Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@01:59:21 GMT

واکنش‌های عربی به انفجارها در بندر الفجیره

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۴۱۵۵

به گزارش اکوفارس به نقل از رویترز، «عبداللطیف الزیانی» دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شورا، «عملیات خرابکارانه» در آب‌های منطقه‌ای امارات، که طی آن تعدادی نفتکش غول‌پیکر هدف قرار گرفتند، محکوم می‌کند.

الزیانی گفت: «چنین اقدامات غیرمسئولانه می‌تواند به تنش و درگیری‌ها در منطقه دامن بزند و منافع ملت‌ها را در معرض خطری بزرگ قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

پیش از این نیز، «فالح الفیاض» با اذعان به این‌که روز یکشنبه برابر با 12 مه 2019 دو نفتکش سعودی نیز هدف «عملیات خرابکارانه» در بندر الفجیره قرار گرفتند، اظهار داشت این حمله تهدیدی علیه آزادی دریانوردی و امنیت انتقال نفت برای مصرف‌کنندگان در سراسر جهان است.

وزارت خارجه مصر نیز در بیانیه‌ای، با «شدیدترین عبارات» عملیات خرابکارانه علیه چهار کشتی امارات را محکوم کرد و اظهار داشت، هر گونه اقدامی علیه امنیت ملی امارات چه در مرزهای دریایی و زمینی محکوم است.

بحرین نیز «عملیات خرابکارانه» علیه کشتی‌های تجاری در نزدیکی آب‌های منطقه‌ای امارات در خلیج عمان را محکوم کرد و آن را «اقدامی مجرمانه و خطرناک» خواند.  وزارت خارجه بحرین در بیانیه خود تأکید کرد جامعه جهانی باید برای تضمین امنیت دریانوردی و مقابله با این دست تهدیدات علیه صلح جهانی وارد عمل شود.

وزارت خارجه اردن نیز در بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن انفجارها در بندر الفجیره، همبستگی خود را با امارات اعلام کرده است.

 طبق این گزارش، روز گذشته وزارت خارجه امارات متحده عربی در بیانیه‌ای، از عملیات خرابکاری علیه 4 کشتی این کشور در بندر الفجیره خبر داد و اعلام کرد، این حادثه در منطقه سوخت‌گیری تانکرهای نفتکش در نزدیکی قلمروی امارات در دریای عمان و در نزدیکی تنگه هرمز رخ داده است، منطقه‌ای که یک گذرگاه اصلی برای صادرات این کشورهای سرشار از نفت است.

وزارت خارجه امارات افزود، انجام این خرابکاری علیه کشتیهای تجاری و غیرنظامی و تهدید امنیت و جان خدمه و کارکنان این کشتی‌ها یک «روند جدی» بوده است.

امارات تا کنون کسی را به خاطر این عملیات متهم نکرده است و جزئیاتی درباره خسارات به کشتی‌ها و ملیت این کشتی‌ها ارائه نکرده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۴۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش طالبان به کشف گورهای جمعی در خان یونس

وزارت خارجه حکومت طالبان در واکنش به کشف گورهای دسته‌جمعی در فلسطین ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، تصریح کرد کابل از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کند.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه حکومت طالبان در بیانیه‌ای به کشف گورهای دسته‌جمعی در محوطه بیمارستان «ناصر» در شهر خان یونس فلسطین واکنش نشان داد.

در این بیانیه وزارت خارجه حکومت طالبان آمده است: پیدا شدن اجساد شهدا از محوطه این بیمارستان که در میان‌شان زنان و کودکان نیز هستند، بیانگر مظلومیت مردم بی‌دفاع فلسطین، عدم پایبندی رژیم اشغالگر صهیونیستی به قوانین و مقررات بین‌المللی و همه ارزش‌های انسانی و بی‌تفاوتی و چشم‌پوشی جامعه بین‌الملل به جنایات هولناک رژیم غاصب صهیونیستی است.

وزارت خارجه حکومت طالبان ضمن محکومیت این جنایات تصریح کرد افغانستان از مبارزه حق‌طلبانه مردم فلسطین حمایت کرده و از انسان‌های آزاده در سراسر جهان می‌خواهد تا برای جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی تلاش کنند.

پیش از این نیز «هبت‌الله آخندزاده» رئیس طالبان در پیامی درباره فلسطین گفته بود: «قضیه فلسطین، قضیه تمام امت اسلامی می‌باشد، ما بار دیگر تجاوز و اشغالگری اسرائیل بر غزه را شدیداً محکوم می‌کنیم».

وی تاکید کرده بود: «ما از تمام کشورهای اسلامی حتی جهان می‌خواهیم که هرچه زودتر دست ظلم رژیم اسرائیل را کوتاه سازند تا در آنجا تجاوز پایان یابد، به ویژه امت اسلامی مسئولیت دارد که از داعیه فلسطینیان مظلوم حمایت کامل نماید و با یک صدا در محدوده امکانات خویش در کنار فلسطینی‌ها بایستند».

آخندزاده اعلام کرده بود: جای تأسف است که مدعیان حقوق بشر جهان، نظاره‌گر ظلم بر فلسطین هستند و تاکنون هیچ جناح بین‌المللی گام عملی در راستای توقف این ظلم‌ها برنداشته و مسئولیت خویش را در قبال این اندوه بزرگ ادا نکرده است.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش طالبان به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • افغانستان جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان ناصر را محکوم کرد
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • اسرائیل؛ اسم رمز سکوت تاریخی اعراب!
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به شایعات «سلاح هسته‌ای»: در دکترین نظامی‌مان نیست | فیلم
  • واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به حادثه اصفهان
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه