Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی زندیه وکیلی، پیش از ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک اظهار داشت: بحث حمل و نقل شهری و مطالعات مترو برای اراک، جزو مصوبات هیأت وزیران بوده و مقرر شده بود قسمتی از منابع مالی آن با توجه به مصوبه ابلاغ شده به میزان ۵۰ درصد از محل فروش اوراق خزانه اسلامی صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: باید بندهای مصوبه هیأت وزیران اجرایی می‌شد تا میزان آلودگی اراک کاهش پیدا می‌کرد. حال با انجام نشدن این کار اگر نیاز است باید مصوبه هیأت وزیران مجدد بازنگری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی بیان کرد: دانشگاه اصفهان مطالعات بازنگری طرح حمل و نقل عمومی شهر اراک را طی سال‌های ۸۲ و ۸۶ انجام داده است.

زندیه وکیلی گفت: در ارتباط با بحث ترافیک شهری اراک، همواره موضوع احداث تقاطع‌های غیرهمسطح، گازسوز کردن اتوبوس‌ها، وضعیت ناوگان تاکسیرانی مورد توجه بوده است.

وی افزود: اطلاعات لازم برای سهم بندی آلودگی هوای اراک و مشخص ساختن سهم ترافیک شهری در آن مهیا نیست و لازمه آن بازنگری در طرح جامع می‌باشد و لذا باید سهم بندی را مشاورین انجام دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی اظهار کرد: باید سهم ناوگان حمل و نقل عمومی را در ترددهای شهر اراک افزایش دهیم و بیشترین حمل و نقل عمومی را در مرکز شهر داشته باشیم. البته باید گفت تنها حمایت دولت در ۱۰ سال اخیر مربوط به مترو بوده که با توجه به شرایط موجود امکان اجرای این پروژه وجود ندارد.

زندیه وکیلی بیان کرد: برای ایجاد خطوط حمل و نقل عمومی بی. ار. تی در اراک به خیابان‌های عریض نیاز داریم و امکان ایجاد این خطوط با توجه به عرض کم خیابان‌ها در این شهر امکان پذیر نیست.

کد خبر 4615994

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری مرکزی آلودگی هوای اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۳۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت:‌ مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، عباس علی آبادی امروز در حاشیه جلسه با کمیسیون اصل نود مجلس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بحث ایمنی خودرو‌ها شرایطی برای خودروسازان تعیین کردیم که مهم‌ترین آنها، افزایش مدت گارانتی و انجام تست‌های مربوطه است که مقرر شده بخش خصوصی در زیرساخت‌های این تست‌ها سرمایه‌گذاری کند و همچنین نظارت در این حوزه باید دائمی باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت در استان بوشهر افزایش یابد
  • کتابخانه‌های سیار در کشور توسعه می‌یابد + فیلم
  • ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق
  • پایانه های حمل و نقل عمومی منطقه ۲۲ تجهیز می شوند
  • ◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل
  • کیفیت نان مورد نیاز مردم تویسرکان باید افزایش یابد
  • جابه‌جایی بیش از ۸۹هزار مسافر توسط ناوگان عمومی خراسان جنوبی
  • جا به جایی بیش از ۸۹ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی
  • ساخت و ساز مراکز آموزشی در خوزستان تسریع یابد
  • وزیر صمت:‌ مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد