Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، اهم اخبار سیاسی امروز، دوشنبه ، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ به شرح زیر است: ابتدای مجلس دهم کسی زیر بار افزایش قیمت خودرو نمی‌رفت/ پشت کالاهای اساسی رانت‌هایی وجود دارد که کار را به گرانی می‌کشاند

یک عضو فراکسیون امید گفت: اصلاح‌طلبان در انتخابات یازدهم و دوازدهم به نوعی توانستند دولت را در دست بگیرند و وزنه سنگینی را در مجلس تشکیل دادند در نتیجه مردم انتظار داشتند که اصلاح‌طلبان در رابطه با حل مشکلات معیشتی بیشتر کار کنند اما متاسفانه فراکسیون اصلاح‌طلب مجلس برنامه خاصی برای حل مشکلات معیشتی مردم ارائه نداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واکنش ایران به حوادث اخیر در دریای عمان

سخنگوی وزارت امور خارجه حوادث روز یکشنبه( ۲۲ اردیبهشت) برای چند کشتی در دریای عمان را نگران کننده و تاسف بار دانست و خواهان روشن شدن ابعاد دقیق این حادثه شد.

جزئیات اعطای تابعیت به کودکان زنان ایرانی در صحن بررسی می‌شود/ با تصویب این لایحه امید را در دل مادران ایرانی روشن کردیم

رئیس کمیته زنان، خانواده و جوانان مجلس تاکید کرد:‌ تصویب لایحه اعطای تابعیت به کودکان زنان ایرانی علاوه بر اینکه در حوزه بین الملل شأن مقام و زن ایرانی را نشان می‌هد، بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.

تبدیل رقابت به خصومت، باعث دلزدگی مردم می‌شود/ حضورم در جلسات گفت‌و‌گوی ملی به نمایندگی از اصولگرایان نیست

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جلسات گفت‌و‌گوی ملی که اخیرا آغاز شده است، گفت: من از طرف اصولگراها نمایندگی ندارم یعنی کسی این وظیفه را به من محول نکرده است بلکه خودمان در حال انجام این گفت‌وگو ها هستیم و به جلو می رویم.

نشست وزرای خارجه اروپا در مورد تصمیم اخیر ایران برگزار می‌شود

وزرای خارجه اروپا در مورد تصمیم اخیر ایران در بروکسل تشکیل جلسه خواهند داد.

طرح «گفت‌وگوی ملی» از کجا آغاز شد و به کجا رسیده است

طرح آغاز گفت‌وگوهای ملی نخستین بار از سوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی مطرح و ریاست این فراکسیون مسئول پیگیری آن شد. امروز اما با گذشت نزدیک به دو سال از طرح این موضوع نتایج ملموسی را به ارمغان نیاورده است.

سفر پمپئو به بروکسل برای رایزنی با اروپایی‌ها درباره ایران

پمپئو برای گفت‌وگو با اروپایی‌ها درباره موضوع ایران راهی بروکسل شد.

ایرانی‌ها حق دارند به آمریکا و ترامپ اعتماد نکنند/ اقدام ضدبشری آمریکا در جریان امدادرسانی به سیل‌زدگان، چندش‌آور بود/ سود تجاری جایگزین ارزش‌های اخلاقی شده است

استاد دانشگاه نیویورک گفت: من هم به ترامپ اعتماد ندارم اما نمی‌توانم او را سرنگون کنم. اما معتقد هم نیستم که مذاکره با او بی‌نتیجه است. اما ایران را طرف قابل اعتمادی می‌دانم و به آنها حق می‌دهم که به آمریکا و ترامپ اعتماد نکنند چراکه ایران به تمامی تعهدات خود دربرجام بر اساس گزارش‌های حاصل شده پایبند است.

ارسال لایحه معاهده معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی بین دولت‌های ایران و برزیل به مجلس

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، لایحه «معاهده معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی بین دولت های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال برزیل» را برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

تکذیب مخالفت دستگاه دیپلماسی با لایحه اعطای تابعیت به فرزندان مادران ایرانی

سخنگوی وزارت امور خارجه مخالفت این وزارت خانه با لایحه اعطای تابعیت به فرزندان مادران ایرانی را قویا رد کرد.

