Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@09:46:32 GMT

فراخوان سی و یکمین جشنواره استانی تئاتر بوشهر منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۴۵۱۶

فراخوان سی و یکمین جشنواره استانی تئاتر بوشهر منتشر شد

بوشهر-ایرنا- فراخوان سی و یکمین جشنواره استانی تئاتر بوشهر روز دوشنبه در آیینی از سوی دبیرخانه این جشنواره منتشر شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این آئین گفت: جشنواره تئاتر استانی با همکاری این اداره کل، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر در ٢ بخش صحنه ای و خیابانی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فاطمه کرم پور بیان کرد: بخش صحنه ای جشنواره با هدف ارتقای سطح کیفی آثار و ارتباط موثر تماشاگران با آثار نمایشی برگزار می شود.
وی بیان کرد: گروه های شرکت کننده باید از آبان ماه 93 تا شهریور 97 آثار خود را با مجوز 'شورای نظارت بر تئاتر' در سطح استان روی صحنه برده باشند.
کرم پور یادآور شد: گروه هایی که از آبان ماه 97 تا خرداد 98 نمایش های خود را روی صحنه برده اند تا ١٧ تیر سال جاری فرصت دارند تقاضای حضور در جشنواره را در دبیرخانه ثبت کنند.
وی اظهار کرد: گروه هایی که از تیر تا آخر شهریور 98 نمایش های خود را روی صحنه ببرند تا پنجم مهرماه سال جاری فرصت ثبت تقاضای حضور در جشنواره دارند.
کرم پور یادآور شد: نمایش های ارائه شده برای حضور در جشنواره استانی باید ایرانی و نباید در هیچ جشنواره ای شرکت کرده باشند.
وی افزود: به نمایش های منتخب برای حضور در جشنواره تئاتر استانی کمک هزینه اجرا پرداخت می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: دبیرخانه جشنواره بخش خیابانی را با همکاری و همراهی معاونت امور اجتماعی استانداری و نهادهای مختلف فرهنگی با رویکردهای شهروندی (حق و حقوق شهروندی، نقش شهروندان در اداره شهر، بهبود وضعیت شهری و نقش مردم در حفظ بافت قدیم) و آسیب های اجتماعی (پیامدها و راه های پیشگیری از وقوع آن) برگزار می کند.
کرم پور عنوان کرد: نمایش های پذیرفته شده علاوه بر حضور در جشنواره تئاتر استانی باید بر اساس برنامه ریزی دبیرخانه جشنواره در نقاط مختلف استان اجرا شوند.
وی گفت: ستاد برگزاری جشنواره هیچ تعهدی برای حضور آثار برگزیده این بخش در جشنواره های کشوری ندارد از این رو گروه های خیابانی باید به طور مستقیم در جشنواره های تئاتر خیابانی مریوان و فجر شرکت کنند.
کرم پور یادآور شد: مهلت ثبت تقاضای آثار صحنه ای مرحله اول ١٥ تیر و مرحله دوم پنج مهر و مهلت ثبت تقاضای آثار خیابانی نیز پایان مرداد سال جاری است.
وی گفت: بازبینی آثار هر دو بخش نیمه دوم مهر و برگزاری جشنوار نیز در آبان ماه سال جاری است.
7212/6047/6045

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي تئاتر جشنواره فراخوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۴۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«کالبو» آماده نمایش شد/ حضور «تنگه» در جشنواره فرانسوی

به گزارش خبرگزاری مهر، فیلم کوتاه «کالبو» به‌نویسندگی و کارگردانی سامان پهلوان و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران-دفتر کرمان و میثم جمالی آماده‌ نمایش شد.

سامان پهلوان که پیش از این، نمایش‌ «دو به دل» را در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را روی صحنه برده و چهار اثر دیگر نیز را کارگردانی کرده است، به‌تازگی ساخت اولین فیلم کوتاه خود با عنوان «کالبو» را به تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان کرمان و میثم جمالی، به پایان برده است.

در خلاصه‌ داستان «کالبو» آمده است: «اگه نگی، ترسُ توی دلت زنده نگه داشتی …».

