Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@12:41:14 GMT

طرز تهیه کبه حلب، یک غذای عربی

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۳۱۰۸

طرز تهیه کبه حلب، یک غذای عربی

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یک غذا با ریشه لبنانی که فوق‌العاده خوشمزه است و به نظر هر سلیقه‌ای آن را می‌پسندد. به این غذا کبه حلب یا کبه برنجی گفته می‌شود. مردم استان خوزستان و عراقی‌های بومی تهران این غذا را درست می‌کنند. توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید این غذا را تهیه کنید، بیشتر از مقدار معمول برای سفره‌تان مدنظر قرار دهید، چون مطمئنا کبه طرفداران زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد لازم:

برنج ایرانی: ٤ پیمانه

آب: ٥ پیمانه

گوشت: ٢٠٠گرم

جعفری خرد و سرخ‌شده: ٤ قاشق غذاخوری

کشمش: ٤ قاشق غذاخوری

گردو: ٤ قاشق غذاخوری

خلال بادام: ٤ قاشق غذاخوری

نمک و زردچوبه: به قدر کافی

پودر فلفل سیاه و قرمز: به قدر کافی

پیاز سرخ‌شده بدون روغن: ٣ قاشق غذاخوری

روغن مخصوص سرخ‌کردن: به مقدار لازم

طرز تهیه:

برنج را با ٥ پیمانه آب و مقداری نمک و زردچوبه در پلوپز بریزید و وقتی کته آماده شد، صبر کنید تا کته کمی سرد شود. در این فاصله گوشت چرخکرده را با نمک و زردچوبه و فلفل سیاه و قرمز و یک عدد پیاز رنده شده با کمی روغن تفت دهید و بعد کمی آب روی آن بریزید تا کاملا بپزد و آب تبخیر شود و شعله را خاموش کنید.

سپس جعفری سرخ‌شده، خلال بادام، کشمش، گردو و پیاز سرخ‌شده را با گوشت مخلوط کنید. کته که سرد شد، با چرخ‌گوشت آن را چرخ کنید، دقت داشته باشید برای تهیه کته از برنج ایرانی استفاده کنید تا پس از چرخ‌شدن چسبندگی خوبی پیدا کند و نیاز به اضافه‌کردن هیچ چیزی (تخم‌مرغ یا آردنخودچی) نداشته باشد.

دست‌ها را مرطوب کنید و یک گلوله از کته چرخ‌شده را بردارید و با کف دست مالش دهید و بعد آن را مانند یک دایره پهن کنید و یک قاشق غذاخوری پر از مایع گوشتی برداشته و وسط آن بگذارید و بعد لبه‌ها را جمع کرده و مانند کوفته فرم دهید و مانند فرم کتلت پهن کنید و در روغن انداخته، سرخ کنید.

برای سرخ‌کردن از حرارت کم استفاده کنید و کمی زردچوبه در روغن بریزید تا کبه‌ها طلایی شود. در این غذا، چون کته و تمام محتویات داخل آن پخته است، نیازی نیست که خیلی سرخ شود، کافیست کبه کمی طلایی و خوشرنگ شود. آن را از روغن خارج و روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافی گرفته شود. اگر این غذا را زیاد سرخ کنید، اطراف آن خشک و شبیه به ته‌دیگ می‌شود، بعد در دیس بچینید و اطراف آن را به دلخواه تزیین کنید و در سر میز غذا با خانواده نوش‌جان کنید.

منبع: روزنامه شهروند

انتهای پیام/

طرز تهیه کبه حلب یا کبه برنجی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آشپزی تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۳۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه بستنی مگنوم خانگی در ۳ طعم مختلف (فیلم)

 

 

 

مواد لازم:   برای بستنی:   6 عدد زرده تخم مرغ   شیر 450 گرم   شکر 150 گرم   به طور مساوی به 3 قسمت تقسیم کنید   مگنوم شکلاتی فندقی:   1/3 سس کاسترد   مقداری دانه وانیل   خامه فرم گرفته (38%) 130 گرم   شکلات تلخ 300 گرم   کره ذوب شده یا روغن گیاهی 30 گرم   مقداری فندق خرد شده   مگنوم ماچا:   1/3 سس کاسترد   ماچا 3 گرم   خامه فرم گرفته (38%) 130 گرم   شکلات سفید 300 گرم   کره ذوب شده یا روغن گیاهی 35 گرم   ماچا 4 گرم   مگنوم سفید تمشکی:   1/3 سس کاسترد   پوره تمشک   خامه فرم گرفته (38%) 130 گرم   شکلات سفید 300 گرم   کره ذوب شده یا روغن گیاهی 35 گرم   تمشک یخ زده خرد شده 5 گرم       منبع : راهنماتو ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکورچ ترکیه ای با ۲۰۰ متر روده و ۲ کیلو گوشت (فیلم) طرز تهیه کروسان خانگی ساده، مرحله به مرحله با تمام نکات (فیلم) طرز تهیه نان خامه‌ای به سبک قنادی با تمامی ترفند‌ها (فیلم)

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم)
  • دومین جشنواره قلیف‌چال در جاجرم
  • چغاله بادام پلو با مرغ یک غذای متفاوت برای فصل بهار
  • طرز تهیه بستنی مگنوم خانگی در ۳ طعم مختلف (فیلم)
  • طرز تهیه کروسان خانگی ساده، مرحله به مرحله با تمام نکات (فیلم)
  • ویژگی‌های یک بشقاب غذای سالم
  • تاثیر بی‌نظیر ماسک آب برنج در جوانی و شادابی پوست
  • طرز تهیه کوکورچ ترکیه ای با ۲۰۰ متر روده و ۲ کیلو گوشت (فیلم)