Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، آرکادیوس مولارکزیک، رئیس کارگروه غرامت جنگ جهانی دوم پارلمان لهستان امروز (دوشنبه) گفت به زودی گزارشی منتشر خواهد شد که نشان می‌کند خسارت وارده به این کشور در طول جنگ جهانی دوم حدود یک تریلیون دلار بوده است.

مولارکزیک در این خصوص گفت: «این سندی است که به طور دقیق و کامل تلفات لهستان در جنگ جهانی دوم را ارزیابی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. دولت باید تصمیم بگیرد که با این سند چه کند».

هرچند او رقم دقیق خسارت برآورد شده را ذکر نکرد، اما تایید کرد که این مبلغ بیش از یک تریلیون دلار است. این نماینده پارلمان در ادامه افزود اول ماه سپتامبر آینده هشتادمین سالگرد اشغال لهستان به دست ارتش آلمان در سال ۱۹۳۹ است. او ابراز امیدواری کرد در آن روز دولت لهستان گزارش کمیته را به سمع عموم برساند.

پیش از این نیز یک نماینده دیگر پارلمان لهستان از بی‌توجهی مقامات این کشور برای درخواست غرامت جنگ جهانی دوم از آلمان انتقاد کرده و آن را فضاحت بار خوانده بود.

این درحالی است که آندژی دودا، نخست‌وزیر لهستان، در مصاحبه با یک روزنامه این کشور در اکتبر ۲۰۱۸ اعلام کرد به عقیده او پرونده پرداخت غرامت بسته نشده است.

آلمان بار‌ها و بار‌ها پرداخت غرامت جنگی به لهستان را رد کرده و دلیل آن را چشم‌پوشی قانونی ورشو از گرفتن غرامت در سال ۱۹۵۳ اعلام کرده است.

در اول سپتامبر ۱۹۳۹، آلمان در پاسخ به برافراشته شدن پرچمی دروغین بر فراز یک ایستگاه رادیویی آلمانی با نام «سندر گلیویتز» در روز پیش از آن، آغاز جنگ را اعلام کرد. تنها یک ماه طول کشید که ارتش هیتلر توانست کل لهستان را اشغال کند؛ اما سرانجام این جنگ در ۸ مه ۱۹۴۵ با سقوط برلین به دست سربازان ارتش سرخ شوروی و تسلیم بی‌قید و شرط آلمان پایان یافت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلمان اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۳۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند

به گزارش خبرآنلاین «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنرانی که در جلسه عمومی پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ فرانسه داشت، با اشاره به اینکه قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از ۱۱۰ هزار شهید و زخمی فراتر رفته، اظهار کرد: می‌توانیم بگوییم بیش از ۶۰ درصد از زیرساخت‌های غزه آسیب دیده و ۳۵ درصد از آنها کاملا ویران شدند.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار کرد: شهرهای غزه بیش از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند.

به نقل از ایسنا بورل با اشاره به کشته شدن ۲۴۹ تن از نیروهای امدادگر و حدود ۱۰۰ خبرنگار طی حملات رژیم صهیونیستی به غزه، گفت: اسرائیل باید به قوانین بین‌المللی احترام گذاشته و تدابیر موقت دیوان بین‌المللی دادگستری را اجرا کرده و حفظ جان تمامی غیرنظامیان را تضمین کند.

دیوان بین‌المللی دادگستری در واکنش به پرونده‌ای که کشور آفریقای جنوبی در تاریخ ۲۹ دسامبر ۲۰۲۳ علیه رژیم صهیونیستی ارائه کرد، در تاریخ ۲۶ ژانویه ۲۰۲۴ به رژیم صهیونیستی دستور داد اقداماتی را برای جلوگیری از وقوع کشتارهای جمعی در حق فلسطینی‌ها و بهبود شرایط انسانی در نوار غزه در پیش بگیرد.

۲۸ مارس گذشته دیوان بین‌المللی دادگستری در پاسخ به درخواست دوم آفریقای جنوبی، حکمی با تدابیر موقت جدید صادر کرد که در آن از رژیم صهیونیستی خواست تمامی اقدامات لازم و موثر را بدون تاخیر در تضمین تامین کمک‌های بشردوستانه لازم به غزه در پیش بگیرد.

بورل درباره حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به شهر رفح که ۱.۴ میلیون آواره فلسطینی در آنجا هستند، گفت: این اقدام پیامدهای فاجعه‌باری خواهد داشت.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه نیز تاکید کرد: اسرائیل باید به قطعنامه شماره ۲۷۲۸ شورای امنیت که در آن خواسته شده کمک‌های بشردوستانه به شکل کامل به غزه ارسال شوند، پایبند باشد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898943

دیگر خبرها

  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • ابعاد ورشکستگی رژیم صهیونیستی در نتیجه جنگ غزه
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند
  • بورل اوضاع غزه بدتر از ویرانه‌های آلمان در جنگ جهانی
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • بورل: کل خسارت مادی به غزه بیش از ۹۰ میلیارد دلار است
  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  • مشاور عضو پارلمان اروپا به ظن جاسوسی برای چین بازداشت شد
  • مدیر بندر ایلات: هر ماه میلیون‌ها دلار خسارت می‌دهیم