Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@23:37:32 GMT

برداشت ازگيل از باغ هاي جهرم 1560 تن پيش بيني شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۴۷۵۷

برداشت ازگيل از باغ هاي جهرم 1560 تن پيش بيني شد

خبرگزاري آريا - شيراز-ايرنا- رئيس اداره جهاد کشاورزي شهرستان جهرم گفت: برداشت ازگيل از 130 هکتار از باغ هاي اين شهرستان آغاز شده و پيش بيني مي شود تا نيمه نخست خرداد ماه 98 که اين روند ادامه دارد، يک هزار و 560 تن محصول برداشت و به بازار مصرف عرضه شود.

محمدرضا شهابي، دوشنبه در گفت و گو با ايرنا با اشاره به اينکه متوسط برداشت محصول ازگيل در شهرستان جهرم در هر هکتار 12تن است، بيان داشت: 120 هکتار از باغ هاي توليد ازگيل به بخش خفر اين شهرستان تعلق دارد و بيشترين ميزان توليد اين محصول متعلق به اين بخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: به سبب بارش تگرگ‌ در چند هفته‌ گذشته در بخش خفر، ميزان برداشت اين محصول در اين بخش نسبت به سال‌هاي گذشته کاهش يافته است.
به گفته شهابي، هر کيلو ازگيل به بهاي 300 هزار تا 500 هزار ريال در بازار به فروش مي رسد و محصول شهرستان جهرم به شهرهاي شيراز، تهران و اصفهان نيز ارسال مي شود.
ازگيل ميوه‌اي سرشار از مواد مغذي مانند، پتاسيم، منيزيم، منگنز، روي و آهن است و براي درمان بسياري از بيماري‌ها از جمله سنگ کليه، فشارخون و التهاب‌هاي روده‌اي کاربرد دارد.
شهرستان جهرم در فاصله 193کيلومتري جنوب شرقي شيراز قرار دارد.
9910 /6118
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۴۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مدیرجهاد کشاورزی سرپل‌ذهاب در این مراسم گفت :  ۲۰۰هکتار باغ گوجه سبز در شهرستان وجود دارد که پیش بینی می شد 5تن در هر هکتار برداشت شوداما به دلیل خسارات باد و طوفان بین ۶۰ تا ۷۰ درصد تولید محصول در این باغات کاهش یافت .
مهندس بهرامی  با اشاره به نقش این محصول در اشتغالزایی شهرستان افزود  : در زمان برداشت این محصول برای قریب به ۲۰ هزار نفر روز از کارگران فصلی در زمینه برداشت ، بسته بندی و حمل و نقل در شهرستان اشتغالزایی خواهد شد .
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ادامه داد : تولید این محصول برای قریب به ۵۰۰ نفر در این دو روستا بصورت ثابت و پایدار شغل ایجاد شده است .
وی تصریح کرد : این محصول امروز در یک بسته بندی  جدید  برای عرضه در بازار به استانهای تهران ، همدان ، تبریز ، اهواز و ... ارسال می شود و به دلیل نوبرانه بودن آن از قیمت بالا و خوبی برخوردار است .
باتوجه به اینکه سرپلذهاب یک شهرستان گرمسیری است امکان پرورش محصول گوجه سبز در آن وجود ندارد اما وجود دوروستای پیران و کلاهمال در یک ریز اقلیم بین کوههای رشته کوه زاگرس و عبور رودخانه از منطقه باعث یک آب و هوای بسیار خوب برای باغات گوجه سبز در این دوروستا شده است .

دیگر خبرها

  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • پیش‌بینی برداشت دانه‌های روغنی در کنگاور بیش از چهار هزار تن است
  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • برداشت گندم و جو در گناوه/ وضعیت محصول در دیم‌زارها مطلوب نیست
  • پیش بینی برداشت بیش از یک میلیون تن چغندر قند در خوزستان