Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-19@10:10:08 GMT

رییس قوه قضاییه: نه مذاکره می‌کنیم و نه تسلیم می‌شویم

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۴۳۶۱

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه همه قوا و دستگاه ها از اختیارات کافی برخوردار هستند، بهبود وضعیت معیشت مردم را در گرو کنشگری فعال مسئولان و کارگزاران نظام دانست و گفت: لازم است وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و سازمان تعزیرات حکومتی، اقداماتی عاجل برای کنترل بازار صورت دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش میزان، سیدابراهیم رئیسی در جلسه مسئولان عالی قضایی، ماه مبارک رمضان را ماه عبادت، کسب معنویت، خودسازی و توجه به وجود مقدس پروردگار متعال برشمرد و تصریح کرد: همه آنچه در لحظات معنوی این ماه بزرگ بر انسان تکلیف شده، برای خودسازی و کسب تقوای الهی است که این تقوا، انسان را در مقابل همه هجمه‌های شیاطین صیانت می‌کند و موجب تقویت مقاومت انسان در برابر انواع هواهای نفسانی و مشکلات می‌شود.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای تقویت اراده است، افزود: آنچه امروز پیش روی ماست، جنگ اراده هاست. اراده‌هایی با اتصال به خدا و ارزش‌های الهی، راه ایستادگی و مقاومت را طی می‌کنند و اراده‌هایی نیز با فزون خواهی، استکبار و فتنه انگیزی در صدد پیشبرد اهداف شیطانی خود هستند، اما تردیدی نداریم که پیروز این میدان، اراده‌های متصل به خدا خواهند بود.

پیروزی ملت ایران در گرو مقاومت و اعتماد به داشته‌های خود است

رئیسی با اشاره به پیروزی‌های مردم غزه و یمن با دستان خالی در برابر رژیم صهیونیستی، آل سعود و آمریکا و به استیصال کشاندن حکومت‌های مستکبر اظهار کرد: آنچه امروز با آن مواجهیم، شیطنتها، فتنه‌ها و جنگ اقتصادی، روانی و سیاسی است که دشمن به راه انداخته و در مقابل این اقدامات خصمانه، آنچه موجب پیروزی ملت بزرگ ایران خواهد شد، نه مذاکره، نه تسلیم و نه پیام‌های نادرستی است که متضمن هر گونه عقب نشینی یا استقبال از مذاکره با متجاوزان به حقوق مردم باشد بلکه پیروزی ما صرفا در گرو همان آموزه‌های والایی است که از معلم بزرگ خود حضرت امام خمینی (قدس الله نفسه الزکیه) و رهبر بصیر و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای (حفظه الله تعالی) در طول ۴۰ سال گذشته آموخته ایم و آن چیزی نیست جز ایستادگی، مقاومت، اتکال به خدا، اعتماد به داشته‌های مادی و معنوی و در یک کلام، اعتقاد عمیق به شعار راهبری «ما می‌توانیم».

کنشگران فعال، پیروز میدان مشکلات امروز خواهند بود

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه با اراده پولادین می‌توانیم بر اراده پلید دشمن فائق بیاییم، این امر را در گرو دارا بودن حضور فعال مردم و مسئولان و دوری از حرکت‌های منفعلانه دانست و خاطرنشان کرد: امروز، کنشگران فعال در این میدان پیروز خواهند بود. با اتمام حجت مقام معظم رهبری به همه مسئولان نظام، روسای قوا و کارگزاران کشور به ویژه در حوزه‌های اقتصادی، میدان حاضر، میدان عمل و اجراست و هیچ بهانه‌ای پذیرفته نیست.

مقام معظم رهبری بر همه قوای کشور اتمام حجت کردند و اختیارات کافی را داده اند؛ امروز نوبت مسئولین است

رئیسی افزود: همه قوا، دستگاه‌ها و مسئولان از اختیارات کافی و قانونی برای انجام وظایف خود برخوردار هستند و کوچکترین سستی در عمل به تکالیف نباید وجود داشته باشد. در همین راستا، اولویت اصلی تلاش در جهت بهبود وضعیت معیشت مردم است. لازم است وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و سازمان تعزیرات حکومتی، اقداماتی عاجل برای کنترل بازار صورت دهند تا دست سوداگران برای بازی با معیشت مردم، باز نباشد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه بحمدالله کشور ما از نظر منابع مادی و معنوی هیچ کمبودی ندارد، مدیریت و کنترل منابع را امری ضروری برای ساماندهی به وضعیت اقتصادی دانست و تصریح کرد: انتظار مردم از مسئولان نظام، کنشگری فعال در عمل به وظایف قانونی است. مجموعه دستگاه قضایی نیز قطعا تمام تلاش خود را برای گره گشایی از کار مردم به کار می‌گیرد و به وظایف خود به بهترین نحو عمل خواهد کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: رئیسی مذاکره برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۴۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور مهم اژه ای به مسئولان قضایی

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین،‌ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست فصلی اعضای شورای‌عالی قوه قضاییه با روسای کل دادگستری و دادستان‌های مراکز استان‌ها گفت: در تنظیم و تدوین سند تحول قضایی جدید که اخیراً ابلاغ شده، از نقطه‌نظرات نخبگان و صاحب‌نظران در داخل و خارج از قوه قضاییه بهره گرفته شده است.

رئیس قوه قضاییه افزود: به نظارت سیستمی اکتفا نکنیم. حضور یافتن در برخی حوزه‌ها در نظارت بسیار موثر است.

وی ادامه داد: سرکشی به زندان‌ها بسیار مفید بوده، برای قاضی و بازپرس حضور در زندان مفید است. می‌تواند مشاهده کند حکمی که صادر کرده چه آثاری داشته است.

اژه ای گفت: مرکز امور وکلا و کارشناسان بسیار فعال شده است. اگر حرف و درد مردم را مستقیم بشنویم مخصوصا در مساجد آثار و برکات فراوانی دارد.

کد خبر 845389 منبع: میزان برچسب‌ها خبر ویژه قوه قضائیه غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای

دیگر خبرها

  • رییس قوه قضاییه: ما نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین در کف خیابان را کیفر کنیم
  • کنایه رئیسی به برجام ۲ و ۳ در دیدار با مردم شاهرود
  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضائیه خطاب به مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور 
  • دستور اژه‌ای به مسئولان قضایی کشور درباره امنیتِ روان مردم
  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضاییه خطاب به کلیه مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور/ با مسدودسازی کد ملی، زندگی فرد را فلج می‌کنیم!/ انتقاد از وثیقه‌های سنگینی که با جرم متناسب نیست/ افراد در فرودگاه متوجه نشوند که ممنوع‌الخروج هستند/ به دریافت عوارض آلایندگی اهتم
  • دستور مهم اژه ای به مسئولان قضایی
  • دستور رئیس دستگاه قضا برای تحکیم آرامش و امنیت مردم
  • دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش و امنیت مردم
  • مسئولان قضایی در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم تدابیر مقتضی را اتخاذ کنند
  • مذاکره پرسپولیس با یک مربی برای فصل بعد!