Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- مدير امور اراضي سازمان جهاد کشاورزي خراسان رضوي گفت: شهرستانهاي مشهد، چناران و بينالود (طرقبه شانديز) داراي بيشترين ميزان تغيير کاربري غيرمجاز زمين هاي کشاورزي در استان مي باشند.

حميد قزاقي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با توجه به اينکه ارزش زمين در حال افزايش است و نگاه اقتصادي به اين اراضي صورت مي گيرد، تخريب و تصرف زمينهاي کشاورزي در حريم شهرهاي ياد شده بيشتر رخ مي دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: پارسال سه هزار و 992 فقره قلع و قمع ساخت و سازها و تصرف هاي غيرمجاز در 289 هکتار اراضي کشاورزي استان انجام شد که در مقايسه با سال 96 حدود 20 درصد کاهش داشت.
وي گفت: براي پيشگيري از بروز اين مشکل دستگاه هاي خدمات رسان بايد در دادن انشعاب آب، برق و خدماتي از اين قبيل به تصرفات غيرمجاز تجديد نظر نمايند تا راه براي تغيير کاربري و استفاده از اين اراضي سخت تر گردد.
قزاقي به هزار و 38 طرح دعوي در زمينه تغيير کاربري و تصرف غيرمجاز اراضي کشاورزي در اين استان اشاره کرد و افزود: عمده اين پرونده ها در محدوده سه شهرستان ياد شده بوده است.
وي اظهار داشت: هرچند اين اداره بضاعت و امکانات کافي براي برخورد با تخلفات در استان را ندارد اما با قدرت و استفاده از 30 يگان گشتي به حفاظت از 2.7 ميليون هکتار اراضي کشاورزي خراسان رضوي پرداخته است.
وي گفت: در هر يک از شهرستانهاي مشهد و طرقبه شانديز با سه يگان گشتي و در چناران با 2 واحد گشت از اراضي کشاورزي اين مناطق حفاظت مي شود.
قزاقي افزود: به نظر مي رسد دستگاه هايي همچون بنياد مسکن، محيط زيست، اوقاف و امور خيريه، آستان قدس رضوي و ديگر مجموعه هاي متولي در عرصه نظارت بر اراضي مي توانند با هم افزايي و بهره گيري از ظرفيت مشترک به نظارت بيشتر و گسترده تر در اين مقوله بپردازند بطوريکه طي تعطيلات نوروزي امسال اين هم افزايي با تجميع يگانهاي گشتي دستگاه هاي ياد شده صورت گرفت.
وي به فعاليت سامانه 131 و دريافت گزارشات تخلف در اراضي کشاورزي اشاره کرد و اظهار داشت: مامورين اين سازمان با دريافت اطلاعات مبني بر بروز تخلفات به محل اعزام شده و از تخريب، تصرف و تغييرغيرمجاز کاربري ها جلوگيري مي کنند.
وي گفت: تشکيل يگان حفاظت از اراضي کشاورزي در استانها در آينده نزديک و فعاليت ويژه آن در مقابله با تصرفات غيرقانوني مي تواند تاثير مهم در مقابله با تخلفات اين حوزه داشته باشد.
* افزايش تخلفات در شهرستان مشهد
مدير جهاد کشاورزي مشهد هم گفت: طي سالهاي 96 و 97 از 150 هزار و 845 متر مربع اراضي اين شهرستان رفع تصرف شده است.
مسعود جوانبخت افزود: طي اين مدت به هزار و 309 پرونده تخلف رسيدگي شده که هزار و 279 پرونده مربوط به مجتمع هاي چند واحدي و 30 پرونده نيز مربوط به ساخت و سازهاي تک واحدي و تک باغ ها بوده است.
وي تعداد پرونده هاي رسيدگي شده در سال 96 را 600 مورد عنوان کرد و گفت: رسيدگي به تخلفات ياد شده در اين شهرستان طي سال 97 افزايش داشته و شمار پرونده هاي تخلفات نيز بيش از 700 پرونده بوده است.
وي اظهار داشت: طي فروردين ماه سال جاري 99 پرونده و در 20 روز ارديبهشت ماه نيز 72 پرونده تخلف در اراضي کشاورزي مشهد مورد رسيدگي قرار گرفت که نشانگر افزايش اين تخلفات در سال جاري نسبت به مدت مشابه پارسال است.
3221 / 6053
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۳۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سید اسماعیل علوی گفت: برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و اجرای حکم تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی سال گذشته ۳۹ فقره تغییر کاریری غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان ساری قلع و قمع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: با قلع و قمع این تغییر کاریری‌های غیرمجاز ۲۲۸ هزار و ۹۷۰ متر مربع به اراضی کشاورزی این شهرستان چرخه تولید بازگشت.

وی با بیان اینکه هرگونه تغییرکاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی ممنوع است، افزود: بر اساس قانون علاوه بر قلع و قمع بنا‌های احداثی با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد.

علوی گفت: ساخت و ساز در زمین‌های کشاورزی، امنیت غذایی را تهدید می‌کند و بهتر است مردم از خرد کردن اراضی زراعی و تبدیل آن به ویلا بپرهیزند و سرمایه خود را هدر ندهند.

دیگر خبرها

  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری و ویلاسازی غیرمجاز در ۵۰ هکتار از اراضی ملی
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان