Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسابقه عکس «روایت گِل و دِل» با محوریت همدلی مردم و مسئولین در رویدادهای طبیعی و واقعه سیل برگزار می‌شود. به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نخستین دوره مسابقه عکاسی «روایت گِل و دِل» در قالب قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان و با هدف به تصویر کشیدن مسئولیت اجتماعی و همدلی مردم و مسئولین در مواجهه با خسارت‌های سیلی که نوروز امسال دامن گیر برخی مناطق کشور شد، برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سازمان زیبا سازی شهرداری تهران، سازمان سراج، سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، صدا و سیما، خانه عکاسان ایران، فرهنگ‌سرای ابن سینا و شرکت داده گستر عصر نوین (های وب) و کانون انجمن‌های صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران ایران از جمله مشارکت‌کنندگان در برگزاری این مسابقه می‌باشند.

شرکت در مسابقه از طریق سایت فرهنگسرای رسانه

علاقه‌مندان می‌بایست عکس‌های خود را در ۷ محور «سیل و امدادرسانی»، «نیرو‌های مسلح»، «سازمان‌های امدادرسانی»، «رسانه‌ها»، «احساسات و عواطف»، «مسئولیت اجتماعی کودک و خانواده» و «امید به زندگی» به ایمیل فرهنگ سرای رسانه ارسال نمایند.

مهلت دریافت و داوری آثار

دریافت آثار مسابقه عکس «روایت گِل و دل» از تاریخ ۲۳ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۰ خرداد ماه ادامه دارد. آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره، مستقر در فرهنگسرای رسانه، پس از بررسی و تأیید اولیه وارد مرحله داوری شده و فرآیند داوری آثار از ۲۰ خرداد لغایت ۲۵ خرداد ماه انجام خواهد شد.

در طی جلسات داوری، ۵۰ اثر برتر برای نمایش در نمایشگاه عکس «روایت گل ودل» انتخاب می‌شود و در مرحله نهایی داوری، از میان ۵۰ عکس برتر انتخاب شده، نفرات برگزیده معرفی می‌شوند. گفتنی است آثار نفرات برگزیده با رضایت کتبی صاحبان آن در یک نمایشگاه به نمایش درآمده و درآمد حاصل از فروش آن صرف امور سیل‌زدگان خواهد شد. مراسم اختتامیه مسابقه روایت گِل و دل همراه با معرفی آثار برتر در تاریخ ۵ تیر ماه برگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره:

علی محمد اسماعیلی رییس فرهنگ سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی

هیات داوران:

سید احسان باقری
حامد جعفر نژاد

مجتبی کوچکی

حیدر رضایی

سید شهاب الدین واجدی

جوایز مسابقه عکس «روایت گِل و دِل»

این مسابقه در دو بخش آزاد و موبایلی برگزار خواهد شد. جایزه‌های این دو بخش به شرح زیر می‌باشد:

الف– جوایز بخش آزاد

نفر اول: ۳۰ میلیون ریال – تندیس و دیپلم حضور در مسابقه

نفر دوم: ۲۰ میلیون ریال – تندیس و دیپلم حضور درمسابقه

نفر سوم: ۱۰ میلیون ریال – تندیس و دیپلم حضور در مسابقه

ب– جوایز بخش موبایلی

نفر اول: ۱۵ میلیون ریال تندیس و دیپلم حضور در مسابقه

نفر دوم: ۱۰ میلیون ریال تندیس و دیپلم حضور درمسابقه

نفر سوم: ۵ میلیون ریال تندیس و دیپلم حضور در مسابقه

قوانین و شرایط شرکت در مسابقه

* مسابقه به صورت تک عکس برگزار می‌شود.

* ویرایش عکس‌ها نباید جنبه استنادی عکس را مخدوش کند.

* هر عکاس می‌تواند با ۱۰ تک عکس در این مسابقه شرکت کند.

* عکس‌های ارسالی می‌توانند رنگی، مونوکروم یا سیاه و سفید باشند.

* عکس‌ها باید دارای عنوان باشد.

* عکس‌ها می‌بایست کپشن مکانی و زمانی داشته باشند.

* سایز عکس‌ها حداقل ۱۵۰۰ پیکسل و حداکثر۲۰۰۰ پیکسل باشد.

* دی پی‌ای عکس‌ها باید ۳۰۰ پیکسل و حجم هرفریم عکس ارسالی ۲ تا ۳ مگابایت با پسوند JPG باشد.

* عکاسانی که عکس‌هایشان برای حضور در نمایشگاه انتخاب می‌شود موظف هستند ظرف مدت دو روز فایل اصلی عکس را از طریق ایمیل برای دبیرخانه ارسال کنند. در غیر اینصورت عکس مورد نظر از مسابقه کنار گذاشته خواهد شد.