عواملِ نخستین ساخته‌ سامان پهلوان عبارت‌اند از: مشاورین پروژه: محمد رحمتی و علی علیزاده، مدیر فیلم‌برداری: ادیب سبحانی، مدیر صدابرداری: هادی معنوی‌پور، تدوین: پویان شعله‌ور، آهنگساز: مسعود سخاوت‌دوست، طراحی و ترکیب صدا: زهره علی‌اکبری، طراح صحنه: سعید حسنلو، طراح لباس: سروناز امیدی، طراح گریم: زهرا امرالهی، طراح جلوه‌های ویژه بصری: محمد کشاورز خمسه، اصلاح رنگ و نور: فربد جلالی، منشی صحنه: سارا عبدالهی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: یاسمن بخشی، مدیر تولید: علی شرفی، عکاس: سارا جاهدنیا، استوری بورد: مریم شریفی‌راد.

شادی کرم‌رودی، شیرین آقاکاشی، کیانا منتجبی، ساقی عطایی، مطهره موسوی، ساناز دانشفر، حسن حسینیان و سجاد مروتی بازیگران این فیلم هستند.

حضور «تنگه» در جشنواره فرانسوی

سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کورت کورت فرانسه، میزبان فیلم کوتاه «تنگه» به‌نویسندگی و کارگردانی مقداد جلالی خواهد بود. این رویداد فرهنگی و هنری از مهم‌ترین جشنواره‌های فیلم کوتاه کشور فرانسه است که با هدف گسترش زبان سینمایی، نمایش آثار آینده‌نگر و انتخاب برترین فرم‌های بصری معاصر، هر ساله با حضور بیش از ده هزار مخاطب علاقه‌مند به هنر و سینما، در ناحیه پنتان شهر پاریس برگزار می‌شود.

«تنگه» با تکیه بر رئالیسم جادویی و خلق موتیف‌های بصری، روایتی است از دو پسر نوجوان، که از راهی غیرمعمول برای کسب ثروت تلاش می‌کنند.

بابک کریمی، صمد آذرخش، سینا ابراهیمی و نیکان جعفرآقایی بازیگران این فیلم هستند.

این اثر پیش از این، تجربه حضور در چهل و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو، چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فلیکرز رود آیلند آمریکا، هفتاد و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم سالرنو، بیست و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم داکا، بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم زوم زبلیزنیا لهستان و بیست و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم مستقل رم را بدست آورده است.

سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوت کورت به دبیری ماتیو آمالریک بازیگر و کارگردان فرانسوی، از ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ با حمایت وزارت فرهنگ، مرکز ملی سینمای فرانسه (CNC) و انستیتو فرانس به مدت ۱۰ روز برگزار خواهد شد.

برخی عوامل این فیلم عبارت‌اند از: مقداد جلالی (نویسنده و کارگردان، وحید ابراهیمی مدیر فیلمبرداری، مهدی افروغ تدوین، ستار اورکی موسیقی، فرخ فدایی مدیر صدابرداری، زهره علی اکبری طراحی و ترکیب صدا، آبتین برقی طراح صحنه و لباس، عبدالله صفدری گریم، کامران سحرخیز/ استودیو روشنا جلوه های بصری و کامپیوتری،‌ عبدالله بیگی دستیار و برنامه‌ریز، زینب خدیوی، مرضیه عطاالهی و ابوالفضل صاحبی دستیاران کارگردان، هما بذرافشان طراح پوستر، سید عبدالله تقوی و مبین جلالی عکاس، امیر صادقی مدیر تولید، بهمن صدیق مدیر تدارکات، احسان معماریان نماینده سرمایه گذار، پخش بین‌الملل استودیو لارج فرمت.

این اثر از تولیدات مستقل سینمای کوتاه ایران بوده و در شهرستان‌های شاهرود، دامغان و میامی با همیاری انجمن سینمای جوانان ایران-دفتر شاهرود تولید شده است.

کد خبر 6084231

دیگر خبرها

  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  •  منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می آید
  • منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می‌آید
  • «یاخته» منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می‌آید
  • یک اردیبهشت بی‌بدیل
  • «کالبو» آماده نمایش شد/ حضور «تنگه» در جشنواره فرانسوی
  • فراخوان بیستمین جشنواره فیلم کوتاه «نهال» منتشر شد
  • اعلام جدول اجرای عموم نمایش‌های منتخب خیابانی تئاتر رضوی
  • اجرای نمایش «جنگ و صلح» در جشنواره تئاتر «مونو دراما» تونس