Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@13:34:25 GMT

برداشت گل محمدي در ابرکوه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۵۵۹۶

برداشت گل محمدي در ابرکوه آغاز شد

خبرگزاري آريا - يزد - ايرنا- مديرجهاد کشاورزي ابرکوه گفت: براي نخستين با برداشت گل محمدي در سطح 15 هکتار از باغ هاي اين شهرستان که به صورت پراکنده کشت شده است آغازشد .

مهدي غيب الهي عصر دوشنبه در گفت و گو با ايرنا با افزود: امسال اين ميزان سطح زير کشت بارور شده است .
وي اظهار داشت : با توجه به شرايط آب و هوايي منطقه، توسعه کشت گل محمدي که با شرايط اقليمي کم آبخواه برخوردار است در برنامه کاري کشاورزان اين شهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


غيب الهي ادامه داد: بخاطر استقبال کشاورزان اين شهرستان پيش بيني مي شود کاشت اين محصول از 15 هکتار به 50 هکتار در سال آينده برسد.
اين مسئول کشاورزي خاطر نشان کرد: اسکندر کارگر يکي از باغداران موفق بخش بهمن ، اسفندماه سال گذشته اقدام به ساخت گلستان (گل محمدي ) به مساحت چهار هکتار به روش قلمه‌ کرده است.
وي با اشاره به اينکه توسعه کاشت محصول کم آبخواه از چند سال قبل به دليل کاهش بارندگي و افت سطح آب‌هاي زير زميني در دستور کار جهاد کشاورزي قرار دارد، ياد آور شد: کشت محصول کم آبخواه به ‌ويژه گياهان دارويي که محصولي زود بازده دارند در اولويت است.
مدير جهاد کشاورزي ابرکوه تاکيد کرد : افرادي که متقاضي توسعه و کشت گلستان‌هاي گل محمدي هستند، جهاد کشاورزي علاوه بر پرداخت وام خود اشتغالي کم‌بهره ، در اجراي کاشت با توزيع نهال يارانه اي با آنها همکاري مي کند.
سطح زير کشت محصول زراعي و باغي ابرکوه 15 هزار هکتار است که سالانه 200 هزار تن محصول کشاورزي و دامي در اين شهرستان توليد مي‌شود .
مرکز شهرستان 53 هزارنفري ابرکوه در 140 کيلومتري جنوب غربي شهر يزد قرار دارد.
7540/ 6197
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۵۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این روز‌ها برداشت گل محمدی از گلستان‌های خراسان جنوبی آغاز شده و قرار است این محصول معطر از سطح بیش از ۴۳۹ هکتار از اراضی استان برداشت شود.

شایسته با اشاره به اینکه  امسال پیش بینی می‌شود ۷۸۶ تن گل محمدی در استان برداشت شود  افزود: این میزان نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.  

وی گفت: بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در شهرستان سربیشه با ۲۱۵ هکتار، قاین ۵۳ هکتارو زیرکوه ۵۰ هکتار است.

مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: ۵۰ درصد محصول تولیدی به صورت غنچه، گل‌تر و گل خشک به خارج استان صادر می شود.

شایسته گفت: ۳۵۲ بهره بردار گل محمدی از اوایل اردیبهشت آغاز و تا نیمه خرداد ادامه دارد.  

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی