Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-18@02:56:27 GMT

قیمت برنج داخلی بزودی کاهش می یابد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۶۲۹۸

قیمت برنج داخلی بزودی کاهش می یابد

به گزارش جهان نيوز، عباس قبادی معاون بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بیست و سومین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، گفت: در ماه مبارک رمضان با حجم زیادی از تقاضا برای برخی از کالاها همچون شکر، زولبیا و بامیه، آش و حلیم روبرو هستیم و به همین دلیل شاهد نوساناتی در قیمت ها بودیم. تلاش کردیم تا در این زمینه مشکلات را مرتفع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: از ابتدای ماه رمضان عرضه شکر با مشکلاتی روبرو بود و قیمتش افزایش یافت که این موضوع را به صورت ویژه در کارگروه تنظیم بازار مورد بررسی قرار گرفت.

قبادی با بیان اینکه به جز شکر گزارشی از تخطی فروشندگان نداشتیم و تنها در بخش شکر تخطی وجود داشت، گفت: هم اکنون شکر با قیمت ۳ هزار و ۴۰۰ تومان در میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌ها در حال عرضه است. دراین هفته شرایط خوبی نسبت به هفته‌های دیگر داریم و بازار شکر شرایط آرامی در حال طی کردن است.

معاون وزیر صمت بیان کرد: در زمینه شکر شاهد بحث روانی بودیم اما هم اکنون واردات شکر خام در حال انجام است و تا چند روز دیگر چغندر پاییزی تحویل کارخانه ها خواهد شد. در تامین واردات شکر مشکلی نداریم و اگر زمانی ملاحظه کردیم تقاضای کاذبی است، که این موضوع تا هفته آینده قابل رفع خواهد بود.

وی افزود: به هیئت های تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کردیم تا به میزان لازم شکر از ما دریافت کنند و در این زمینه محدودیتی نداریم.

قبادی با اشاره به قیمت برنج های وارداتی گفت: در برنج های وارداتی شاهد نوسان قیمتی نیستیم این در حالی است که در بحث برنج داخلی در ۱۰ روز گذشته با نوسان قیمت روبرو بودیم.

وی با اشاره به علل نوسان قیمت برنج داخلی تاکید کرد: این نوع برنج مقداری تحت تاثیر جو روانی سیل شمال قرار گرفت و شاهد افزایش در قیمت بودیم که امیدواریم با عرضه بیشتر برنج قیمت ها تعدیل شود و به مردم این اطمینان را می دهیم که این برنج با قیمت مناسب عرضه شود. کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۶۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند کاهشی قیمت طلا و سکه ادامه دارد/ کاهش تقاضا برای خرید طلا در بازار

به گزارش قدس آنلاین، نادر بذرافشان اظهار داشت: با وجود اینکه تا روز شنبه ۲۵ فروردین ماه، افزایش قیمت زیادی را در بازار طلا همراه با افزایش انس جهانی داشتیم از روز گذشته شاهد کاهش نرخ طلا و سکه در بازار هستیم.

وی افزود: پیش از این قیمت سکه به ۴۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و قیمت هر گرم طلا به سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده بود که امروز سکه به کانال ۴۴ میلیون تومان و طلا به قیمت سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران با بیان اینکه افزایش قیمت طلا و سکه به خاطر افزایش انس جهانی از یک ماه گذشته است، گفت: رکورد انس جهانی باعث تغییر در بازارهای جهانی شد همچنین نوسانات ارز و تنش های سیاسی و اقتصادی نیز در روند افزایشی بازار طلا تاثیر گذار بود.

وی ادامه داد: اکنون تنش های سیاسی فروکش کرده و از قیمت اوج ارز کاسته شده و این باعث کاهش التهاب در بازار شده است.

بذرافشان با تاکید بر اینکه فعلا خریداری در بازار طلا نیست گفت: امیدواریم آرامش به بازار برگردد و شاهد رونق این صنعت در کشور باشیم. سال گذشته هم رکود در بازار طلا را شاهد بودیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی
  • وزیر ارشاد: قیمت بلیط کنسرت‌ها به زیر یک میلیون تومان کاهش می‌یابد
  • بانک های ناتراز اصلاح شوند تورم کاهش می یابد
  • کاهش دامنه نوسان باید ادامه یابد / سهامداران از اقدام هیجانی پرهیز کنند
  • خروج بازار برنج از رکود، با خرید توافقی
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • عرضه پساب به صنایع سالانه ۳۵۰ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد
  • برنج و شکر با قیمت مصوب عرضه می‌شود/ توزیع کالاهای اساسی طبق روال سابق
  • روند کاهشی قیمت طلا و سکه ادامه دارد/ کاهش تقاضا برای خرید طلا در بازار