Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@19:54:19 GMT

کمیته مکان یابی آرامستان های جدید پایتخت تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۲۲۶۸

کمیته مکان یابی آرامستان های جدید پایتخت تشکیل شد

تهران- ایرنا- معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران از تشکیل کمیته راهبری مکان یابی آرامستان های جدید پایتخت به منظور ارائه گزینه های پیشنهادی برای توسعه و بروز کردن آن خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، عبدالرضا گلپایگانی در جلسه بررسی و امکان سنجی توسعه آرامستان در پایتخت با بیان اینکه مکان آرامستان در فرهنگ و زندگی مردم در شهرهای ایران جایگاه خاصی داشته که با ساخت بهشت زهرا (س) در خارج از فضای شهر، این مفهوم دگرگون شده گفت: در تاریخ شهرهای ایران گورستان جزئی از فضای شهر بوده و هر محله برای خود گورستانی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: امروزه باتوجه به الزامات زندگی در تهران و توجه به مسائل رفت و آمد و هویت محله های شهر ، نیاز به مطالعه عمیق و انتخاب گزینه یا گزینه های مناسب برای خاکسپاری در شهر تهران وجود دارد .
معاون شهردار تهران در خصوص آخرین وضعیت و ظرفیت دفن اموات در بهشت زهرا (س) یادآور شد: باتوجه به راهبردهای طرح جامع تهران و مصوبه شورای اسلامی شهر مبنی بر ضرورت مکان یابی برای توسعه آرامستان در پایتخت، مطالعاتی از سوی معاونت های شهرسازی و معماری و خدمات شهری انجام شده که بر این اساس مکان های پیشنهادی جدید در شمال، جنوب و شرق پایتخت برای ساخت آرامستان جدید تهیه شده است.
وی افزود: در این خصوص توسعه اراضی بهشت زهرا(س) از طریق تملک، مطالعات مکان یابی و دفن چند گزینه ای، ساخت آرامستان جدید پیرامون بهشت زهرا (س) در کنار سایر گزینه های پیشنهادی ارائه شده است.
گلپایگانی خاطرنشان کرد: در توسعه فضای کنونی و ساخت آرامستان جدید باید تمامی پیوست های شهرسازی اعم از اجتماعی، خدماتی، زیست محیطی، ترافیکی و سایر عوامل مد نظر قرار گیرد تا مشکلی در این زمینه پیش نیاید.
وی ادامه داد: کمیته راهبری مکان یابی آرامستان های جدید پایتخت پس از انجام مطالعات کارشناسی، گزینه های مناسب را به شورای اسلامی شهر ارائه خواهد داد تا بعد از تأیید شورا برای طی مراحل قانونی به شورای برنامه ریزی استان تهران و شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ارائه شود.
در ادامه این جلسه مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا (س) نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای جبران کمبود قبر در آرامستان بهشت زهرا(س) گفت: با تدابیر جدید مدیریت شهری تا 3 سال آینده مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت و این امر از طریق تدابیر مدیریتی در داخل بهشت زهرا و همچنین زمین‌های خودِ آرامستان حل خواهد شد.
سعید خال افزود: براین اساس باید برای آینده آرامستان جدید پایتخت فکر اساسی شود و با مکان یابی جدید و توسعه زیر ساخت ها، شرایط برای دفن اموات آماده شود.
وی با بیان اینکه تیم کارشناسی در حال مکان‌یابی آرامستان جدید شهر تهران است اظهارداشت: ضوابط مکان‌یابی آرامستان به لحاظ شهرسازی، معماری، جنس خاک، دسترسی‌ها، ترافیک و وزش باد نیاز به کار کارشناسی دارد.
خال با بیان اینکه یکی از نیازهای مدیریت بحران در شهر های کشور ، توجه به فضای آماده برای دفن در حجم بالاست اضافه کرد: در مدیریت جدید شهرداری تهران آماده سازی 25 هزار قبر در دستور کار سازمان بهشت زهرا (س) قرارگرفته و بخش قابل ملاحظه ای از آن آماده شده است.

تهرام/9353//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آرامستان ها جانمايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۲۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایتخت بعدی ایران کدام شهر است؟

حسین ایمانی جاجرمی، جامعه‌شناس درباره کیفیت زندگی در تهران به خبرآنلاین می‌گوید: کیفیت زندگی در شهر تهران کاهش یافته است. ساخت و ساز شهری مبتنی بر طبیعت تهران نیست. رود دره‌ها به‌کانال‌های فاضلاب تبدیل شده است. فضاهای اطراف رودخانه‌های تهران رها شده است. تهران شهر زخمی شده‌ای است که طرح‌های نجات در آن اجرا نشده و طرح جامع اول تهران متوقف شده است. اینجا بزرگراه‌ها ساخته شده اما بدون اینکه بدانند هدف از آن چه بوده است. زمانی هم شهرداری تهران مایل نبوده شهر طرح داشته باشد چون می‌خواسته تراکم فروشی کند. بخش عمده‌ای از مشکلات تهران مربوط به‌همین طرح‌های زخمی شده و رها شده است. الان هم تهران طرح ندارد.

او در پاسخ به این سوال که کدام شهر می‌تواند به جای تهران پایتخت ایران شود، بیان می‌کند: غیرممکن است. شما برای این کار پول ندارید. هر جای دیگر را هم برای پایتخت شدن انتخاب کنید دوباره همین مشکلات در آن تکرار می‌شود.

این کارشناس در خصوص اینکه زمان آقای احمدی‌نژاد کار انتقال پایتخت شروع شد، حتی معاونت‌های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به‌اصفهان و شیراز منتقل شدند، و ادامه آن روند موفق می‌شد، می‌گوید: نه، آن اقدامات پشتوانه مطالعاتی نداشت. ضمن آنکه باید اراده سیاسی کل حاکمیت درباره انتقال پایتخت اجرا می‌شد. دولت به‌تنهایی قادر به‌این کار نیست.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896046

دیگر خبرها

  • مکان یابی ایجاد بازارچه های صنایع دستی بانوان در کشور
  • برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا(س)
  • راه یابی ۵ ملی‌پوش تیراندازی کشورمان به مرحله مقدماتی تفنگ سه وضعیت
  • پایتخت بعدی ایران کدام شهر است؟
  • ۳۰ فروردین؛ دیدار تیم‌های صنعت نفت و پرسپولیس تهران
  • تداوم هوای قابل قبول در پایتخت
  • اطلاعیه سازمان لیگ بسکتبال جهت تشکیل کمیته انضباطی
  • جزییات افزایش هزینه خدمات بهشت زهرا در سال جدید
  • فیلم | کسب و کارهای از یاد رفته | پولسازترین شغل پایتخت
  • هوای پایتخت قابل قبول شد