Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون توسعه و عمران توس از افتتاح ۶۰ درصد از پروژه جلوخان آرامگاه فردوسی همزمان با روز ملی فردوسی در روز 25 اردیبهشت‌ ماه خبر داد.

به گزارش ایسنا، مسعود ریاضی که صبح امروز در افتتاحیه همایش بین‌المللی «شاهنامه در گذرگاه جاده ابریشم» سخن می‌گفت، در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه توس اظهار کرد: سال‌ها در توس فعالیت عمرانی خاصی انجام نشد و شاید قریب به ۵۰ سال بود که ما در محدوده توس و آرامگاه فردوسی اتفاق خاصی را شاهد نبودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اخیرا پروژه جلوخان آرامگاه فردوسی آغاز شده و در حدود ۶ ماه است که در حال انجام است و امیدواریم در روز ۲۵ اردیبهشت‌ماه، ۶۰ درصد آن را افتتاح کنیم که فضایی نسبتا فاخر بوده و امیدواریم مورد پسند بازدیدکنندگان قرار گیرد.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران توس در خصوص پروژه پردیس نیز عنوان کرد: پروژه بزرگ دیگری به نام پروژه پردیس در این مکان در حال آغاز است که حدود ۳۰ هکتار را شامل شده و در حال حاضر به دست یکی از مشاورین و طراحان توانمند و زبده است که فعالیت خود را آغاز کرده، ضمنا قرارداد این پروژه ۹ ماهه است و امیدواریم تا پایان سال مصوباتش را دریافت کرده و وارد فاز اجرایی شود.

ریاضی اضافه کرد: پروژه‌های ریز و درشت دیگری همچون پروژه رودبار کشف‌رود که پروژه‌ای قابل توجه است، از آن جمله بوده و نیز پیگیری مسائل دیگری در ارتباط با میراث، راه و شهرسازی و دیگر نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌ها توسط شورای پنجم و کمیسیون توس انجام شده است.

وی ادمه داد: یکی از چالش‌های موجود آن است که طرح شهری در توس نداریم و به مجرد این که شورای پنجم فعالی کمیسیون را تصویب کرد؛ مسکن و شهرسازی نیز برای تهیه طرح‌های شهری آن‌جا قرارداد بست. همچنین حدود ۶ ماه است که در کمیسیون ماده پنج، طرح فاز یک آن مصوب شده؛ اما متاسفانه به دلیلی که نمی‌دانم، به تهران ارسال نشده که این موضوع را نیز دنبال خواهیم کرد و امیدواریم این اتفاق رخ دهد.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران توس خاطرنشان کرد: همان‌گونه که از نام این همایش یعنی «شاهنامه در گذرگاه جاده ابریشم» پیداست، به عقیده من، واقع در آستانه یک گذرگاه؛ هم به لحاظ زمانی و هم به لحاظ مکانی هستیم و شهر توس به لحاظ مکانی نقطه‌ای بارز و درخشان در مسیر راه ابریشم بوده است و از نظر من یک گذرگاه تاریخی نیز هست که می‌تواند ما را از گذشته پرافتخارمان به آینده روشنمان برساند؛ به شرط آن که قدر این گذرگاه را بدانیم.

ریاضی در تکمیل سخنان خود بیان کرد: از برادران و خواهران خود در شورای پنجم تشکر می‌کنم که اسباب این امر را فراهم کردند تا در این دو سال اخیر توجه بیشتری به مساله فردوسی، شاهنامه و توس از سمت مدیریت شهری صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۱۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۵۵ واحد مسکن روستایی در گیلان افتتاح می شود

حامد دائمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه استان گیلان در مقاوم سازی خانه‌های روستایی از متوسط کشوری بالاتر است، اظهار کرد: طی چند دهه‌ی اخیر، اجرای برنامه‌ها و اقدامات متنوع توسط نهادهای مختلف از یک سو و روندهای نوگرایی در عرصه‌های اجتماعی- اقتصادی از دیگر سو، زمینه ساز دگرگونی‌هایی در محیط‌های روستایی شده است.

وی با بیان اینکه اثر این دگرگونی‌ها در زیر نظام‌های مختلف روستا از جمله مساکن روستایی خود را متجلی ساخته است، افزود: نیاز روستاها به مسکن مناسب سبب اجرای اقداماتی از سوی ارگان‌های دولتی مرتبط از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قالب اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی (طرح‌های نوسازی و بهسازی) و طرح نهضت ملی مسکن در روستاها طی چند دهه پس از انقلاب شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان درصد خانه‌های مقاوم در سطح روستاهای استان بر اساس آمارگیری مسکن روستایی معادل ۵۹ درصد اعلام کرد و ادامه داد: این شاخص در کشور ۵۴ درصد است.

وی افزود: در قالب طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای استان و همچنین مقاوم سازی خانه‌های روستایی سهمیه ابلاغی ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به استان تعداد ۲۲۴۷۲ واحد مسکونی می‌باشد که تا کنون تعداد ۲۲۰۵۰ نفر متقاضی واجد شرایط به صورت خود مالکی شناسایی و ۲۱۰۵۳ واحد مسکونی جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی و ۱۴۴۸۹ متقاضی موفق به عقد قرارداد به مبلغ ۲۱,۶۱۰ میلیارد ریال گردیده‌اند که از این تعداد ۵۱۰۷ واحد به مرحله بهره برداری رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان گفت: در دهه گرامیداشت افتتاح حساب ۱۰۰ امام (ره) و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تعداد ۹۵۵ واحد مسکن روستایی با اعتباری بالغ بر ۷,۱۵۳ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

وی افزود: از ابتدای دی ماه سال جاری تسهیلات با کارمزد پنج درصد تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان از اعتبار سال ۱۴۰۲ در راستای نهضت ملی مسکن در روستاها به واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به استان ابلاغ شده است.

دائمی تصریح کرد: در همین راستا با توجه به همکاری خوب بانک‌های عامل با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان این نهاد انقلاب تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ موفق به کسب رتبه برتر در سطح کشور در شاخص تعداد پرونده‌های انعقاد قرارداد شده با بانک‌های عامل از محل اعتبار سال ۱۴۰۲ مسکن روستایی شد.

کد خبر 6080107

دیگر خبرها

  • برنامه پاسداشت سعدی با محوریت انتقال نگاه این شاعر پارسی گوی به دیگر کشورها اجرا خواهد شد
  • ۹۵۵ واحد مسکن روستایی در گیلان افتتاح می شود
  • افتتاح طرح‌های هادی در ۷ روستای خوی
  • ۵۱ واحد مسکونی مقاوم سازی شده روستایی شهرستان گناوه افتتاح شد
  • افتتاح سالن بانوان زرند به زودی
  • خیابان صنعت شهر اندیشه پس از سال‌ها بازگشایی شد
  • بزرگترین پارک جنگلی کوهستانی شمال کشور افتتاح می‌شود
  • پرونده مسکن مهر مِهستان تا تابستان بسته می‌شود
  • افتتاح نمادین پروژه های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
  • افتتاح ۳۰۰۰ مسکن مهر هشتگرد در آینده نزدیک