کارگروه ارتباطات و رسانه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تشکیل جلسه داد

در جلسه شب گذشته شورای عالی سیاست‌گذاری کارگروه ارتباطات و رسانه این شورا تشکیل شد.

برجام یک دستاورد طلایی دیپلماسی است/ اروپا باید مانع درگیری نظامی میان آمریکا و ایران شود

رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان در مورد برجام گفت: برجام یک دستاورد طلایی دیپلماسی بوده و هست.

تصویب جزئیات لایحه اعطای تابعیت به فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی

بهارستان نشینان با جزئیات لایحه اصلاح قانون تابعیت فرزندان زنان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی موافقت کردند .

تحقیق و تفحص از بانک شهر کلید خورد

وکلای ملت با تحقیق و تفحص از بانک شهر موافقت کردند.

برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۰۸ حوزه انتخابیه

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: در دوم اسفند ماه سال جاری، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۰۸ حوزه و با افزایش یک حوزه انتخابیه نسبت به دوره گذشته برگزار خواهد شد.

نمایندگان با فوریت طرح تشدید مجازات اسیدپاشی موافقت کردند

بهارستان‌نشینان طرح تشدید مجازات اسید‌پاشی را تصویب کردند.

حداقل هزار ایستگاه جدید به شبکه‌های زلزله‌نگاری اضافه می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر کردند حداقل هزار ایستگاه جدید به شبکه های شتاب‌نگاری کشور و ۴۰۰ دستگاه به شبکه لرزه‌نگاری و پیش‌نشانگرهای زلزله اضافه شود.

محکومیت یک جاسوس به ۱۰ سال حبس

سخنگوی قوه قضائیه از محکومیت یک جاسوس به دلیل همکاری با سرویس جاسوسی انگلیس به ۱۰ سال حبس خبر داد.

هدف دولت آمریکا و جان بولتون، متفاوت است/ واشنگتن هرگز به دنبال درگیری نظامی با تهران نیست

مشاور فدریکا موگرینی بر عدم تمایل آمریکا برای آغاز درگیری نظامی با ایران تاکید کرد.

مشروح دومین جلسه محاکمه متهمان پرونده شرکت پدیده

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده موسوم به شرکت پدیده در حال برگزاری است و یکی از مالباختگان پس از قرار گرفتن در جایگاه شکات از اقدامات قوه قضاییه در خصوص احقاق حقوق سهامداران شرکت پدیده تقدیر کرد.

جهان با توافق هسته‌ای بهتر از جهانی بدون توافق است/ به تلاش برای اجرایی شدن اینستکس ادامه می‌دهیم

وزیر خارجه آلمان، بر ضرورت تداوم و حفظ برجام تاکید کرد.

ارائه صیغه‌نامه برای اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی کفایت می‌کند/ مخالفان می‌گفتند فرزندان با پدران خارجی نفوذی خواهند شد

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از کفایت صیغه‌نامه و گواهی تولد فرزند برای اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی ازدواج کرده با مردان غیر ایرانی که به صورت غیر قانونی وارد کشور شده‌اند، خبرداد.

مجلس با تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان حفاظت از محیط زیست موافقت کرد

بهارستان‌نشینان با تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان حفاظت از محیط زیست موافقت کردند.

نگران شکل‌گیری جنگی ناخواسته میان ایران و آمریکا هستیم

جرمی هانت در جمع خبرنگاران در بروکسل گفت: ما بسیار نگران این هستیم که یک اتفاق ناگوار به صورت ناگهانی رخ دهد.

استقبال تهران از عقب‌نشینی نیروهای نجات ملی یمن از سه بندر این کشور

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اقدام دولت صنعا در جهت حفظ توافق استکهلم از یک سو نشانگر عزم و پایبندی دولت نجات ملی یمن به گفت‌وگو و اجرای تعهدات خود و از سویی دیگر بیانگر کارشکنی و عدم پایبندی ائتلاف سعودی به این توافق است.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بسته خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۶۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکته جالب درباره عامل چاقی مردان و زنان که احتمالا نمی‌دانید