* اطلاعــات منــدرج در فرم ثبت نام، عناوین و توضیحات عکس‌های ارسالی در تهیه مطالب انتشاراتی و نمایشگاهی مورد استفاده قرار خواهند گرفت، لذا مسؤولیت صحت اطلاعات ارسالی بر عهده شرکت کننده است.

* شرکت کننده در جشنواره و صاحب فایل بزرگ و اصلی عکس، به‌عنوان عکاس و مالک اثر شناخته می‌شود و مسئولیت هرگونه دعوی در باب مالکیت اثر از عهده جشنواره خارج است.

* استفاده از آثار راه یافته به بخش مسابقه برای تبلیغات، انتشارات، چاپ کتاب و برگزاری نمایشگاه با ذکر نام صاحب اثر برای برگزارکننده مجاز است.

* کتاب جشنواره در صورت انتشار به عکاسانی که آثارشان به نمایشگاه راه یافته است اهدا خواهد شد.

* آثار راه‌یافته به بخش مسابقه در قالب نمایشگاهی حرفه‌ای بر روی دیوار خواهد رفت و در صورت امکان در دیگر شهرستان‌های کشور به نمایش گذاشته می‌شود.

* به کلیه عکاسانی که عکسشان پذیرفته شود، گواهی شرکت در نمایشگاه اعطا می‌گردد.

* رعایت نکردن قوانین و مقررات، منجر به حذف عکس‌ها از مرحله داوری می‌شود.

* تصمیم‌گیری در مورد موارد پیش بینی نشده بر عهده دبیرخانه است.

* ارسال عکس و شرکت در مسابقه به منزله پذیرش مقررات مسابقه است.

* شــرکت در این مسابقه برای عموم عکاسان ایرانی آزاد و رایگان است.

* شرکت‌کنندگان باید آثار خود را حداکثر تا ساعت ۲۴ روز ۲۰خرداد ماه سال جاری از طریق نشانی زیر ایمیل کنند. resanehfarhangsara@gmail.com

* عکس‌های ارسالی باید به‌صورت زیر با حروف انگلیسی نام‌گذاری شوند. مثال: (Ali JABARI_۰۱)

* مشخصات کامل هر فرد در یک فایل PDF یا WORD شامل نام، نام خانوادگی، شماره تماس و کدملی همراه با عکس‌ها ارسال شود.

حق التالیف

* به هر عکس راه یافته به نمایشگاه، مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰ ریال به عنوان حق امتیاز استفاده از عکس، پرداخت خواهد شد. به تمامی شرکت‌کنندگانی که آثارشان در دور نهایی انتخاب شود گواهی حضور در مسابقه اهداء خواهد شد.

* آثار راه‌یافته به بخش پایانی مسابقه در قالب نمایشگاه حرفه‌ای در تهران و دیگر شهرستان‌ها به نمایش گزاشته خواهد شد و عواید فروش با رضایت کتبی صاحبین آثار در قالب همت عالی به سیل زندگان مناطق مختلف کشور اختصاص می‌یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مناطق سیل زده روایت گ ل و د ل سازمان سراج فرهنگسرای رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۱۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس در نشست خبری با خبرنگاران گفت: سال ۱۴۰۲ با رکورد نمایشگاهی در سطح کشور؛ بیشترین دوره‌های نمایشگاهی را برگزار کردیم.

محسن نهاوندی با بیان اینکه امسال ۱۰۳ عنوان در قالب ۳۴ دوره نمایشگاه در نمایشگاه‌های بین المللی فارس برگزار می‌شود، گفت: بیستمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی اولین عنوان نمایشگاهی است که در سال جاری آغاز به کار کرده است.

او تصریح کرد: تعداد شرکت کنندگان از این نمایشگاه حداقل نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

نهاوندی با بیان اینکه سعی شده با هر رویداد جدید؛ پلنی طراحی شود؛ عنوان کرد: امسال در همه نمایشگاه‌ها کارگروه ستادی برپا می‌شود که متشکل از اعضای شرکت نمایشگاه در بخش‌های مختلف است؛ این تیم با تیم مجری نمایشگاه جلسات مختلفی را برگزار می‌کند و دغدغه‌ها را مطرح می‌کنند.

او اضافه کرد: برای هر نمایشگاه یک استراتژی و یک شعار در نظر گرفته شده است و سعی شده نوآوری جدیدی داشته باشیم؛ سال گذشته تمام تلاشمان علاوه بر کمیت بالابردن کیفیت بود چرا که موضوعات جدیدی را دنبال می‌کردیم.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس یادآور شد: امسال این کارگروه فعالیت خود را به صورت جدی آغاز و به صورت مستمر با ذی نفعان حوزه کشاورزی جلساتی را برگزار کرده اند که دستاورد آن نمایشگاه امروز کشاورزی فارس است.

او با بیان اینکه بیستمین نمایشگاه تخصصی جهاد کشاورزی در ۶سالن در نمایشگاه بین‌المللی گلستان برگزار می‌شود، مطرح کرد:در حوزه نمایشگاهی معرفی آخرین فناوری‌های نوین مد نظر قرار گرفته است که یکی از شاخص‌های ارزیابی‌های ما برای مجری‌های نمایشگاهی همین بوده است.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس تفاوت این دوره از نمایشگاه کشاورزی با دوره‌های قبل را برگزاری میز خدمت و میز سرمایه گذاری دانست وادامه داد:در این نمایشگاه از فناوری‌های نوین در حوزه کشاورزی شرکت کرده اند.

او گفت: نمایشگاه کشاورزی در حوزه نهاده ها، سیستم‌های آبیاری و تجهیزات گلخانه‌ای در ۶ سالن و به صورت تخصصی برگزار می‌شود.

به اعتقاد نهاوندی؛ یکی از مهمترین دغدغه‌های این نمایشگاه معرفی آخرین دستاورد‌ها و فن آوری‌های نوین است که در سطح کشور کمتر به آن پرداخته شده است و عنوان کرد: در این نمایشگاه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و استارتاپ‌ها حضور دارند و آخرین دستاورد‌ها به معرض نمایش گذاشته می‌شود که برای نمایشگاه اهمیت بسزایی دارد.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس تاکید کرد: افزایش بهره وری مهمترین دغدغه کشور به خصوص در حوزه کشاورزی است که در برنامه‌های جانبی نمایشگاه به این موضوعات پرداخته شده است.

او افزود: در بحث تبلیغات نمایشگاه‌ای حرفه‌ای عمل شده است و نوع تبلیغات و محل آن با کار کارشناسی صورت می‌پذیرد.

مجری نمایشگاه نیز در این نشست با بیان اینکه این نمایشگاه تفاوت محسوسی با دوره‌های قبل دارد، گفت: به دلیل استقبال زیاد تولیدکنندگان، نمایشگاه کشاورزی در دو نوبت برگزار می‌شود و نمایشگاه مکانیزاسیون کشاورزی و ماشین آلات از این بخش جدا شده است که در تاریخ ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

علیرضا عاجزی افزود: این نمایشگاه در مساحتی بالغ بر ۱۸هزار متر مربع در ۶ سالن و با ظرفیت کامل حال برگزاری است و با توجه به پتانسیل گسترده فارس در حوزه کشاورزی استقبال خوبی از آن به عمل آید.

او ادامه داد: عمده مشارکت کنندگان این نمایشگاه از استان‌های فارس، اصفهان، خوزستان، تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، همدان و مازندران، خراسان رضوی هستند.

مجری نمایشگاه عنوان کرد: برنامه‌های جانبی متنوعی در حین برگزاری نمایشگاه از جمله ۸ دوره آموزشی که نیاز کشاورزی امروز است توسط جهاد کشاورزی فارس، سازمان نظام مهندسی کشاورزی فارس و مرکز تحقیقات کشاورزی و سایر دستگاه‌های متولی برگزار می‌شود.

عاجزی از حضور هیئتی از کشور عراق برای بازدید از نمایشگاه کشاورزی فارس خبرداد و افزود: امیدواریم حضور این هیئت منجر به عقد قرارداد‌های خوبی با تولیدکنندگان شود.

برگزارکننده نمایشگاه کشاورزی در استان فارس ادامه داد: کشور‌های خارجی به صورت مستقیم در این نمایشگاه حضور ندارند و نمایندگی ۲۰ برند از کشور‌های مختلف از جمله چین، هندوستان، ترکیه، روسیه، کره، ژاپن و... در این نمایشگاه حضور دارند.

گفتنی است مراسم افتتاحیه بیستمین نمایشگاه نهاده‌های کشاورزی، سیستم‌های آبیاری وتجهیزات گلخانه‌ای عصر امروز با حضور مدیرکل جهاد کشاورزی فارس، نماینده شیراز و زرقان در مجلس، رئیس کمیسیون جهاد کشاورزی مجلس و معاون اقتصادی استانداری فارس برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • پایان باشکوه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • حضور دانش‌آموز عکاس ایرانی در جشنواره‌ای در روسیه
  • روایت متخصص مصری از اوضاع فاجعه بار غزه
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای اوقاف/ شفاف و به‌روز هستیم
  • تشریح دستاورد‌های وقف در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • آغاز ثبت‌نام اولیه بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ
  • افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف برگزار می شود
  • استفاده از هنرمندان برای معرفی تاریخ در مناطق کم‌برخوردار