Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-24@05:00:02 GMT

آغاز برداشت کلزا در کهگیلویه

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۵۱۸۸

سید عمران تقوی افزود: ۵ رقم کلزا از جمله آگامکس، هایولای ۵۰، هایولای ۴۸۱۵، هایولای ۳۰۸ و تراپر در مزارع کشاورزی این شهرستان کشت شده است.
وی گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده، این محصول به صورت تضمینی و با قیمت هر کیلوگرم، ۳۴ هزار و ۴۰۰ ریال از کشاورزان خریداری می‌شود.
تقوی ادامه داد: مطالبات کشاورزان در کمترین زمان به حساب آنان واریز و محصولات برای روغن گیری به شهرستان گچساران ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه با اشاره به اینکه میانگین برداشت محصول کلزا در اراضی کشاورزی ۲ و نیم تن در سطح هکتار است، اضافه کرد: کار برداشت کلزا تا ۱۵ خرداد ماه ادامه دارد و پیش بینی می‌شود با توجه به بارندگی‌های مناسب امسال بیش از ۶۰۰ تن کلزا برداشت شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۵۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلایی شدن مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، کارشناس مسئول دانه‌های روغنی و کارشناس حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان و محقق مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجانغربی بهمراه مسئول واحد زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب از مزارع کلزای این شهرستان بمنظور نظارت بر آفات و بیماری‌ها و بررسی وضعیت رشدی محصول بازدید کردند.   در این بازدید وضعیت مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب مطلوب ارزیابی شد.   گفتنی است امسال با افزایش دو برابری نسبت به سال گذشته، ۴۱۰ هکتار از اراضی زراعی میاندوآب به کشت محصول کلزا اختصاص یافت و پیش بینی می‌شود بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ تن کلزا از اراضی زیر کشت این محصول برداشت شود.

دیگر خبرها

  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • طلایی شدن مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب 
  • افزایش 5 برابری کاشت کلزا در مهاباد
  • برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • افزایش سطح کشت کلزا و گندم نسبت به سال قبل