به گزارش خبرآنلاین؛ در سال‌های اخیر، نقش باکتری‌های روده در سلامت انسان مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. اکنون، تحقیقی جذاب، رابطه پیچیده بین باکتری‌های میکروبیوم روده و چاقی را روشن کرده است و تفاوت‌های جالبی را بین زنان و مردان آشکار می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان در خبری نوشت:نتایج این تحقیق به رهبری دکتر پائولا آراناز از مرکز تحقیقات تغذیه در دانشگاه ناوارا در اسپانیا، در کنگره اروپایی چاقی (ECO) ونیز ایتالیا ارائه شد. گروه تحقیقاتی داده‌های متاژنومی و متابولومیک جمعیت اسپانیایی را تجزیه‌وتحلیل کردند تا دریابند چگونه باکتری‌های روده بر ایجاد چاقی تأثیر می‌گذارند.

نتایج نشان داد که میکروبیوتای روده، جامعه متنوعی از میکروارگانیسم‌های ساکن در دستگاه گوارش، نقش مهمی در سلامت متابولیک ایفا می‌کنند و اختلال در این تعادل، معروف به دیس بیوزیس، می‌تواند به‌طور قابل توجهی بر خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها از جمله چاقی تأثیر بگذارد.

با این حال، گونه‌های خاصی به چاقی کمک یا در برابر آن محافظت ایجاد می‌کنند و تأثیر آنها بر سلامت متابولیک، تاکنون ناشناخته مانده‌اند.

این تحقیق شامل ۳۶۱ داوطلب بزرگسال (۲۵۱ زن و ۱۱۰ مرد) اسپانیایی بود، این کارآزمایی تصادفی رابطه بین گونه‌های ژنتیکی و پاسخ به رژیم کم کالری را بررسی کرد.

شرکت‌کنندگان بر اساس شاخص چاقی و عواملی مانند شاخص توده بدنی، درصد توده چربی و دور کمر طبقه‌بندی شدند.

تجزیه‌وتحلیل نشان داد که افراد با شاخص بالا به‌طور قابل‌توجهی سطوح پایین‌تری از Christensenella minuta داشتند که باکتری مرتبط با لاغری و سلامتی است. این یافته نشان می‌دهد که این مورد ممکن است نقش محافظتی در برابر چاقی داشته باشد.

محققان اظهار کردند که به نظر می‌رسد ترکیب میکروبیوم روده، به‌ویژه سطوح بالاتر این باکتری، در برابر چاقی محافظت ایجاد کند. جالب اینجاست که این تحقیق همچنین تفاوت‌های جنسیتی را در باکتری‌های روده مرتبط با چاقی نشان داد.

در مردان، فراوانی بیشتر گونه‌هایی (پاراباکتریز و کامپیلوباکتر کاندیداسیس) به شدت با شاخص توده بدنی و دور کمر بالاتر مرتبط بود. در مقابل، سه گونه (Prevotella - Prevotella micans Prevotella brevis و Prevotella sacharolitica) نشانگرهای چاقی در زنان، در مردان وجود نداشت.

یافته‌های محققان نشان می‌دهد که چگونه عدم تعادل در گروه‌های باکتریایی مشخص نقش مهمی در شروع و توسعه چاقی بازی می‌کند، با تفاوت‌های قابل‌توجه بین جنسیت‌ها، که ممکن است بر متابولیسم تأثیر بگذارد.

همانطور که درک خود را از باکتری‌های روده بیشتر می‌کنیم، ممکن است راهبردهای جدیدی را برای ارتقای سلامت، پیشگیری از چاقی و شخصی‌سازی تغذیه بر اساس ترکیب میکروبیوم روده منحصر به فرد برای افراد باز کنیم.

نتایج تحقیق کنونی توسط کنگره اروپایی چاقی منتشر شده است.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896391

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره تحولات اخیر منطقه
  • مردان و زنان در عوامل موثر در چاق شدنشان هم متفاوت هستند!
  • پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعا‌های اخیر سران اروپا و وزرای گروه هفت
  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه
  • تحقیق و تفحص از اجرای پروژه بلوار مرحوم ابوترابی
  • عامل چاقی مردان و زنان که احتمالا نمی‌دانید
  • نکته جالب درباره عامل چاقی مردان و زنان که احتمالا نمی‌دانید
  • تصویب چند لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • تصویب چند لایحه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا