عزم جزم ایران در اجرای ضرب‌الاجل ۶۰روزه به اروپایی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۱۶۶۸

عزم جزم ایران در اجرای ضرب‌الاجل ۶۰روزه به اروپایی‌ها

ولی‌الله نانواکناری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم ایران برای کاهش تعهدات در برجام و ضرب‌الاجل ۶۰ روزه به اروپایی‌ها، گفت: اروپا باید به تعهداتش ذیل برجام عمل کند، ایران هم در مواجهه با آن‌ها دست بسته نیست.

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران اقدامات متقابلی در برابر تعلل اروپایی‌ها در اجرای برجام در دستور کار دارد، اظهار داشت: اروپایی‌ها باید بدانند که عزم ایران در اجرای اقداماتش پس از ضرب‌الاجل ۶۰ روزه جدی است و قطعاً اقداماتی را انجام خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: اگر اروپایی‌ها در مدت زمان ضرب‌الاجل ۶۰ روزه‌ای که از سوی ایران برای آن‌ها در جهت عمل به تعهدات‌شان ذیل برجام تعیین شده، پایبند نباشند، شاهد اقدامات عملی از سوی ایران خواهند بود.

نانواکناری با توجه به خروج غیرقانونی آمریکا از برجام در یک سال گذشته، تصریح کرد: اروپایی‌ها در یک سال گذشته پس از خروج آمریکا از برجام فرصت کافی برای عمل به تعهدات‌شان در برجام داشتند، اما متأسفانه با وعده‌های پوچ، گامی عملی در این راستا برنداشتند، بنابراین جمهوری اسلامی ایران هم در راستای استیفای حق قانونی اش برخی تعهدات برجامی‌اش را کاهش داده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مجلس از اقدام اخیر دولت برای کاهش سطح تعهدات برجامی حمایت می‌کند، اگرچه که معتقدیم این تصمیم کمی دیر اتخاذ شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ضرب الاجل مجلس برجام اروپایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۱۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر

معاون قضایی دادگستری استان و سرپرست محاکم تجدیدنظر کرمان گفت: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، مسعود امیرمیجانی معاون قضایی دادگستری استان و سرپرست محاکم تجدیدنظر کرمان در نشست با رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: طی یکسال گذشته به ۲۰ شعبه محاکم تجدیدنظر استان کرمان ۴۱ هزار ۲۷۷ پرونده وارد شده است و در مقابل قضات در مجموع ۴۱ هزار و ۳۹۹ فقره پرونده را مورد رسیدگی قرار داده اند و که این آمار حاکی از آن است که خروجی پرونده‌ها بیش از پرونده‌های وارده بوده است.

او اظهار داشت: علیرغم حجم پرونده‌های زیاد در دادگاه تجدیدنظر، قضات تجدیدنظر تلاش‌های قابل توجهی در جهت رسیدگی به پرونده‌ها انجام داده اند.

 
وی با بیان این مطلب که متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر ۸۴ روز است، تصریح کرد: بایستی قضات اوقات رسیدگی را بدون دلیل به زمان‌های بعد موکول نکنند و رسیدگی در اسرع وقت انجام شود و همچنین لازم است رسیدگی سریع به پرونده‌های مراجعین به همراه اتقان آرا مدنظر قرار گیرد.

این مقام قضائی از قضات درخواست کرد: که متناسب سازی جرم با مجازات را در احکام خود درنظر بگیرند و در سال پیش رو کاهش برنامه‌های معوق و پرونده‌های مسن، ساماندهی پرونده‌های کثیرالشاکی، کاهش صدور قرار‌های شکلی و ساماندهی نحوه ارجاع به کارشناس از اولویت‌های دادگاه‌های تجدیدنظر استان کرمان می‌باشد.

سپس رییس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: هدف از تشکیل این کارگروه‌ها اعمال خرد جمعی و تلاش مستمر در اجرای بهینه سند و دستیابی به رفع چالش‌ها در اجرای ماموریت‌های دادگستری استان کرمان است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، اظهار داشت: آمار و شواهد حاکی از عملکرد مثبت شعب تجدیدنظر استان طی یکسال اخیر است.

او گفت: قضات باید ضمن حفظ استقلال قضایی خود در رسیدگی به پرونده‌ها و صدور آراء به اجرای دستور العمل‌ها و برنامه‌های ستادی قوه قضاییه که در جهت نیل به نتایج اجرای سند تحول قوه قضاییه ارائه می‌شود عنایت و توجه ویژه‌ای داشته باشند.

دیگر خبرها

  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • ضرب الاجل دستگاه قضایی به متولیان ساماندهی جاده های نهاوند
  • اختصاص ۲ هکتار زمین به طرح جوانی جمعیت در گلبهار
  • بانک مرکزی به تعهدات خود درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • بانک مرکزی به تعهدات خود در حوزه دارو عمل کرد
  • ویکند ۲ روزه در دو مرحله؟
  • ضرب الاجل بازرسی لرستان برای ساماندهی و بهبود وضعیت معابر سطح شهر
  • پس از تنبیه رژیم صهیونیستی حالا وقت احیای برجام است! / اصلاح‌طلبان برای دور دوم انتخابات چه برنامه‌ای دارند؟
  • وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند