Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@19:27:36 GMT

کارشناس نظامی لبنانی: امنیت نظامی امارات ضعیف است

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۳۴۷۶

به گزارش فارس، «الیاس فرحات» سرتیپ بازنشسته و کارشناس نظامی لبنان در گفت‌وگویی تلویزیونی با «المیادین» به بررسی حادثه یکشنبه (دیروز) در بندر «فجیره» امارات پرداخت.

وی گفت، با آغاز انتشار تصاویر (از حادثه)  مقامات اماراتی نتوانستند این موضوع را پنهان نگه دارند. علی‌رغم امنیت پلیسی خوب امارات، این حادثه نشان داد امنیت نظامی این کشور در سطح امنیت پلیسی آن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرحات ادامه داد، شرکت بندرهای دبی از مهم‌ترین بندرهای جهان است و امارات پس از این حادثه در تدابیر امنیتی خود تجدیدنظر خواهد کرد خصوصا اینکه خارجی‌های بسیاری مقیم این کشور هستند.

این کارشناس نظامی لبنان گفت: ایران گزینه‌های متعددی برای مقابله با هر مسأله غیرمنتظره‌ای دارد و آمریکا این را خوب می‌داند. واشنگتن می‌داند ایران شبیه هیچ کشور دیگری علی‌الخصوص کره شمالی نیست.

فرحات سپس تصریح کرد: نمی‌توان حضور آمریکا در عراق به علاوه پایگاه‌های این کشور در قطر، کویت، سعودی و ترکیه را دست‌کم گرفت؛ (اما) علی‌رغم سنگین بودن کفه ترازو به نفع آمریکا در موضوع توازن نظامی، ایران گزینه‌های دیگری در اختیار دارد که بارزترین آن بستن تنگه هرمز است.

وی سپس اعلام کرد: ایران قدرت هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی آمریکا و متحدان این کشور و در مقدمه آن اسرائیل را دارد. اگر ایران از ضربه‌ها نجات پیدا نکند مطمئنا دیگران نیز از ضربات ایران نجات پیدا نخواهند کرد. اکنون به دلیل توازن در خسارت‌هایی که به همه طرف‌ها وارد خواهد شد تصمیمی برای جنگ وجود ندارد؛ آمریکا قادر به تحمل هزینه بلند مدت باقی ماندن نظامیانش (در منطقه) و اقدامات نظامی نیست.

وزارت خارجه امارات شامگاه یکشنبه با صدور بیانیه‌ای به وقوع حادثه در بندر فجیره اذعان کرد. وزارت خارجه امارات اعلام کرد: «چهار فروند کشتی تجاری غیرنظامی از ملیت‌های مختلف، بامداد امروز، در نزدیکی آب‌های سرزمینی امارات در خلیج عمان، در ساحل شرقی نزدیک به امارت الفجیره و نزدیک به آب‌های منطقه‌ای و آب‌های اقتصادی امارات، هدف عملیات خرابکارانه قرار گرفت».

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۳۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا و معاون او در مقاله ای که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، درباره به خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی این کشور هشدار دادند.

در مقاله واشنگتن پست به نقل از این دو مقام ارشد آمریکایی آمده است: نیروهای آمریکایی در خارج از کشور در برابر تهدید پهپادهایی که در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند، آسیب‌پذیر هستند. پایگاه‌های نظامی محلی ما نیز تقریباً هیچ حسگر پهپادی ندارند.

این مقامات افزودند: تا کنون چندین پهپاد در حال پرواز بر فراز پایگاه‌های نظامی و تأسیسات هسته‌ای آمریکا شناسایی شده است. ما پهپادهایی را بر فراز پایگاه‌های نیروی هوایی «لانگلی» در ویرجینیا و «وایتمن» در میسوری شناسایی کردیم.

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا و معاون او اذعان کردند که آژانس های امنیتی و نظامی آمریکا اقدامی برای پذیرش مسؤولیت و متوقف کردن این حملات انجام نداده‌اند.

کد خبر 6086234

دیگر خبرها

  • کارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو برد
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • دیدار نخست وزیر قطر با مشاور امنیت ملی امارات در دوحه
  • کنعانی: اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی قانونی و در جهت ایجاد بازدارندگی بود / آمریکا زیر میز دیپلماسی زده نه ایران + فیلم
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه
  • ماموریت چندگانه برای برقراری امنیت پایدار
  • سرزمین های اشغالی؛ میدان آزمایش قدرت نظامی محور مقاومت
  • حادثه اصفهان به قدری کوچک است که در بُعد نظامی قابل مطرح شدن نیست + فیلم