Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدهادی میرحسینی گفت: امروز همه دشمنان به خوبی به توانمندی های دفاعی و نظامی ایران آگاه هستند و خوب می دانند که کوچکترین خطای راهبردی را با طوفان پاسخ خواهیم داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرلنده، سیدهادی میرحسینی در گفت وگو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: امروزه قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی به بالاترین سطح خود رسیده است به طوری که تمام نظام های جهان در معاهدات و معادلات خود جایی برای ایران محفوظ می گذارند چرا که ایران نقش تعیین کننده ای در منطقه خاورمیانه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: القای جنگ با ایران در شرایطی که همه چیز خاورمیانه روی ماشه نیروهای مسلح ایران است و امریکایی ها به خوبی دست به اسلحه شدن ایران را در مبارزه با نیروهای تربیت شده خود یعنی داعش در سوریه و عراق به عینه مشاهده کردند یک بلف توخالی است.

 

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: سال های سال است که امریکا با اعزام ناوهای جنگی خود به خلیج فارس در پی ایجاد رعب و وحشت در منطقه به خصوص ترساندن ایران است که نیروهای سپاه پاسداران به خوبی با دستگیری ملوانان انگلیسی وامریکایی به خوبی ضرب شصت خود را در خلیج فارس برای همه جهانیان به نمایش گذاشتند.

 

وی تاکیدکرد: در همین مسئله دستگیری ملوانان نظامی امریکایی در خلیج فارس تمام دنیا از اقتدار دفاعی ایران به خصوص نیروی دریایی سپاه شوکه شده بود که حتی خود امریکایی ها نیز این اقتدار را نشانه آمادگی 100درصدی ایران برای مقابله با هرگونه تهدید ارزیابی کردند.

 

میر حسینی اظهارکرد: متاسفانه سناریوی برخی خودفروخته های داخلی مبنی بر ایجاد رعب و وحشت در دل مردم برای ترس از جنگ با امریکا و سایر کشورها در منطقه نشان از ناتوانی و نادم بودن تفکرات مقاومت و روحیه جهادی آنان است چرا که ناتوانی خود را در اداره امور کشور در پشت چنین مسائلی مخفی می کنند.

 

وی تاکیدکرد: لازم است این مسئولان خوب بدانند که مسئولان نظامی و نیروهای مسلح ما تحت زعامت فرمانده کل قوا به خوبی موقعیت شناسی و آمادگی توان رزمی خود را می دانند و هرکجا لازم شد به موقع از توانمندی خود بدون شک استفاده خواهند کرد ولی شمای که پشت خیلی از جریانات سیاسی هستید که اینگونه فشار برگرده مردم سوار است باید فکر کار خودتان را کنید.

 

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: امروز مردم ما به خوبی می دانند که القاء جنگ نظامی، یک جنگ روانی فریبنده از سوی دشمن و برخی عوامل داخلی است که مردم  جنگ اقتصادی  را به فراموشی بسپارند.

 

وی خاطرنشان کرد: تفکر غربی برخی مدیران در بدنه ارشد مسئولیتی و ناکارآمدی آنان در مدیریت معیشت و تنظیم بازار و یک کلام جنگ اقتصادی باعث شد که مردم  تحت فشار ناکارآمدی آنان قرار بگیرند.   

 

میر حسینی گفت: برجام یک معاهده بین المللی بود ولی وقتی امریکا و ترامپ با هدف اجرای عملیات روانی بزرگ با توجه به دعواهای سیاسی داخلی امریکا از آن خارج شد شائبه اینکه ترامپ جنگ می خواهد نه برجام در ذهن ها حاکم شد که متاسفانه برخی ها در این سال خروج امریکا از برجام نیز دلشان به طور کل خالی شد.

  

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: همان طوری که مقام معظم رهبری فرمودند: اگر دشمن یک بزند ده تا خواهد خورد، لازم است به همه کسانی که از امریکا ترس دارند برسانیم که زمان بزن در رو گذشته است امروز ایران در بالاترین سطح آمادگی دفاعی است و مطمئن باشید کوچکترین خطای راهبردی را با طوفان پاسخ خواهد داد.

 

وی تاکیدکرد: سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز دیروز در مجلس شورای اسلامی به خوبی و به درستی مواضع سپاه را در برابر هرگونه تهدید و جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران برای نمایندگان مردم در مجلس تبین و تشریح کرده است که مجلس نیز از مواضع مقتدرانه سپاه حمایت کرده است.

   

میر حسینی گفت: اجرای عملیات روانی در قالب های مختلف اعم از جنگ نظامی، تحریم، معیشت مردم و هزارا برنامه دیگر بدون شک ماحصل ماه ها کار عملیات روانی است که بند به بند از سوی دشمن در حال اجرا است و بهتر است همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند: همه باید آرایش جنگی بگیریم در همه موارد باید این آرایش را به درستی بگیریم تا همانند 40سال گذشته از مقطع زمانی خاص همانند گذشته به سلامت عبورکنیم.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۴۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرق: هیبت اسرائیل در حماسه حمله ایران فرو ریخت

پیش‌فرض‌های اسرائیل مبنی بر این که ایران در «بن‌بست ترس» افتاده و حمله نمی‌کند و اینکه گنبد آهنین نفوذناپذیر است و هراس اسرائیلی را می‌کاهد، با پاسخ موشکی ایران فرو ریخت.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: روزنامه شرق نوشت: تحلیل پاسخ موشکی ایران به اسرائیل از منظر «تئوری ترس و تصمیم» آموزنده است. «گذر از آستانه ترس» مهم‌ترین جنبه مواجهه ایران و اسرائیل بود. ترس، بن‌بستی روانی است و گیر افتادن در آن، گام اول و آخر شکست است. این ترس‌ها هستند که با هم می‌جنگند؛ در فضای «پیشاجنگ» آنکه بترسد، می‌بازد. البته هراس از گسترش درگیری حکیمانه است و «آستانه ترس» و «آستانه غرور» نباید یکی شود. اکنون این اسرائیل است که پشت خط ترس ایستاده است. حتی اگر عملیاتی هم در ایران انجام دهد، باز هم کار از کار گذشته است. فرمول ساده است. تاکنون دو پیش‌فرض وجود داشت که هر دو به هم ریخت: یکی اینکه ایران در «بن‌بست ترس» افتاده و حمله نمی‌کند و دوم اینکه گنبد آهنین (با همه هزینه‌هایی که برایش انجام شده) نفوذناپذیر است و هراس اسرائیلی را می‌کاهد؛ اما پاسخ ایران از نظر روش، معنی‌دار بود. هم زد و هم نشان داد که جنگ نمی‌خواهد. «نه از بهر پیکار پتیاره (زشتی) کرد». نفوذ هر تعداد موشک از گنبد آهنین می‌تواند هم برای اسرائیل و هم برای شرکای غربی فاجعه‌بار باشد.

اولاً مشکل اسرائیل این است که به لحاظ سرزمینی بسیار کوچک است و ثانیاً هیمنه به‌هم می‌ریزد. پاسخ ایران از جنبه‌های نظامی، تخریبی یا کشتاری موضوعیت نداشت؛ اما از نظر روانی یک مانور رسانه‌ای-نظامی بود. گویی نمادهایی از گذشته دور تاریخ ایران را نظاره می‌کنید. این تصویرسازی «ایرانی» را مرور کنید: به همه اعلام می‌کنید که کناره‌گیرید، راه بگشایید، هین که می‌آیم، آسمان را «کلییر» کنید، رزمایشی از رژه هوائی راه می‌اندازید، پیشاپیش پهپادها را مانند لشکر پیاده هوائی با هیمنه می‌فرستید؛ سپس موشک‌ها را فرود می‌آورید. بزمی حماسی می‌آرایید و آن را در پیکره تصویری سینمایی و مهیج کارگردانی می‌کنید. گویی ناخودآگاه عناصری از تاریخ ایران را برآورده‌اید: «یکی تخت پیروزه بر پشت پیل/ نهادند و شد روی گیتی چو نیل». وزیر خارجه انگلیس در گفتاری ناخواسته و در برابر پرسشی ناگهانی از همین لشکرکشی پرهیمنه برآشفت. گویی می‌خواست بگوید که ایران حق ندارد که در مقابل چشمان ما این‌چنین عرض‌اندام کند. در انگاره، جنگ‌های دو هزار سال پیش ایران و روم یا مواجهه هزار سال پیش سلجوقیان ایرانی در جنگ‌های صلیبی از پیش چشم او گذر می‌کرد.

برخلاف تصور ما ایرانیان، متأسفانه چنین تصوراتی در روان تاریخی شمار درخور توجهی از غربیان حاضر است. در نظام آموزشی و پرورشی ما آن جنگ‌ها بروزی جدی ندارد؛ اما برای بسیاری از آنان زنده است. مقاله‌های مشهور هانتینگتون و فوکویاما همین را در مقیاسی کلان صورت‌بندی نظری کرده‌اند. به همین‌ شکل گونه‌ای از نژادپرستی فرهنگی که نسل‌کشی در غزه را توجیه می‌کند، در میان قدرت‌های برتر غربی وجود دارد، تا جایی که حتی فیلسوفانی مانند ‌هابرماس هم در این معرکه حیثیتی رسوا شدند.

شرق در ادامه می‌افزاید: بسیاری از مردم حتی آنان که منتقد یا حتی مخالف بوده‌اند، در وجدان خویش برای بازدارندگی اسرائیل احساس غرور می‌کنند. قدرت‌نمایی مشروع و حکیمانه قدرت گفتمانی پدید می‌آورد. مردمان، چنین قدرت‌نمایی را محترم می‌شمارند و به احترام کلاه از سر برمی‌دارند. نقدهای خبرنگاران و روشنفکران از اسرائیل و ادبیات مفتخرانه آنان، گواه همین مدعاست. اکنون فرصت بازسازی روابط انسانی و ملی است

این روزنامه در پایان نوشت: مخالفان باید یاد بگیرند که آنجا که شایسته است، از اقدامات درست و هوشمندانه جمهوری اسلامی حمایتی صادقانه داشته باشند. اینکه سخنگوی اسرائیل بشوند و خنثی‌سازی ۹۹درصدی پرتاب‌های ایران را (که غیرواقعی است) به رخ بکشند، دشمنی را بیشتر می‌کند و این‌گونه تعبیر می‌شود که به دلیل مخالفت با حکومت از آن سوی بام به دره بی‌انصافی سقوط کرده‌اند. در چنین شرایطی چگونه انتظار دارید که با شما از سر خصومت یا بی‌انصافی متقابل برنیایند؟ اسیر جو روانیِ مخالفِ نامنصف نشوید و شرافتمندانه حرکت‌های مثبت را قدر بدانید. ایرادی ندارد که در این هنگامه، انتقادات خود را به سیاست داخلی محفوظ نگه دارید و درعین‌حال از یک حرکت بازدارنده تمجید کنید.

دیگر خبرها

  • طوفان الاقصی و چهار اشتباه راهبردی رژیم صهیونیستی
  • «به افق فلسطین»؛ تجربه‌ای شیرین در رسانه ملی بود/ آماده باش کامل عوامل یک برنامه برای «وعده صادق»
  • اهداف راهبردی عملیات «وعده صادق» ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • رئیسی: طوفان الاقصی شکست راهبردی اسرائیل و حامیانش بود
  • شب عملیات کجا بودی؟
  • شرق: هیبت اسرائیل در حماسه حمله ایران فرو ریخت
  • سیل و سرما مانع عدم حضور مردم در پای صندوق های انتخابات نشد/مدیران برای رضایتمندی مردم آستین همت بالا بزنند
  • انتصاب مدیر راهبردی توسعه منطقه ویژه علم و فناوری خلیج‌فارس
  • ایران؛ بازدارندگی منطقی/کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟! /جنگ روانی اسرائیل
  • کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟! /ایران؛ بازدارندگی منطقی/جنگ روانی اسرائیل