Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@21:55:27 GMT

شیراز؛ میزبان نخستین جشنواره ملی سینما ادبیات

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۳۰۶۴

شیراز؛ میزبان نخستین جشنواره ملی سینما ادبیات

به گزارش ایكنا از فارس، صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، ۲۲ اردیبهشت در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با بیان اینكه جشنواره ملی سینما ادبیات و شصت و سومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان با عنوان «سروناز» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود، گفت: جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان برای نخستین بار در بخش سینما ادبیات به طور ملی برگزار خواهد شد که پس از ۲۳ سال برای فارس با همت انجمن سینمای جوان رقم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه استان شهریورماه میزبان فیلمسازان و عکاسان ۱۱ استان است، افزود: انجمن سینمای جوان پس از آموزش و تولید به سمت جشنواره‌هایی رفت و تلاش کرده که رویدادهای در بعد کشور با اهداف خود ملی را دنبال کند، به تبع استان‌هایی که توانمندی برگزاری جشنواره دارند آمادگی خود را به ظهور می‌رسانند که استان فارس هم با وجود هنرمندان سینما می‌تواند میزبان خوبی برای این جشنواره‌ها و پیشگام باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ابراز امیدواری کرد: با این رویداد که در شهریورماه در فارس رخ خواهد داد رویدادهای ملی به این استان سرازیر شود.
به گفته سهرابی، برنامه‌های جنبی در رابطه با فیلم و عکس و کارگاه‌های ادبیات و سینما در جریان شصت و سومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان با عنوان «سروناز» برگزار خواهد شد.
سیداحمد احمدی‌زاده، معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس نیز در این نشست خبری برگزاری جشنواره‌های ملی را نمود بارزی از میهمان نوازی شیرازی‌ها توصیف کرد و گفت: با توجه به پیشینه فارس در حوزه‌های فرهنگی و مولفه‌هایی مانند علم و ادب جا دارد در رویدادهای ملی که باید جایش در شیراز باشد این رویدادها بیشتر برگزار شود.
وی ادامه داد: مردم ما با تاثیرپذیری از پیشینه کهن خود همواره نشان داده‌اند در برگزاری رویدادهای ملی به ویژه فرهنگی و هنری توانمند هستند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس به گوشه‌هایی از مهمان نوازی شیرازی‌ها در نوروز ۹۸ و حادثه سیل شیراز اشاره کرد و در ادامه با توجه به میزبانی جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان، گفت: امیدواریم همه دستگاه‌های فرهنگی با این رویداد همکاری لازم داشته باشند و وزارت فرهنگ و ارشاد اعتماد بیشتری به متولیان فرهنگی استان فارس داشته باشد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فرهنگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۳۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادبود کیومرث پوراحمد در خانه سینما

مراسم یادبود کیومرث پوراحمد به مناسبت نخستین سالگرد درگذشت این کارگردان در خانه سینما برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، شانزدهم فروردین‌ماه نخستین سالروز درگذشت زنده‌یاد کیومرث پوراحمد کارگردان مهم و تاثیرگذار سینمای ایران بود که به همین مناسبت قرار است مراسم بزرگداشت و یادبود او برگزار شود.

طبق اعلام روابط عمومی خانه سینما، زمان برگزاری این مراسم روز چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه ساعت ۱۶:۳۰ در سالن سیف‌الله داد (خانه سینما) است.

در این مراسم عباس یاری، ابوالحسن داوودی، محسن امیریوسفی و مازیار فکری ارشاد درباره‌ سینمای کیومرث پوراحمد و میراث او برای سینمای ایران سخن خواهند گفت.

 این برنامه به همت کمیته فرهنگی انجمن نویسندگان و منتقدان سینمای ایران و همکاری انجمن کارگردانان سینمای ایران تدارک دیده شده و ورود برای عموم آزاد و رایگان است.

همچنین اشاره شده این که به دلیل همزمانی سالروز درگذشت فیلمساز با ماه مبارک رمضان، زمان برگزاری این بزرگداشت به تاریخ یاد شده منتقل شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کیومرث پوراحمد؛ مرگ بهاریه‌نویس در بهار «قصه‌های مجید» و غصه‌های ما/ تراژدیِ نوجوانی‌های نزیستۀ دهۀ پنجاه و شصتی‌ها دل نوشته‌ همسر کیومرث پوراحمد : ساعت‌ و تقویم می‌گویند از رفتن تو یک سال گذشته

دیگر خبرها

  • بوستان پرواز میزبان جشنواره گل و گلاب تهران
  • فرزاد موتمن :سینمای ایران نیازمند دگردیسی است/ چرا تنوع ژانر نداریم؟
  • کمک ۴۰۰ میلیون تومانی استانداری جهت بهسازی ساختمان انجمن سینمای جوان
  • سینمای ایران نیازمند دگردیسی است/ چرا تنوع ژانر نداریم؟
  • نقش و اهمیت بانوان در سینمای ایران
  • حضور دو مستندساز هرمزگانی در اولین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
  • برگزاری یادبود کیومرث پوراحمد در خانه سینما
  • یادبود کیومرث پوراحمد در خانه سینما
  • برتری دو مستند چهارمحال و بختیاری در نخستین جشنواره ملی اقوام ایرانی
  • از دستبرد قاچاقچیان به حریم سنگ نگاره‌های برم دلک تا رخنه گیاهان خودرو در درون این اثر تاریخی